Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat contractul cu asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA ce prevedea construcția lotului 3 de 21 de km de la Holdea la Ilia, deși acest segment este gata în proporție de 99%.
Șefii CNAIR și ministrul Transporturlilor, Răzvan Cuc susțin că cei 21 de km au fost construiți în valuri și din această cauză nu s-a făcut recepția. La o conferință de presă desfășurată la București, Cuc a spus că nu va fi de acord ca CNAIR să deschidă un lot de autostradă dacă nu sunt îndeplinite condițiile din punct de vedere calitativ. Pentru lotul 3 Lugoj-Deva, a spus acesta, există două soluții – ori se extinde garanția, de la 4 la 10 ani, ori se reziliază contractul. „Nu voi fi de acord ca CNAIR să deschidă un lot de autostradă dacă din punct de vedere calitativ nu îndeplinește condițiile, mai ales de siguranță. (…) Această firmă, Comsa, este în pericol să pățească următoarele lucruri – rezilierea contractului, reținerea sumelor care sunt depuse pentru garanție, neplata restului care mai este de plătit de companie, certificatul negativ constatator. Noi nu mai negociem. Negocierea s-a făcut când s-a semnat contractul. Lucrurile sunt clare – ori faceți cum trebuie să faceți, dacă nu ne despărțim. Eu m-am săturat de acest ping-pong. Lucrurile au fost clare în ceea ce mă privește – garanție extinsă sau reziliere”, a spus Cuc
Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, de 21 de kilometri, de la Ilia la Holdea, era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția.
Ruperea contractului a generat reacția celor de la Pro Infrastructură. ”La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii. Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial. Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi. În concluzie, INAUGURAREA CELOR 21 DE KM DEVINE INCERTĂ. Singurul lucru sigur este că statul român VA PIERDE DEFINITIV GARANȚIA DE 4 ANI și că VOM AVEA MULȚI ANI DE PROCESE în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, au spus cei de la Pro Infrastructură.
Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.
Acesta explicație dată de pro infrastructura (care are pe forum , un limbaj mârlănesc , când vorbesc de M.T. și cnair ) , are o explicație de copil de grădiniță : casa e gata și mai lipsește becul. De aici ce rezultă că toată casa e bine făcută, nu este nici o neregulă în construcția ei , ci doar mai lipsește de pus un mizilic. De fapt acesta mod de prezentare , după toate neconformitățile arătate de MT, cnair, nu este decât o manipulare ieftină, deoarece casa de care vorbesc ei este una cu probleme de construcție și nu una bine construită cum zic ei( de pro infrastructura ), la care doar ar mai trebuie adăugat un mizilic.