România fabrică din nou tractoare

Compania IRUM Reghin a prezentat la târgul INDAGRA primul tractor produs în România după câțiva ani de pauză totală. Este vorba de TAGRO, un vehicul care are un preț de pornire de 34.500 de euro. Reprezentanții firmei spun că tractorul a fost gândit pentru fermele mici şi mijlocii din ţară şi străinătate. Utilajul a fost testat în România şi Italia, iar producţia în serie va începe din aprilie, anul viitor. „Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici şi medii, dar şi fermierilor mari care folosesc şi acest tip de tractoare pentru diferite activităţi unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare.

Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preţ competitiv şi care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce priveşte designul acestui tractor, s-a urmărit creearea unei identităţi vizuale unice şi proprii, care să fie cel puţin la nivelul oricărui mare producător mondial şi să reprezinte fundaţia viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. Astfel, am ţinut cont de aspecte legate de confort şi dimensiuni, dorindu-ne să păstram acelaşi logo, aceeaşi linie tradiţională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus şi pe partea de ergonomie şi siguranţă a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, le-a spus Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin. Firma estimează că în 2019 se vor produce şi vinde în jur de 200 de tractoare, în 2020 – 300 de utilaje ca în 2021 să se ajungă la cifra de 500 de tractoare agricole.

Familia Oltean a cumpărat IRUM în 1996. Fabrică era specializată din 1969 în producția de tractoare articulate forestiere. „Această tranzacţie a însemnat salvarea de la faliment a fabricii din Reghin. După ani de modernizare, IRUM Reghin a intrat, în anul 2007, într-un parteneriat cu Uzinele Tractorul din Braşov pentru a produce împreună un tractor agricol românesc, însă falimentul uzinei braşovene a pus capăt acestui proiect. Însă în 2010, IRUM Reghin a început producţia de tractoare agricole în parteneriat cu Uzinele Belarus. Treptat, producţia a crescut, iar în prezent IRUM Reghin vinde anual câte 500 de tractoare pe piaţa românească. Acest lucru înseamnă 20 la sută dintr-o piaţă în care sunt vândute anual 2.500 de tractoare noi“, se arată într-un comunicat al companiei. TAGRO are o putere de 102 cai putere, are norma de poluare stagiu IV final, capacitate cilindrică de 3.387 cm cubi. De asemenea, are vizibilitate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranţă, scaun pasager cu centură, girofar, ştergătoare cu spălator parbriz faţă/spate, geam spate cu degivrare, aer condiţionat, oglinzi retrovizoare, echipare radio.

România a început să producă tractoare în anul 1946, la uzina IAR Brașov (cea care, anterior, fabricase avioane militare). Primul model de tractor livrat de la Brașov s-a numit IAR 22 și avea un motor Diesel de 38 CP. Primele tractoare de concepție românească au început să fie produse tot la Brașov, în anul 1960, în cadrul gamei U 650. Ulterior, în perioada comunistă, aici s-au produs atât tractoare de concepție proprie, cât și sub licență Fiat.După anul 1989 a apărut ideea ca uzina din Brașov să fie cumpărată de o firmă din Italia, dar aceasta nu s-a finalizat, iar în anul 2007 uzina de tractoare din Brașov a intrat în lichidare. Celebrul U650 a reînceput să fie produs la Băicoi, Prahova, după ce un om de afaceri din Egipt a cumpărat licența în 2008. În nici doi ani, a exportat în Egipt 110 tractoare noi. Contractele au fost date însa peste cap de Revoluţia Araba.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

12 Comentarii

  1. Dece nu raspunde nimeni pentru distrugerea industriei romanesti aflata in functiune in 1990 ? Tractorul Brasov era mandria tarii.Pentru jaful tarii in cei 30 de ani raspunde cineva sau faptele sunt prescrise ? Sunt multe intrebari pe care si le pun Romanii!!!!!!

    • Voi comunistii ati avut in mana soarta tarii cu ilici iliescu pe care l-ati l…in c…, sase ani plus patru cu nastase, trei ani cu ponta, acum cu dragnea si ce-ati facut, ce faceti, va ascundeti dupa „romani” si va dati mana cu diezii lui soros ? Inainte de `89 mancam fabrici pe paine si orasele erau bucsite cu rurali adusi la uzine si centrele muncitoresti cu negru de fum in plamani.Vreti sa stiti cine raspunde pentru industria voastra, uitati-va intai in oglinda cand va intrebati.

    • Păi a fost condiție pentru a adera la UE! Vreți UE, dați industria, băncile, resursele minerale, distribuțiile de energie, pământurile agricole și pădurile! Să nu-mi spui că nu vroiai în UE!

