Solicitare către ministrul Transporturilor: Să devină funcțională!

Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” a solicitat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, operaționalizarea Companiei pentru Investiții în Infrastructura (CNIR), organism care trebuie să se ocupe de construcția de autostrăzi, pornind de la începerea procedurilor de contractare, studii de fezabilitate, proiectare, expropriere şi execuţie lucrări şi până în momentul în care acestea pot fi predate spre administrare către CNAIR. Statutul CNIR a fost publicat în Monitorul Oficial, iar funcționalizarea sa este prevăzută inclusiv în Planul Național de Redresare și Reziliență. Cu toate acestea, înființarea propriu-zisă a acestei companii se lasă așteptată, spun sindicaliștii.

Sindicatul Drumarilor „Elie Radu”, care reprezintă interesele a 4.800 de angajaţi ai CNAIR, din totalul de circa 6.900 de salariaţi, a transmis o scrisoare ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în care a arătat problemele cu care se confruntă instituţia, dar şi propuneri concrete de îmbunătăţire a activităţii.
„Primul punct din scrisoare vizează îmbunătăţirea strategiei în domeniul infrastructurii rutiere. De-a lungul timpului, drumurile din România au fost modernizate cu mijloace tehnice și financiare modeste.
”Față de investiţii de altă natură, infrastructura rutieră trebuie să primească periodic lucrări ce au menirea de a consolida structurile proiectate iniţial, din cauza depăşirii duratei de exploatare luată în calcul cât și influenței agenţilor atmosferici.
Observând interesul tot mai crescut doar pentru construcţia de autostrăzi în România, Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” solicită înfiinţarea organismului care să se ocupe exclusiv construcţia de autostrăzi, pornind de la demararea procedurilor de contractare studii de fezabilitate, proiectare, expropriere şi execuţie lucrări şi până în momentul în care acestea pot fi predate spre administrare CNAIR.
Deși există baza legală pentru înființarea Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere, Statutul CNIR fiind publicat în Monitorul Oficial nr. 815 din 25 august 2021, nici până în prezent această companie nu funcționează”, se arată în scrisoare.
În ultimii 10 ani, dezvoltarea infrastructurii rutiere s-a făcut în detrimentul întreţinerii reţelei rutiere existente. Astfel, subunităţile care se ocupă cu întreţinerea drumurilor (secţii de drumuri naţionale şi districte) au fost destructurate şi un număr de peste 1.500 de posturi de muncitori au fost desfiinţate. În acelaşi timp s-au înfiinţat noi structuri pentru implementarea proiectelor de autostrăzi.
Cu toate acestea, reţeaua de drumuri din administrarea CNAIR a crescut prin preluarea de noi tronsoane de drumuri (autostrăzi, variante ocolitoare şi sectoare de drumuri judeţene şi locale).
Precizăm că din totalul salariaţilor CNAIR, doar aproximativ 1.000 se ocupă de autostrăzi (pregătirea proiectelor, achiziţia publică şi derularea contractelor), iar ceilalţi 5.900 de salariați de administrare şi întreţinere.
Sperăm că ministrul Transporturilor va ține cont de acest punct din cadrul scrisorii noastre, iar CNIR va deveni în sfârșit funcțională, spre folosul tuturor participanților la trafic”, mai arată sindicaliștii într-un comunicat de presă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

3 Comentarii

  1. Sa se infiinteze Institutul National „Elie Radu” pentru Studierea Arhivelor Drumurilor, din bani publici, ca doar a venit transa din PNRR.

  2. Bună, nenea! Apropos de drumuri. Ieri, la nooi la Cluuj, o fo’ maare bairam. O vinghit oame’ din to’tă țara. C-așe suntem nooi românii, uniț’… O fo’ și tanti Nuți, și nenea Likă ce mai, to’tă “crema”. Și ne-am bucurat, am cântat, am dansat cu toț la statuia lu’ Matei, fi’ncă s-o născut tata lu’ primu’ călătoor cu metrou de la Cluuj. Și de bucurie, ‘nea Imil primarele nost’ o zâs că iel îl botează! Mno…

  3. Pentru ce trebuiesc ținuți cca 7000 de angajați, care nu construiesc un metru de drum ai? Dai pe toți afara si înființează o instituție adevărata, in care sa nu angajezi niciun fost angajat ruda sau afin pana la gradul al 7-lea!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.