Ecaterina Andronescu, ministrul al Educaţiei, a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăţi de învăţare se află acum integraţi fie în şcoli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicaţi, motiv pentru care o variantă ar fi înfiinţarea claselor separate pentru aceşti copii.
„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori”, a declarat ministrul Educaţiei, la Digi 24.
Drept urmare, ministrul spune că o variantă ar fi locuri speciale cu profesori de sprijin.
„Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a mai afirmat Ecaterina Andronescu.
Măsura este însă contestată de membrii UNICEF, potrivit aceleiaşi surse, aceştia precizând că elevii cu nevoi speciale se integrează mai bine atunci când sunt expuşi diversităţii.
Adriana Săftoiu: Voi cere audierea ministrului Educaţiei în Comisia pentru Drepturile Omului
Adriana Săftoiu, membru al Comisiei pentru Drepturile Omului din Camera Deputaţilor, a anunţat că va cere audierea în comisie a Ecaterinei Andronescu, ministru al Educaţiei, după ce aceasta a anunţat că elevii cu nevoi speciale ar trebui să aibă clase speciale.
„Andronescu. Ecaterina Andronescu. Vrea clase speciale pentru copiii cu cerinte educationale speciale. Este una dintre cele mai revoltătoare iniţiative. Sunt zeci de ani de când in tările model in sistemul educaţional efortul e pentru ca acesti copii să fie integraţi în învăţământul de masă, iar învăţământul special să fie o excepţie. În loc să găsescă soluţii pentru ca acesti copii să aibă profesori de sprijin, integraţi în învăţământul de masă, Andronescu se scuză lamentabil si propune o măsură aberantă, nedreaptă, lipsită de orice responsabilitate faţă de aceşti copii”, scrie Adriana Săftoiu, pe Facebook.
„Doar pentru asta şi merită o moţiune! Şi apoi să speri că, odată plecată, nimănui nu îi va mai trece prin cap să o numească ministru al Educaţiei. PS: Până la moţiune, voi cere marţi, în Comisia pentru Drepturile Omului, audierea lui Andronescu. Prea grav ce vrea să facă”, a mai precizat parlamentarul.
Ecaterina Andronescu a declarat, pentru Digi 24, că elevii cu dificultăţi de învăţare se află acum integraţi fie în şcoli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicaţi, motiv pentru care o variantă ar fi înfiinţarea claselor separate pentru aceşti copii.
„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat ministrul Educaţiei, la Digi 24.
Cred ca Androneaska trebuie separata,are grave probleme la toate etajele..
Mai bine ti-ai face tu un examen psihiatric, ca esti tare bolnav la mansarda! Stii prin ce trece un astfel de copil intr-o clasa cu elevi care nu au aceleasi probleme? Ai habar ce umilinte indura?
Doamna Săftoiu, Adriana Săftoiu, purtătoare de cuvânt dlui. Basescu, în logică dvs. nu i-ar ma trece nimănui prin cap să-l numească Președinte, adevărul este undeva la mijloc. Copiii trebuie să fie integrați în clase normale iar școala, clasele să aibe mai mulți profesori de sprijin pentru cei cu probleme de învățare. Retorica cu “țările model în sistemul educațional care de zeci de ani fac eforturi” etc… este text de Opoziție în lipsă de idei.
Ai habar, adica INFORMATII doveditoare pentru ceea ce afirmi?!
Uite:
https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-22980344-asociatia-autism-europa-copiii-cerinte-educationale-speciale-nevoie-proces-educativ-incluziv-real-nu-scuzele-justificarile-bajbaielile-unui-sistem-care-asigurarea-finantarii-pentru-educatie-calitate-c.htm
Puteti sa ma injurati cat poftiti! De data asta, Abramburica are dreptate! Nu e normal sa tragi inapoi o clasa intreaga pentru un copil anormal. Astia trebuie adunati in clase speciale, cu profesori anume pregatiti. Altfel o s-avem absolventi cretini. Ma p… pe corectitudinea voastra politica!
Aveti perfecta dreptate dar in conformitate cu aberatile care apar aplicand neabatut „corectitudinea ppolitica” majoritatea trebuie sa se lase „incalecata” de minoritati. In cazul de fata o serie de asociatii apara drepturile copiilor cu diverse dizabilitati dar nimeni nu apara drepturile copiilor fara dizabilitati, din fericire inca majoritari.
