O pensionară din București reclamă că o scrisoare a sa nu a ajuns la CEDO, acuzând Poșta. Femeia a trimis o scrisoare deschisă presei, pe care v-o prezentăm integral.
SCRISOARE DESCHISĂ
ADRESATĂ CONDUCERII POȘTEI ROMÂNE CARE ÎȘI BATE JOC DE CETĂȚENI
Românii sunt împiedicați pe diverse căi să ajungă la CEDO –Curtea Europeană a Drepturilor Omului?
Poșta Română execută niște ordine și îi împiedică pe Români să-și depună plângerile la CEDO?
Mă numesc Vali Constantinescu, sunt pensionară și locuiesc în București.
Aș dori să fac cunoscută o situație gravă petrecută la Poșta Române.
O scrisoare către CEDO nu a ajuns la destinație pe un motiv absolut derizoriu: destinatar necunoscut deși adresa este scrisă foarte corect și apare foarte vizibil pe plicul meu: MONSIEUR LE GREFFIER DE LA COUR EUROPÉENNE DES DROITS DE L’HOMME – CONSEIL DE L’EUROPE – F-67075 – STRASBOURG – CEDEX–FRANCE.

Se știe că un Dosar către CEDO trebuie depus în șase luni după ce autoritatea națională competentă cea mai înaltă a pronunțat o decizie, altfel se pierde dreptul de a te adresa la CEDO.Împiedicarea scrisorii mele să ajungă la CEDO atrage după sine pierderea dreptului meu de a depune o plângere la CEDO.
Cred că este vorba un act deosebit de grav, de fals în acte publice precum și de violarea corespondenței.
Totul – așa cum se va vedea din materiale și documentele pe care vi le prezint – cu VIOLAREA arogant-cinică a secretului corespondenței !
De altfel, nu sunt nici prima persoană din România de care își bate joc Poșta Română, iar explicațiile celor din Poșta Română sunt ridicole, nimeni nu a fost pedepsit pentru asemenea fapte reprobabile, Poșta Română a avut dreptate întotdeauna deși dovezile cetățenilor erau clare.
FAPTELE:
- I.Am depus unDosar pentru CEDO în 29 august 2018, prin Oficiul poștal nr. 4 din București, Par Avion, Recomandat, cu AR – formular de confirmare de primire.
 
După aproape o lună de zile întrucât nu am primit AR, mai precis în 26 septembrie 2018 am făcut o Reclamație înregistrată de NE-primire a AR-ului meu cu semnătură din partea CEDO.
Sunt anunțată, imediat, în 27 septembrie 2018 că plicul meu pentru CEDO s-a întors din Franța cu mențiunea DESTINATAIRE INCONNU. Adică, plicul meu către CEDO s-a întors cu „adrisantul” necunoscut exact a doua zi de la depunerea reclamației mele de neprimire a AR-ului.
Și după 6 zile lucrătoare, adică în 5 octombrie 2018 mi s-a înapoiat plicul dat către CEDO și venit în România cu menţiunea: destinatar necunoscut.
Răspunsul Poștei franceze nu este dat pe formularul meu AR, ci pe o bucată de hârtie (ca) de ziar cu o ștampilă la modul cel mai grosier ștearsă, ilizibilă și LIPITĂ pe o anvelopa de celofan cu antetul tipărit al … Poștei Române în care era pus plicul meu.

