Se fac primii pași pentru construcția viitoarei „autostrăzi Ford”

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat achiziţia publică a contractului „Revizuire Studiu de Fezabilitate şi Elaborare Proiect Tehnic pentru Autostrada Craiova – Piteşti”, numită și „autostrada Ford”. În prezent, această documentaţie este în curs de verificare de către ANAP care are ca termen 10 zile lucrătoare conform prevederilor legale. În Master Planul General de Transport este estimat următorul calendar de implementare:

Autostrada Craiova – Piteşti:

– An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
– An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2018/2020.

Varianta de Ocolire Slatina:

– An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
– An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2019.

Varianta de Ocolire Balş:

– An demarare procedură pentru achiziţie SF: 2016;
– An începere lucrări/An finalizare lucrări: 2017/2018.

Prin includerea acestor proiecte în MPGT, s-a asigurat finanţarea din fonduri externe nerambursabile şi pentru implementarea cât mai rapidă a acestui proiect, compania a luat în calcul construcţia Variantei de Ocolire Balş în regie proprie.

Autostrada Craiova – Piteşti are o lungime de aproximativ 124 km din care VO Slatina – Balş (sector din A12 Craiova – Piteşti) la nivel de autostradă au o lungime de 39,48 km. „Ieri am lansat procedura de achiziție publică a contractului construcţiei autostrăzii Craiova – Piteşti, pe care am transmis-o la ANAP. Un proiect nou pe care-l vom implementa în două etape: mai întâi variantele de ocolire Balş și Slatina și apoi autostrada în sine. Acordăm foarte mare atenţie celor două centuri, doarece străbaterea celor două localităţi în momentul de faţă se face cu dificultate, astfel, odată cu realizarea acestora traficul în zonă se va îmbunăţii simţitor” a declarat Cătălin Homor, director general CNAIR SA.

Producătorul auto american Ford a spus că nu are cum să îşi scoată maşinile din fabrica de la Craiova, din cauza infrastructurii, iar autoritățile române a conformat.

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a declarat recent la Craiova că instituția pe care o conduce grăbește proiectele de infrastrctură în zona de sud-vest a României astfel încât în luna noiembrie va începe procedura de licitație pentru studiul de fezabilitate pentru autostrada Craiova-Pitești și că vor începe lucrările la centurile Slatina și Balș. Începerea proiectului era prevăzută pentru 2017. Această schimbare de optică a Transporturilor a venit după ce Ford a cerut construcția autostrăzii până la Pitești și a susținut că variantele ocolitoare pentru orașele Balș și Slatina ar îmbunătăți timpii de transport către și de la uzina Ford din Craiova cu circa trei ore, iar reabilitarea căilor ferate ar duce la economisirea a 15 ore, conform unor studii interne ale producătorului auto prezentate joi, 15 septembrie, in cadrul unei mese rotunde ținută încinta întreprinderii doljene, la care au participat atât reprezentanți ai companiei, cât și oficiali guvernamentali și conducerea ACAROM (Asociația Constructorilor Auto din România).

„Infrastructura şi logistica sunt două teme majore pentru activitatea Ford la Craiova şi am subliniat acest aspect încă de la începutul acestui an, când am anunţat noi investiţii la uzina noastră din România. Este esenţial să menţinem un dialog cât mai constructiv cu autorităţile române, dar şi cu ceilalţi jucători din industrie, pentru a găsi soluţii în rezolvarea acestor provocări”, a declarat John Oldham, președintele Ford România.

90% din intrările de transport marfă din ţară noastră se fac prin intermediul şoselelor, însă numai 64 km de autostrăzi au fost deschise traficului în România în 2015. Această reprezintă o creştere cu 9,4% faţă de anul precedent, dar chiar şi aşa, austostrazile reprezintă doar 4,2% din drumurile naţionale din România, conform statisticilor Ministerului Transporturilor.

Ford a investit în România peste un miliard de euro pentru a susţine operaţiunile sale de producţie de vehicule şi motoare. Ford are aproximativ 2.600 de angajaţi la uzina să din Craiova şi produce în prezent monovolumul de mici dimensiuni B-MAX, dar şi motorul 1.0 EcoBoost.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4575 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.