Promisiuni de care s-a ales praful 30 de ani

Știrea anului 2020 în domeniul infrastructurii este inaugurarea Autostrăzii Moldovei. Cel puțin așa a fost prezentată în perioada electorală inaugurarea centurii ocolitoare a orașului Bacău, parte componentă a autostrăzii care va lega Bucureștiul de nordul Moldovei. De remarcat este că obiectivul a fost inaugurat cu un an înainte de termenul de finalizare ceea ce reprezintă o premieră în privința marii infrastructuri. Totuși, sunt doar 16 kilometri de drum care îi ajută pe cei care trec prin zona Bacău și care au aprins imaginația politicienilor.

În timpul ceremoniei de la Bacău, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a zis că tot în regiunea Moldovei, pentru primele patru secţiuni din A7, de la Ploieşti la Paşcani, va fi demarată procedura de licitaţie pentru execuţie, iar pentru ultimele două sectoare, de la Paşcani la Siret, au fost semnate contracte pentru întocmirea documentaţiilor tehnice. De asemenea, demnitarul a precizat că, în luna mai, a fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru A13.

În vâltoarea electorală au trecut aproape neobservate știrile potrivit cărora mai mulți șoferi și-au distrus cauciucurile după ce au trecut pe porțiunea de autostradă proaspăt inaugurată. Rosturile de dilatație dintre sensurile de mers nu erau gata astfel că mai multe cauciucuri au fost tăiate de resturile rămase pe șosea.

Autostrăzile din Moldova sunt ca fata morgana. Dispar când par mai apropiate ca niciodată. Dispar în special după alegeri și reapar ulterior la instituțiile care analizează zecile de contestații de după licitații. De vină nu este doar corupția, ci și proasta pregătire a autorităților care nu întocmesc în mod profesionist proiectele de la stadiul de redactare până la licitație și implementare.

În ultimii 30 de ani harta Moldovei a fost brăzdată de autostrăzi și drumuri expres de la nord la sud și de la est la vest. Moldovenilor li s-au promis drumuri moderne carea să-i lege de București, de Ardeal, de Dobrogea și de Republica Moldova. Totuși, cu excepția evenimentului provocat de omul de afaceri Ștefan Mandachi, pe teren nu s-a construit nimic, iar în Moldova sunt în continuare cele mai aglomerate și periculoase șosele din țară.

Speranța moare ultima. Liberalii promit că o parte din banii care vor ajunge în România de la Uniunea Europeană în următorii șapte ani vor fi folosiți pentru modernizarea infrastructurii rutiere. Primele pe listă sunt trei autostrăzi și mai multe drumuri expres. Este vorba despre A8 Târgu Mureș-Ungheni (311 km, 36 miliarde de lei, apare în Master Planul de transporturi), A7 Ploiești-Suceava-Siret (421 km, 8,2 miliarde de lei) și A13 Brașov-Bacău (160 km 8,8 miliarde de lei, plus Sibiu-Brașov – 125 km 7,1 miliarde de lei).

Pe listă mai apar drumurile expres care ar trebui să lege Moldova de Dobrogea și Muntenia. Proiectele, care cuprind și porțiuni din Muntenia și Dobrogea, au valoare de 11 miliarde de lei și sunt următoarele: Buzău-Brăila, Focșani-Brăila, Brăila-Tulcea, Constanța-Tulcea,

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

11 Comentarii

  1. In moldova, sloganul zilelor noastre poate fi: „veniti de furati lumina drumurilor de pe hartie”! Ce drumuri bre?, doar in capul unora exista si vor exista drumuri reale in acea mare zona! Am vazut poze ca in judetul vaslui, mai precis in barlad, s-a demarat in forta constructie sosea de centura ocolitoare, nu stiu daca ‘e’ imprumuturi din banci, fondurile primariei, de la guvern, ori fonduri europene. Sa vedem cat se va reusi de construit, dar in primul rand calitatea lucrarii!

  2. Unde-i baiatul ala hashtagist care a construit un metru din autostrada Moldovei????? O fi votat la veselie partidul vanzatorilor USRcruce? Acum poate solicita sprijin de la noul ministru care-i a lor. Cel care-i acum ministru peste militieni dupa ce a fost ministru peste drumari le-a construit fraierilor din Moldova multe sute de kilometri pe hartie si ungurilor sai din Ardeal inca cateva zeci de kilometri reali.