Formularul AR completat de mine este intact și este prins de plicul trimis de mine, în interiorul anvelopei de celofan cu antetul tipărit al … Poștei Române.
CUM putea Poșta Franceză să lipească pe anvelopa de celofan cu antetul Poștei Române o asemenea bucată de hârtie, cu o mențiune falsă că destinatarul este necunoscut deși chiar prin anvelopa poștei române se vede clar și vizibil scrisă adresa mea către CEDO.
Așadar, am primit în 5 octombrie 2018 un veritabil colet ”îmbrăcat” în celofan, iar înăuntrul foii de plastic se vedea plicul meu de nerecunoscut: rupt efectiv pe TREI laturi ale lui prin care se pot extrage cu ușurință pagini. Poate, chiar au fost pagini sustrase din Scrisoarea mea către CEDO.
Și acum pe plicul meu rupt și șifonat se vede clar adresa către CEDO cu formularul AR de culoare roșie pe care francezii nu au scris nimic?! Nu pare absolut de loc că ar fi vorba de o deteriorare de manevrare a plicului prin trântire sau altceva de acest gen, de la ghișeul oficiului poștal până la biroul BSI – București. Este, efectiv, un plic rupt cu bună știință ca să se vadă conținutul.
În schimb este într-o stare foarte bună supracoperta de nylon în care este pus plicul meu. A călătotit până în Franța și înapoi și îmbrăcămintea de celofan este întinsă, netedă, foarte curată. Cum s-ar explica?
Evident este vorba de violarea corespondenței.
Prin Track and Trace, serviciul Poștei Române de urmărire a traseului unei scrisori se spune foarte frumos ca plicul către CEDO a fost primit de la expeditor în 29.08.2018, iar în 31.08.2018 a fostExpediat din România prin BSI București.
Reclamația mea de a vedea AR-ul cu semnătura de primire a Scrisorii mele din partea CEDO a schimbat lucrurile. Chiar atunci a apărut plicul, cu „destinatar necunoscut”.
- Întrebări către Poșta Română și expuse de mine în Reclamația către conducerea Poștei Române:
 
- Oare mi s-ar mai fi întors vreodată plicul meu adresat CEDO dacă nu aș fi cerut AR ?
 - Se putea deteriora plicul meu în două zile cât timp a stat în birourile Poștei Române ?
 - Dacă plicul s-a rupt în cele două zile cât a stat în birourile Poștei Române – și nu a fost RUPT după cum se vede și sunt eu convinsă – nu puteam fi anunțată și poate schimbam chiar eu plicul ?
 - Plicul meu către CEDO a plecat imediat, în două zile de la depunere deși era deteriorat, dar ”îngrijit” conștiincios de către Poșta Română și ”îmbrăcat” în celofan pentru a ajunge cu bine la destinație; iar la întoarcere același plic a stat șase zile lucrătoare în birourile Poștei Române din 27.09.2018 când chipurile, s-a întors, întrucât poștașul francez nu a găsit biroul CEDO – Strasbourg chiar dacă adresa era corect scrisă până în 04.10 2018, iar în 05.10.2018 s-a înapoiat expeditorului.
 
Aceasta înseamnă că în 6 zile lucrătoare s-a analizat un plic care trebuia doar să fie returnat expeditorului său. Eu sunt convinsă că în cele șase zile s-au rupt niște pagini prin registre, s-au intercalat niște date, s-a mai discutat ce și cum să se răspundă. Câte nu s-au aranjat în 6 zile!
- De ce Poșta franceză nu a scris nimic pe formularul AR!?
 - Serviciile franceze scriu la Track and Trace – France că plicul meu este în 29 august 2018 la Poșta Română, iar în 31 august 2018 plicul pleacă din România și ATENȚIE! – în 28septembrie 2018 plicul a sosit în Franța la „Bureau d’echange” – Am fotografiat ecranul Poștei Franceze ca să nu existe îndoieli.
 
