Realitatea din teren privind Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești

Oficialii Ministerului Transporturilor au promis o deschidere parțială a Secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești în 2024, însă realitatea din teren contrazice aceste așteptări optimiste. În septembrie, Asociația Pro Infrastructură avertiza că nu vom vedea progrese semnificative anul acesta, iar această estimare s-a confirmat, în ciuda angajamentelor făcute public de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Secțiunea 5, care se întinde pe 30,35 de kilometri între Pitești și Curtea de Argeș, este una dintre piesele esențiale ale Autostrăzii A1, ce va lega, în final, orașele Sibiu și Pitești. Acest segment nu doar că va fluidiza traficul dintre cele două regiuni importante ale țării, dar va facilita și transportul de mărfuri, fiind parte a Coridorului IV Pan-European. Cu toate acestea, problemele apărute la nivelul execuției și al colaborării între autorități și constructor sugerează că o deschidere parțială, promisă pentru 2024, nu va avea loc.

Promisiuni vs. realitate: Un decalaj tot mai evident

Deși autoritățile promiseseră inițial că vom avea parte de o inaugurare parțială a tronsonului de aproximativ 15 kilometri, între nodurile Bascov și Mănicești, până la finalul anului 2024, situația de pe șantier indică altceva. Podul critic peste canalul Argeș, din zona Merișani, reprezintă un obstacol major în calea finalizării acestui tronson. Progresul în această zonă este anevoios, iar lucrările necesare – montarea grinzilor, instalarea predalelor, armarea, suprabetonarea, hidroizolația, asfaltarea și finisajele – avansează cu mari întârzieri.

Aceste întârzieri sunt un simptom al tensiunilor dintre antreprenorul WeBuild și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Conflictul dintre cele două părți s-a acutizat, în special din cauza dificultăților întâmpinate la alte proiecte majore, precum podul suspendat de la Brăila, unde progresul a fost de asemenea încetinit din cauza disputelor contractuale. Aceasta este doar una dintre multele probleme care afectează colaborarea dintre autoritățile române și WeBuild.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4942 Articole
Author

7 Comentarii

  1. Nu este autostrada Sighii-Pitesti ci Pitesti-Sighiii regelui Cioaba. Poate de aceea se scrie mereu invers.

  2. sa fim seriosi, singura prioritate a regimului de la Bucuresti, de sclaveti, e sa construiasca autostrazile catre Ukropia, care sa lege porturile din Grecia, prin Bulgaria si rromania catre ukropsi

  3. Niste mincinosi ordinari! Au ales in toata tara cele mai simple tronsoane de autostrada si urmarind profitul au lasat tronsoanele dificile pe spatele statului Roman. Care prin reprezentatii lui, jefuiesc tara.

  4. SABOTAJ !-DA DE CE SE CEARTĂ? SĂ SPUNEȚI CINE ESTE DE VINĂ-PE NUME ȘI FUNCȚIE!

  5. Dupa ce ca toate autostrazile s-au facut la harghielieni, iata ca daca se mai face o ciosvârta si-n alta parte sare de koor in sus @Ghro-hăitul ardeleniesc.
    Iar sclavetii din Bucuresti s-au aciuat aici de frica bb oz go rilor.

  6. Cumva ministrul Grindeanu ar trebui pastrat indiferent ce va fi dupa alegeri. Este de departe cel mai bun ministru al transporturilor pe care l-am avut !

  7. Se stie ca firmele italiene sunt dificile, dupa castigarea licitatiei, vin cu tot felul de gaselnite pentru a mari costurile si a cere aditionale. Poate fi si aici cazul…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.