S-a semnat cel mai important contract pentru achiziție de trenuri

Astăzi a avut loc semnarea contractului pentru cea mai mare achiziție în domeniul feroviar, respectiv 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, de scurt parcurs, cu compania POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA.

Achiziția este împărțită în 3 loturi, după cum urmează:

1. 𝟮𝟬 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰𝗲 pentru rutele:

– București Nord – Ploiești Sud – Adjud

– Iași – Pașcani – Suceava

– Bacău – Pașcani

Valoarea totală este de 960 milioane lei.

2. 𝟮𝟯 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰𝗲 pentru rutele:

– Brașov – Gheorgheni

– Arad – Timișoara – Caransebeș

– Huedin-Cluj-Bistrița.

Valoarea totaă este de 1,13 miliarde de lei.

3. 𝟭𝟵 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗿𝗶𝗰𝗲 pentru rutele:

– București Nord – Ploiești Vest – Brașov

– București Nord – Roșiori

– București Nord – București Obor/Fundulea

– Constanța – Fetești

Valoarea totală este de 931 milioane lei.

Aceste rame vor reprezenta coloana vertebrală a 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻𝗲 care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători.

Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:

– viteză de deplasare până la 160km/h

– 224 locuri

– acces și locuri pentru persoane cu dizabilități

– acces și spații pentru biciclete

– sisteme digitale de informare a călătorilor

– prize de încărcare, inclusiv USB

– internet Wi-fi.

Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.

Livrarea trenurilor se va face într-un interval de 24 luni (prima ramă) şi 36 luni (ultima ramă), respectiv început 2026 – început 2027, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.

În ultima perioadă au fost contractate în total 119 trenuri electrice pentru România, iar din discuțiile pe care le-am avut cu conducerea ARF, urmează noi proceduri de licitație pentru achiziții de material rulant (trenuri și locomotive).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4589 Articole
Author

27 de Comentarii

  1. Trenuri care o să fie puse în funcție la sfântul așteaptă, dacă iau foc la prima lor cursă, precum Titanicul.

  2. 1) NOI NU MAI PRODUCEM MATERIAL RULANT??
    2)SĂ CUMPĂRĂM TRENURI SĂ PLIMBĂM AERUL ? 20 DE CĂLĂTORI ÎN 4 VAGOANE;CEL MULT 50 CĂLĂTORI ÎN INTERCITY? AFACERI PĂGUBOASE-CE ZICI GRINDEAN-BACI ? NU MAI BINE CUMPĂRAȚI 25 DE AUTOCARE ȘI MAI FĂCEAȚI 500 KM DE DRUMURI RAPIDE ! CFR-UL -TRANSPORT MARFĂ= COMPANII PRIVATE – ASTA NU-I CFR CU TUFIȘURI PE „ȘTREC” ȘI CU 50 MILIARDE LEI PIERDERI ANUAL ! CU-I ÎI TREBUIE „GLASUL ROȚILOR DE TREN SĂ-ȘI CUMPERE!

  3. 1) NOI NU MAI PRODUCEM MATERIAL RULANT??
    2)SĂ CUMPĂRĂM TRENURI SĂ PLIMBĂM AERUL ? 20 DE CĂLĂTORI ÎN 4 VAGOANE;CEL MULT 50 CĂLĂTORI ÎN INTERCITY? AFACERI PĂGUBOASE-CE ZICI GRINDEAN-BACI ? NU MAI BINE CUMPĂRAȚI 25 DE AUTOCARE ȘI MAI FĂCEAȚI 500 KM DE DRUMURI RAPIDE ! CFR-UL -TRANSPORT MARFĂ= COMPANII PRIVATE – ASTA NU-I CFR CU TUFIȘURI PE „ȘTREC” ȘI CU 50 MILIARDE LEI PIERDERI ANUAL ! CU-I ÎI TREBUIE „GLASUL ROȚILOR DE TREN” SĂ-ȘI CUMPERE! CHIAR AȘA DOMNULE MINISTRU -IA PUBLICAȚI BUGETUL CFR PE ANUL TRECUT-VENITURI-CHELTUIELI—REALIZAT ȘI NECOAFAT!

  4. caile ferate sunt obiectiv strategic + ieftin si sigur, numai la noi s-a dorit, pe diverse cai diversioniste demantelarea CFR. Grimasa-grinda e o unealta la zi in mâna ciolacului si d-aia n-ul schimba nici mort.
    Mey, roateș, ia vezi tu de ce CFR e in pierdere si nu si MAV-ul ori oricare alt sistem de cai ferate, ca prea te agiți pe forum.