Aici se pune întrebarea: cum să fie plicul în Franța în 28 septembrie 2018, când Poșta Română spune că în 27 septembrie 2018 plicul se înapoiase în România cu mențiunea destinatar necunoscut?
Un aranjament între Poșta Română și Poșta Franceză în cele 6 zile ?!
Mint Francezii ? De conivență cu Românii? Foarte posibil !
Pentru ca :
Reclamând situația în 26 octombrie 2018 serviciilor Poștei Franceze, după ce la început mi-au răspuns foarte politicos, cu promisiunea că în câteva zile îmi vor da răspunsul au devenit deodată ostili, dar cu o informație precisă că voi primi răspunsul meu exact în 7 ianuarie 2019. La solicitarea mea insistentă să mi se spună unde merge o scrisoare după ce ajunge la „Bureau d’échange” și odată ajunsă la Bureau d’échange de ce Track and Trace – Franța nu mai menționează nimic despre scrisoarea mea către CEDO, francezii răspund: ”… il s’agit de la non-réception par son destinataire d’un envoi expédié depuis l’étranger.” Ce ar vrea să spună această frază
III. SESIZARE CĂTRE POȘTA ROMÂNĂ ÎN 23 OCTOMBRIE 2018.
În urma reclamației mele, din partea Poștei Române mi-a răspuns – fără vreun nume – … “Compartiment Reclamații. Posta Romana” într-o limbă de lemn a secolului 21, începând cu o
– greșeală și anume că scrisoarea mea către CEDO „a fost expediata in bune conditii de Posta Romana spre destinatie la data de 21.08.2018”
De unde a scos “Compartiment Reclamații” această dată când eu am depus scrisoarea la oficiul poștal român în 29.08.2018, iar spre Franța a plecat în 31.08.2018 ?!
Și continuând cu o
– nepotrivire în legătură cu depunerea unui formular către operatorul poștal desemnat din Franța „un astfel de formular, la data de 03.10.2018”.
De unde a scos “Compartiment Reclamații” această dată?! Eu am făcut reclamația în 23.10.2018 pentru o scrisoare returnată expeditorului în 05.10.2018?!
- CONCLUZII:
 