    • @hadrian, v-am scris anume fara majuscula nickname-ul. Nu meritati apelativul de cetatean pt ca vreti sa fiti incorect. Rusii au crapat de ciusa pt ca Ceausescu a indraznit sa gandeasca si realizeze industrializarea tarii cand ei doreau sa fie o tara fara, acest apanaj dorindu-l pt Rusia si un troc in produse intre noi, tara agricola si superindustrializata maica rusie. Se razbunara cumplit pt sfidarea aceea, de aceea au stat romanii la cozi pt hrana unde se dadea ce nu mergea la export, o vindeau ieftin in vest ca sa plateasca dobanda remodificata in rau, majorata ca se trasera sfori in acest sens, sa nu mai indraznesti vreodata sa arunci karma bolsevicilor pe acest popor victima multipla, tradat, cadorisit contra unui tren ce fu iar deturnat de la cadorisitor caci oripila cupiditatea aceluia, adica si a aceluia; Nu uitati multe utilaje au ajuns la rusi, altele si la fier vechi…. Dar acest plan nu a fost elaborat de romani, numai de popor nu, de systemul de jaff national uns si ocrotit din zari multiple

  2. ce motor, ce transmisie? iar o productie de 1-2 unitati pe zi este hoby,nu industrie.

    • Motoarele sint din Belarus si Marea Britanie, vezi situl firmei. Gama este destul de diversa. Deci nu pare a fi un hobby. Ramine de vazut cum se va descurca firma intre rechinii care bintuie in tulburele ape posdecembriste.

  3. Tractorul asta e atat de romanesc ca se produce de fapt in Belarus. Deci, nu, Romania nu fabrica din nou tractoare, ci doar le importa. Din nou!

  4. Focus este de genul feminin: o focusa, doua focuse. Asa scrie la dictionarul romanes, s-a dat si la bac. In plus accentul este pe ultima silaba, nu??!!

  5. @Hadrian.Nu asa ca Basescu nu are decat merite in vizarea flotei Romaniei si asta se pune la realizari remarcabile.Inainte de 89 cei adusi din sate pentru industrializarea tarii ierau sclavii Romaniei si de pe urma muncii lor mai sunt inca multe lucruri ce nu au putut fi distruse .Acum copii si nepotii lor sunt sclavii strainilor unde muncesc dar nimic de pe urma lor nu ramane ca realizari pentru tara cu exceptia caselor lor construite multe din ele nelocuite.

  6. @Hadrian,sigur esti diasporean ! Ma rog e treaba dv dar inflenta fascista e prea vizibila si,deci.neranjeabila!

  7. BRAVO!!!Mai sunt si romani adevarati.Cei care au distrus cu buna stiinta industria romaneasca ar trebui sa fie trasi la raspundere sa plateasca ei si urmasii lor,nu sa huzureasca peste hotare.Eram recunoscuti in toata lumea cu productia de utilaje petroliere,diamante artificiale,tractoare,autocamioane,locomotive,nave comerciale,produse din industria chimica,etc.Acum a ajuns totul o ruina,dupa LOVITURA DE STAT din decembrie 1989.Ce s-a construit pe platformele marilor uzine?Molluri pentru desfacerea produselor din alte state.Amintitiva ce spunea acest mare tupeist de PETRE ROMAN in decembrie 1989:”INDUSTRIA ROMANEASCA ESTE UN MORMAN DE FIARE VECHI”.Da era nevoie de retehnologizare in unele domenii dar nu de distrgerea totala.CINE PLATESTE PENTRU ASTA???Trebuia sa devenim o piata de desfacere in toate domeniile???Am ajuns o colonie in curs de dezvoltare???Ne dicteaza STAPANII de afara ce sa facem???Numai avem patrioti in aceasta tara sau avem PATRIHOTI.Forta de munca din ROMANIA era foarte bine pregatita,de la ingineri la muncitori si de aceea sunt primiti in tarile dezvoltate.Cunosc personal oameni care lucreaza in stainatate in industria aviatica,in santierela navale,etc.

  8. În 2019 se vor fabrica 200 tractoare ? WoooW !. Gata, italienii dau faliment. Câtă șpagă trebuie să dai să apuci un tractor ?. „Să se dea numai câte unul, să ajungă la toată lumea” ! Și când te gândești că în Occident se fabrică 200 tractoare pe săptămână și îți dau ei șpagă să cumperi. Vin acum arabii și vă cumpără producția pe 100 de ani .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.