  5. Ce umilință pentru România, pentru industria din România, pentru inginerii din România. Ce motoare electrice producea UMB! Nu mai producem Cupru, IMUM Baia Mare care avea și poansonul pentru lingouri de aur pustiu, IMMN Copșa Mică Cupru, cu Plumb și Zinc pustiu. Electroputere Craiova pustiu etc… pustiu! Nu mai producem sârmă de cupru pentru motoare și transformatoare. Nu mai producem Tabla silicioasă. Nu mai producem utilaje. Nu mai producem mase plastice. Ce uzine, ce know-how ce specialiști de talie mondială aveam țara noastră în a este domenii in 1990 . România este o țară de ruine părăsită de tinerii și specialiștii ei. Nu esta mai normal să refaci lanțul de producție: metalurgia neferoasă, metalurgia feroasă, siderurgia, industria constructoare de mașini ca să produci și să-ți faci singur și ce prisosește să vinzi. Proiectele vor mai fi aruncate de-a valma prin arhive. Trebuie numai aduse la zi și capacitățile de producție dorite. România se reduce la împrumuturi și cumpărat de la străini cărora le vindeam noi. Ce program de țară a avut comunismul de tristă amintire cu “dictatorii” lui convins că oamenii de pe meleagurile românești merită instruire, merită locuri de muncă în toate zonele țării, au dotarea, abilitatea și dexteritatea mentală și fizică pentru a produce tot de ce are nevoie țară noastră ca să fie puternică și independentă, și să aibă ce vinde în toată lumea.

  6. Cate Trenuri erau in 1989 ? Si cate trenuri sunt in 2024 ? Trebuiesc Trenuri pe Rute Regionale de Exemplu pe Ruta Suceava – Cacica !

  7. Gogilor , se fac trenuri electrice la Craiova . Deja le cauta altii . Voi cautati aiurea in loc sa sprijiniti capitalul autohton ?Uitati-va ce a putut face SOFTRANS . Vi se pare putin ? Creati locuri de munca , nu ne mai pleaca afara copiii,etc. In Romania PROSTIA MERGE DEAMBOULEA CU GOWERNANTII!

  8. Rău am ajuns să cumpărăm trenuri de la unii care acum 35 produceau floricele de porumb!…

  9. Nu e complet articolul! Cică Romania fabrica locomotive și le vinde cu 3 milioane € în străinătate, dar cumpăra cu 50 milioane euro pentru Romania! Așa DA afacere bazată pe hoție, înșelătorie și escrocherii!

  10. Eu credeam ca vagoanele se fac la Arad , iar locomotivele la Craiova! Am citit si m-am desumflat!Stiu de ce apelam la import : n-avem tehnologie , n-avem specialisti(sic!) ! Bine, bine , dar alti cum au ?Alti este destept! Si noi? Pai, noi… suntem romani! Foarte curand vom importasi sape, greble , harlete, ace, etc., etc., ca-n Africa! Rau a mai ajuns tara asta!

  11. Ce texte de noapte bună copii: “Aceste rame vor reprezenta coloana vertebrală a 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻𝗲”, “viteză de deplasare până la 160km/h”. Vor fi linii modernizate pe 10% din rutele anunțate în următorii 15 ani? Dezastru și adevărul despre ce a ajuns România plătim și “serviciile de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani!” Nici măcar în vechile ateliere ale CFR nu suntem în stare să facem revizie periodică și să schimbăm ce-i stricat. Nu boghiuri că de alea nu mai unde să fabrici din nu știu câte locuri în țară unde se fabricau, dar măcar o clanță sau un geam să putem repara. Sau să acoperi porcăriile de grafiti cu care vor fi murdărite.
    Ce jale și rușine națională a ajuns CFR. Dar cei pe care i-a prins anii 90 la vârful regionalelor sunt bine bogați și investitori imobiliari cu mașini Tesla clasa lux. . Și nu “prize de încărcare, inclusiv USB sau internet Wi-fi” ci sistem video în băi, că am plecat din Timișoara spre Baia Mare cu o “Săgeată albastră” cu baie impecabilă și pe la Oradea chiuveta era înfundată, apa băltea și sărea pe jos riscând să luneci, sapun și hârtie igienică lipsă. Pe care l-ai prins ca fură sau face mizerie Poliția CFR să-l dea jos în prima gară și predat Poliției să-l amendeze. Altfel cei care plătesc peste 15 de ani împrumutul, plătesc continuarea distrugerii

  12. Problema nu sunt terenurile, ci calea ferată. Adică CFR infrastructură care este subfinanțat de 30 de ani. O să luăm niște trenuri și o să le ținem în depouri până le vor duce la fier vechi. De ce deraiază o dată pe lună trenurile pe relația București Timișoara? În primul rând din cauza infrastructurii.

