România fabrică din nou tractoare

Compania IRUM Reghin a prezentat la târgul INDAGRA primul tractor produs în România după câțiva ani de pauză totală. Este vorba de TAGRO, un…

România fabrică din nou tractoare

Compania IRUM Reghin a prezentat la târgul INDAGRA primul tractor produs în România după câțiva ani de pauză totală. Este vorba de TAGRO, un…

Compania IRUM Reghin a prezentat la târgul INDAGRA primul tractor produs în România după câțiva ani de pauză totală. Este vorba de TAGRO, un vehicul care are un preț de pornire de 34.500 de euro. Reprezentanții firmei spun că tractorul a fost gândit pentru fermele mici şi mijlocii din ţară şi străinătate. Utilajul a fost testat în România şi Italia, iar producţia în serie va începe din aprilie, anul viitor. „Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici şi medii, dar şi fermierilor mari care folosesc şi acest tip de tractoare pentru diferite activităţi unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare.

Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preţ competitiv şi care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce priveşte designul acestui tractor, s-a urmărit creearea unei identităţi vizuale unice şi proprii, care să fie cel puţin la nivelul oricărui mare producător mondial şi să reprezinte fundaţia viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. Astfel, am ţinut cont de aspecte legate de confort şi dimensiuni, dorindu-ne să păstram acelaşi logo, aceeaşi linie tradiţională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus şi pe partea de ergonomie şi siguranţă a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, le-a spus Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin. Firma estimează că în 2019 se vor produce şi vinde în jur de 200 de tractoare, în 2020 – 300 de utilaje ca în 2021 să se ajungă la cifra de 500 de tractoare agricole.

Familia Oltean a cumpărat IRUM în 1996. Fabrică era specializată din 1969 în producția de tractoare articulate forestiere. „Această tranzacţie a însemnat salvarea de la faliment a fabricii din Reghin. După ani de modernizare, IRUM Reghin a intrat, în anul 2007, într-un parteneriat cu Uzinele Tractorul din Braşov pentru a produce împreună un tractor agricol românesc, însă falimentul uzinei braşovene a pus capăt acestui proiect. Însă în 2010, IRUM Reghin a început producţia de tractoare agricole în parteneriat cu Uzinele Belarus. Treptat, producţia a crescut, iar în prezent IRUM Reghin vinde anual câte 500 de tractoare pe piaţa românească. Acest lucru înseamnă 20 la sută dintr-o piaţă în care sunt vândute anual 2.500 de tractoare noi“, se arată într-un comunicat al companiei. TAGRO are o putere de 102 cai putere, are norma de poluare stagiu IV final, capacitate cilindrică de 3.387 cm cubi. De asemenea, are vizibilitate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranţă, scaun pasager cu centură, girofar, ştergătoare cu spălator parbriz faţă/spate, geam spate cu degivrare, aer condiţionat, oglinzi retrovizoare, echipare radio.

România a început să producă tractoare în anul 1946, la uzina IAR Brașov (cea care, anterior, fabricase avioane militare). Primul model de tractor livrat de la Brașov s-a numit IAR 22 și avea un motor Diesel de 38 CP. Primele tractoare de concepție românească au început să fie produse tot la Brașov, în anul 1960, în cadrul gamei U 650. Ulterior, în perioada comunistă, aici s-au produs atât tractoare de concepție proprie, cât și sub licență Fiat.După anul 1989 a apărut ideea ca uzina din Brașov să fie cumpărată de o firmă din Italia, dar aceasta nu s-a finalizat, iar în anul 2007 uzina de tractoare din Brașov a intrat în lichidare. Celebrul U650 a reînceput să fie produs la Băicoi, Prahova, după ce un om de afaceri din Egipt a cumpărat licența în 2008. În nici doi ani, a exportat în Egipt 110 tractoare noi. Contractele au fost date însa peste cap de Revoluţia Araba.

Distribuie articolul pe:

12 comentarii

  1. În 2019 se vor fabrica 200 tractoare ? WoooW !. Gata, italienii dau faliment. Câtă șpagă trebuie să dai să apuci un tractor ?. „Să se dea numai câte unul, să ajungă la toată lumea” ! Și când te gândești că în Occident se fabrică 200 tractoare pe săptămână și îți dau ei șpagă să cumperi. Vin acum arabii și vă cumpără producția pe 100 de ani .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.