Sindicatul minerilor de la Roşia Montană a plătit sute de mii de euro pe publicitate

722 de clipuri „Roşia Montană” au fost difuzate de televiziuni de când au început protestele. Publicitatea a fost plătită de Sindicatul minerilor. De unde are sute de mii de euro (doar pentru publicitate) un sindicat dintr-o zonă în care oamenii susţin că nu au locuri de muncă?

722 de difuzări în 36 de zile

CNA a dat publicităţii marţi o monitorizare în care se arată câte difuzări de clipuri publictare care promovează mineritul la Roşia Montană au avut 13 posturi tv centrale din România în perioada 1 septembrie – 6 octombrie 2013. Un top al difuzărilor arată astfel:

  1. B1 TV – 135 de difuzări
  2. România TV – 111
  3. Antena 3 – 88
  4. TVR 1 – 67
  5. TVR 2 – 63
  6. Taraf TV – 47
  7. Etno TV – 45
  8. Antena 1 – 45
  9. Prima TV – 36
  10. Kanal D – 32
  11. Acasă TV – 25
  12. Realitatea TV – 15
  13. Pro TV – 13

Tot monitorizarea CNA mai prezintă şi care au fost emisiunile sponsorizate care au fost transmise de câteva posturi:

România TV: Excelenţa Românească, România deVreme, Economica, Salarii, Ştiaţi că?

B1 TV: Preţul aurului, Capital TV, Bussines B1.

Publicitatea a crescut după ce au început protestele

După cum se poate observa, în perioada 1 septembrie – 6 octombrie 2013, au fost monitorizate 722 de difuzări de clipuri şi spoturi publicitare. O creştere semnificativă a pompării de publicitate (şi extrem de agresivă), dacă ţinem cont că media lunară pe primele 8 luni ale anului a fost puţin sub 400 de difuzări. Numărul de difuzări de clipuri de publicitate a crescut exact începând cu perioada în care s-au declanşat proteste ample împotriva exploatării de la Roşia Montana şi (în paralel) când Parlamentul a început dezbaterile pe acest subiect.

Bani de publicitate de la Sindicatul minerilor

După cum se ştie, chiar dacă piaţa de publicitate în media este în scădere, ceea ce presupune şi o scădere a tarifelor practicate de televiziuni, totuşi preţurile pentru clipuri şi spoturi publicitare şi pentru emisiunile sponsorizate sunt consistente, de ordinul sutelor de euro pe minut.

Să presupunem (calculele sunt minimale) un tarif de 500 de euro pe minut, şi că fiecare clip sau spot are o durată de 30 de secunde (sunt însă unele cu o durată mai mare), rezultă că, între 1 septembrie şi 6 octombrie, cei de la Roşia Montana au plătit 180.000 de euro la televiziuni. Repetăm, calculul este unul minimal, nu a inclus emisiunile sponsorizate şi tarifele din „prime time”, care sunt ceva mai mari.

Foarte interesant este însă cine a dat aceşti bani. Iată ce spune Dragoş Tănase, directorul RMGC citat de Realitatea.net, care a preluat o informaţie de pe yahoo.news: „Nu am înţeles, din ce am văzut până acum, care este motivul pentru care unui sindicat care luptă pentru locurile de muncă îi este refuzat dreptul la publicitate. În ceea ce ne priveşte, în momentul în care vom avea o motivaţie clară a acestui lucru, vom lua o poziţie oficială”. Din această declaraţie reiese că sindicatul minerilor din zonă ar fi cel ce plăteşte publicitatea. Se ştie, un sindicat are fonduri din cotizaţiile membrilor săi. Şi se pare că sindicatul minerilor beneficiază de fonduri mai mult decât consistente din moment ce îşi permite să plătească (MINIM) 200.000 de euro numai într-o singură lună. Plecând de la acest aspect se impune deci următoarea întrebare: cine sunt cei care plătesc cotizaţii substanţiale la sindicatul minerilor din zona Roşia Montană? Pentru că persoanele disperate care au apărut în costume de mineri alături de liderul de sindicat de acolo şi premierul Ponta, de alţi parlamentari se plângeau că nu au locuri de muncă.

La această întrebare aşteptăm un răspuns clar. Şi poate nu numai noi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.