  3. O adunatura de imbecili mincinosi care umbla cu pupitrul dupa ei fara sa-si dea seama ca sunt penibili!

  4. Ce mai face-ti mai birocratilor? V-ati imbuibat bine in ziua de Craciun? In timp ce inghite-ati neobositi delicatese obtinute prin prea putina munca si prea multa minciuna,v-ati gandit si la familiile numeroase cu multi copii care nu prea au avut ce pune pe masa copiilor,pentru ca nu a-ti crescut salariile si nici pensiile contribuabililor?Ce rau v-au facut copiii romani de nu a-ti crescut alocatiiile? Bani pentru pensiile speciale ale fostilor magistrati si ale parlamentarilor a-ti avut nu-i asa? Ma-i politicieni degeaba cu un presedinte degeaba,printre doua pahare de vin sau de tarie,de sfintele sarbatori ascultati surorile Osoianu si Subcarpatii,poate da Dumnezeu si vi se naste neuronul constiintei nationale ,demult adormit si inecat in alcool de parintii vostrii securisti si de bunicii vostrii tortionari,ca-ci ce naste din pisica soareci maninca nu-i asa? Ascultati surorile Osoianu pana la lacrimi, si daca mai puteti pana la sange,poate se naste neuronul constiintei nationale si daca nu puteti duceti-va aiurea pe campii sa vina strainii sa ne faca dreptate,noua celor multi saraci si cinstiti cu Dumnezeu in suflet, unde ne sta toata iubirea si speranta.

  5. Zuckerman-Iohannis-PNL-PDL mint mai bine decât oricare din PSD.

    A mai și câștigat cu 66%. Guvernul lui a furat de-a rupt.

  6. Poate daca eram cu rusnacii ne alegeam si noi batar cu o autostrada facuta pe cheltuiala lor..Dragii nostri ,,buni vecini si preteni,,haholii au doua autostrazi de mare viteza ,construite din asamblari din placi de beton de sute de kg in timpul URSS-ului,care traverseaza Ucraina sudica in linie dreapta de la est spre vest,oprinduse chiar in granita din dreptul Dobrogei.Ghinion.Noi in schimb avem un mocofan care plimba dupa el pupitrul prezidential si promisiunile,inconjurat de o gasca de laudatori burtosi in chiloti galbeni.Ghinion.

  7. Adevar mare sta in vorbele ” mamaliga nu explodeaza”. Am invatat balada Miorita, in care o oaie il anunta pe baciul moldovean de intentiile celorlalti doi ciobani, iar el, usi accepta soarta. Cat timp romanii se vor ploconi dupa faramituri, vor fi adeptii mismasurilor, vor glorifica sa moara capra vecinului, in loc sa aibe fiecare grija de capra lui, vor trai o viata de caine pribeag. Demnitatea te face om, nu capul plecat, asta nu inseamna sa nu ajuti pe cei defavorizati. In viata trebuie sa traiesti si sa mori, restul depinde de tine, teezestete romane

  8. Si e normal sa fie asa. In ’89 nu ati exterminat securistii si nici macar nu ati facut lustratie. Tactica securista de controlare a teritoriului este limitarea miscarii populatiei si a capacitatii de informare. Daca la capitolul informare nu prea au incontro si aloca vaste resurse pentru a contola macar fenomenul cu nivele moderate de succes, la capitolul teritoriu SUB ABSOLUT NICIO FORMA NU VOR FACE DRUMURI pentru ca odata facute nu vor putea impiedica deplasarea populatiei. Si asa se umple piata victoriei rapid la proteste cu doar cativa din marile orase plus bucurestenii dar sa porneasca in amrsh toata tara spre ei? Nu va dati seama?

  9. Un proverb romanesc spuneȘ
    Desteptii (smecherii, in cazul nostru) promit
    Si prostii trag nadejde.

  10. Comentatori habar iști, va roade invidia ca pesede ul vostru u a fost capabil decât sa fure. Iohannis construiește autostrada Moldovei și crapă fierea în voi ca pas cu pas ajungem în România Normala.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.