Experienta arata ca NU e asa, dimpotriva, uite:
https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-22980344-asociatia-autism-europa-copiii-cerinte-educationale-speciale-nevoie-proces-educativ-incluziv-real-nu-scuzele-justificarile-bajbaielile-unui-sistem-care-asigurarea-finantarii-pentru-educatie-calitate-c.htm
Normal la cap are dreptate 100%
Abramburica s-a intors, brambureala continua!
{are ca ar avea Alzhemer, ca NU mai tine minte ce-a spus cu 1 seara inainte!
Noroc ca exista inregistrarile TV!
Rusine, sluga ametita si incompetenta, ai dat peste cap de fiecara data tot, pe unde-ai fost!
Abramburica paralela cu Educatia, rusine!
„Asociația Autism Europa: Copiii cu cerințe educaționale speciale au nevoie de un proces educativ INCLUZIV real, NU de scuzele, justificările și bâjbâielile unui sistem în care asigurarea finanțării pentru educație de calitate cade în sarcina părinților
”Ideea” dnei ministru de a înființa clase speciale în învățământul de masă, deși are aparent la bază intenții bune – ”Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”- denotă LIPSA de Cunoștințe în ce privește legislația din domeniul educației și în realitate e emisă nu în interesul elevilor ci pentru că dna ministru simte că prin prezența copiilor cu cerințe educative speciale în învățământul de masă ”creăm dificultăţi la profesori”, conform unui comnicat al Asociației Autism Europa – Centrul de Resurse și Referință în Autism Micul Prinț.”
Uite Comunicatul care o face de rusine pe Abramburica, analfabeta functional di guvernul analfabetei Dancila:
https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-22980344-asociatia-autism-europa-copiii-cerinte-educationale-speciale-nevoie-proces-educativ-incluziv-real-nu-scuzele-justificarile-bajbaielile-unui-sistem-care-asigurarea-finantarii-pentru-educatie-calitate-c.htm
Rusine, incompetentilor!
As dori sa citesc despre tine la rubrica ” decese „.
LILi@ Lili iar ai luat-o pe aratura. Doamna ministru nu face referire la copii cu dizabilitati ci la copii cu ,,dificultati in invatare” adica la cei car au lacune in cunostintele si abilitatile care trebuie sa le aiba un copil care a promovat un naumit nivel de invatare. Eu cred ca solutia este de luat in seama de ce sa fie pemanent corigent si chiar repetent intr-o scoala in care promovarea clasei se face dupa principii normale iar cei care au dificultati datorita lacuneor acumulate in timp sa fie ajutati in clase separate. Astfel profesorul se poate focaliza pentru a pastra nivelul clasei iar copilul poate beneficia, intr-o clasa speciala pentru recuperarea cunostintelor care, din diferite motive nu le-a insusit la timpul respectiv. Separarea copilului cu deficiente oricum s-a intamplat si se intampla in realitate dar fara a ajuta copii cu deficiente in asimilarea cunostintelor de regula in clasa a IX-a. Si cand am urmat eu cursurile liceale profesorul de matematica solicita parintilor copiilor cu sanse reale de a ramane corigenti sa procedeze la transerul acestora la un liceu cu mai putine pretentii la materia respectiva. Majoritatea dintre cei care nu au procedat astfel si-au vazut copilul repetent la sfarsitul anului iar in acea perioada pentru un copil din clasa a IX-a, se repeta examenul de admitere la liceu. Care solutie este mai benefica pentru un copil, sa urmeze cursurile unei clase speciale unde sa fie ajutat la recuperarea unei materii sau sa ramana repetent si sa piarda un an din viata?
Lili, trimiterile la site-uri care nu ofera nici o solutie reala, fezabila sistemului romanesc de invatamant nu ajuta. Cum ajuti un copil din clasa a V-a care nu stie sa citeasca sau nu stie tabla inmultirii, abilitati care se invata in primele clase? Avand in vedere ca profesorii sunt obligati sa parcurga materia din programul clasei respective Cum se va descurca copilul respectiv. Va fi ,,ajutat” acum si va fi ,,ajutat” si mai tarziu apoi va ingrosa randurile necalificatilor sau asistatilor social sau gasim o modalitate de a-l ajuta acum, sa recupereze aceste lacune cu programe speciale diferite de elevii din clasele normale.