  13. dar nu aduc nimic lui Grindeanu, nici fala nici malai, poate si pretul e mai mic…ia calculeaza ce fanfara va canta la taierea de panglici…

  14. Colonie Marginală Eșuată, cu peste 160 miliarde coco datorie externă.
    Trasă la edec de o caracatitZă masono-se🌈ice, interesată doar de SALARII NESIMȚITE și PENSII SPECIALE !
    SolutZia ? Ghici, măRog…🤮

  15. Ăsta este un act clar de sabotare a economiei naționale.
    Dacă tot sunteți cu ochii pe Licurici plini de admirație, jegurilor, pesemne că ştiți că în America statul nu cumpără NIMIC din străinătate dacă un produs similar se produce şi local. Nu veți vedea maşini de poliție BMW sau trenuri „made in EU”! Dar noi, fiind mai slugarnici, trebuie musai să dăm satisfacție altor interese, facem licitații internaționale, publicate în JOUE şi cumpărăm ceea ce se ordonă! Ce contează că e criză, ce dacă distrugem firmele locale şi că datoria externă creşte până la cer? Cât porumb trebuie să exportăm ca să compensăm valoarea trenulețelor astea? Într-un astfel de tren ei zic că încap 224 pasageri, adică fix câte locuri aveau 2 vagoane („normale”, adică fără etaj) pe vremuri… Se justifică investiția? Cât sunt cheltuirlile de întreținere? Cât costă biletul, ca să se amortizeze şi să fie profitabil? S-au făcut nişte calcule? Sau după aia iar íncepe povestea cu CFR care e companie falimentară, groapa neagră a bugetului etc etc?

  16. Corectia, s-a semnat cel mai mare tun de achizitii de trenuri din istoria tzarii… apropo, acum nici o luna vazusem un articol cu o locomotiva de productie sovietica, cum remorca un trocarici din asta polonez, era pe undeva prin tarile chuhuahua baltice, modern, de zeci de milioane de euro bucata. Sa vedem peste vreo 5 ani daca o sa fie la fel si in rromania

  17. De ce nu am cumparat de la Arad ? Fac si ei trenuri electrice (si metrou) ? De ce nu adoptam legislatia din SUA : „Institutiile de stat nu au voie sa cumpere din strainatate. Doar companiile private si persoanele fizice particulare” !

  18. PROSTIE ROmânească = să-ti Falimentezi – Distrugi Industria
    Să lași milioane de oameni fără locuri de muncă
    si apoi să Cumperi Trenuri noi de la alții – Halal,
    dealtfel să ÎNDATOREZI Țara cu peste 160 de miliarde euro

  19. Nu vă grăbiți până nu vedem dacă intră în gară sau „peronul e prea lat” . Noi suntem obișnuiți cu rezultate de genul ăsta.

  20. Cei mai multi bani merg tot in Ardeal. Si Ciolacu este sluga securistilor magureni de la Cluj. Rusine PSD!

  21. In loc sa ajute pentru dezvoltare firma din Craiova care deja produce o rama de succes, se arunca interesat banii la vecini. Firma care produce Softronicul trebuie lasata sa moara. Dar Bolosh si Grindeanu au alti sefi.

  22. Observatie, ei cumpara locomotive pentru 160km/h, cand in rromania nu gasesti cale ferata pe care sa mearga cu 100km/h… nici macar aia pentru Constanta nu cred ca suporta. Costurile sa reabiliteze calea de rulare pentru 160km/h ar fi astronomice… acum vreo 20 de ani cica au reabilitat-o pe aia pentru Constanta, si nici cand Petrov a taiat panglica la finalizarea lucrarii nu ajungea la 120km/h… si aia e linie construita in camp pe drept, ce sa discutam de alte directii pe dealuri si munti

  23. Aceasta PESA produce numi porcarii din plastic chinezesc reciclat, cu scaune incomode si zgomot prea mare. O intrebare de bun-simt este de ce nu au fost alese trenuri germane sau elvetiene, daca banii din PRRRR! tot erau moca? De unde pana unde sa cumperi tehnica poloneza si nu germana?
    Cine se „ingrijeste” ca statul roman sa cumpere numai ciurucuri?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.