NU cred ca plicul meu a ieșit din țară și a fost rupt special. DE CE? De cine? Cu ce scop? Cu cine s-a făcut această acțiune din cadrul Poștei Române?
NU cred poștașul francez nu ar fi știut să ducă scrisoarea la sediul CEDO, chiar dacă adresa ar fi fost scrisă greșit. Dar, atunci când adresa este scrisă exact, în nici un caz nu putea să spună ca destinatarul nu este cunoscut.
Nu cred ca „fițuica” pe care scrie destinataire inconnu este a Poștei Franceze. Cu o ștampilă ilizibilă din care nu se distinge nici data, nici localitatea. O ștampilă mișcată special/pusă cu precizie de specialiști în domeniu ca să nu se vadă nimic…
De ce francezii nu ar fi scris destinatar necunoscut pe formularul meu AR? Formular rămas intact, din care se văd foarte bine datele trimiterii.
Consider că este vorba nu numai de violarea corespondenței dar și de fals în acte publice!
Consider că cineva a știut ce conține Scrisoarea mea către CEDO și în mod special nu s-a trimis dosarul dorindu-se să treacă perioada de 6 luni și astfel plângerea mea să nu ajungă la CEDO.
Cui folosește ce s-a întâmplat? De ce face Poșta Română așa ceva?
Pe cine a ajutat Poșta Română?
Care sunt despăgubirile pe care trebuie să le dea Poșta Română într-un asemenea caz?
Cred că o asemenea situație trebuie analizată serios și trebuie rezolvată corect.
Ce părere are Conducerea Poștei Române de această situație ?
Aceasta și pentru că acum câteva zile am primit un răspuns batjocoritor din partea Compartimentului Reclamații al Poștei Române – sublinierile din textul de răspuns îmi aparțin –
CN POSTA ROMANA S.A.
Compartiment Reclamatii
Nr.101.5/RE/38094/23.11.2018
Catre,
Doamna Constantinescu Vasilica
Stimata doamna,
Urmare reclamatiei dvs. referitoare la primirea retur a scrisorii recomandate externe nr. RN852244932RO, prezentata la oficiul postal Bucuresti 4, in data de 29.08.2018 si sosita retur la data de 27.09.2018 cu motivul „Destinatar Necunoscut”, va comunicam urmatoarele: cel putin jumatatea dreapta a fetei unei trimiterii, trebuie sa fie rezervata adresei destinatarului. Adresa destinatarului trebuie sa fie scrisa in sensul lungimii trimiterii, in coltul din dreapta.
Numele si adresa expeditorului vor fi indicate pe anvelopa trimiterii in coltul din stanga, suficient de indepartate de adresa destinatarului pentru a evita orice confuzie. In situatia nerespectarii acestor prevederi internationale de catre expeditor, operatorii postali de origine si destinatie sunt exonerati de raspundere.
Precizam de asemenea ca, anumiti operatori postali carteaza trimiterile mecanizat, motiv pentru care, daca adresa destinatarului nu este pozitionata corect, nu este citita, trimiterea fiind returnata in tara de origine.
Cu stima,
Compartiment Reclamatii
Fără a răspunde nici uneia din întrebările mele, Poșta Română vine cu un răspuns insultător pentru inteligența noastră, inventând niște reguli internaționale pe care nu le cunoaște nici un cetățean român și probabil, nu le știe nici un funcționar de la ghișeele Poștei Române pentru că altfel ni s-ar spune, iar plicul meu nu ar fi fost primit daca adresa nu era scrisă conform unor anumite reguli. De ce plicul meu era rupt pe trei laturi ale sale, de ce a fost nevoie să fie ”îmbrăcat” în foaie de celofan, de ce Poșta Franceză nu completeză formularul AR și se mulțumește să dea un răspuns pe o hârtie de ziar din care nu se distinge nici data, nici localitatea, de ce primesc plicul în 27.10.2018 când Franța spune că în 28.10.2018 plicul meu era în Biroul de schimb al Poștei franceze?
Știe conducerea Poștei Române de cum procedează Compartimentul Reclamații al CN Poșta Română?
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Printr-un caz ca acesta se distruge VIAȚA unui om. Să nu conteze o viață? O situație ca aceasta care nu ajunge la CEDO poate distruge viața unui om. Nu este vorba nici de ceva fortuit. NU ! Se întâmplă des la Poșta Română. Dacă au trecut cele 6 luni admise de CEDO nu se mai poate face nimic.
Nici într-un singur caz Poșta Română nu și-a recunoscut vina/greșeala, deși oamenii vin cu dovezi de netăgăduit.
Nu este vorba de o neglijență a Poștei Române. Se întâmplă voit, totul, cu ”bunăvoința” Poștei Române.
Cred că trebuie să ne revoltăm chiar mai mulți pentru oricare nereguli întâlnite în țara noastră, oriunde ar fi ele. Să înțeleagă și cei de la Poșta Română și de prin alte părți că nu le merge. Că nu se mai poate.
Este cam același lucru cu ”Cine fura azi un ou, mâine va fura un bou”, adică cine a făcut, mai face și mai ales dacă este încurajat.
Trebuie să se înțeleagă că este vorba de un proces pierdut în țară și singura speranță venea de la CEDO. O cale pierdută și nu din greșeală, ci pentru că nu s-a vrut ca acel plic să ajungă la CEDO este foarte grav.
Sunt două lucruri foarte grave, de natura penalului. Ori, numai anumiți penali contează?
1. VIOLAREA CORESPONDENȚEI – plic special rupt pentru a ajunge la conținut și păstrat în birourile Poștei Române, poate, expeditorul nu mai cere AR și scăpăm…
2. FALS ÎN ACTE PUBLICE întrucât francezii nu au scris nimic pe formularul AR. Există numai o mizerabilă etichetă ilizibilă ca venind din partea Franței.
Pe lângă alte aspecte menționate în textul către Cotidianul, cele două aspecte de mai sus NU trebuie iertate, NU putem trece peste.
Poate, un funcționar al Poștei Române pricepe altfel, ceea ce ar fi de înțeles, dar nu de acceptat. Să nu înțelegi corect o asemenea situație este regretabil.