O poveste unică pe piața auto autohtonă

Suzuki România, acuzată de înșelăciune de zeci de clienți

Reprezentanța locală a producătorului auto japonez Suzuki și dealer-ul autorizat RS Sara Motors SRL, companie controlară de Răzvan Rușanu, sunt acuzate de 71 de persoane că au încasat de la acestea diverse sume de bani în ultimele luni însă nu au livrat nicio mașină.

Mai mult, comunicarea între clienți și reprezentanții firmelor, existentă la începutul relației contractuale, a dispărut în ultimele săptămâni iar RS Sara Motors a intrat în insolvenți.

Conform unui document emis de administratorul judiciar PD Insolvency SPRL, s-au plătit în avans 723.000 de euro. „Eu și alți 70 de clienți de bună credință am plătit diverse sume, consistente, către un dealer Suzuki, pe nume RS Sara Motors din Timisoara, care nu a mai livrat nicio mașină.

În urma unor mai multe articole în mass media, reprezentanții Suzuki România, reprezentanța română a Magyar Suzuki, adică cei care au autorizat acest dealer, au afirmat public în presă și individual, pentru fiecare dintre noi, că ei își asumă că ne vor livra mașinile.

Personal am fost sunat de directorul general Suzuki, doamna Nicoleta Gerea, în data de 17.10.2017 pentru a-mi transmite că într-o săptămână voi primi o propunere concretă de livrare, dar această promisiune a rămas neonorată și astăzi. Nu mai spun câte emailuri și telefoane am dat. Degeaba”, a declarat pentru Cotidianul Dragoș Pricopie, unul dintre cei 71. Acesta spune că a fost ademenit de oferta RS Sara Motors pentru discount-ul oferit. „Am plătit 13.000 de euro pentru mașină iar discount-ul a fost de 900 de euro. Nicăieri în București nu găsești așa ceva”, a mai spus Pricopie.

În dată de 26 octombrie,Suzuki a retras licența RS Sara Motors, intrată în insolvență.

„Noi am făcut declarație și cerere de admitere a creanței, fiind informați pe diverse cai că Suzuki România va prelua aceste creanțe prin cesiune și vor livra mașinile. Asta a fost a doua promisiune și aceasta neonorată. În acest moment nu avem nimic concret, veștile nu arată deloc că situatia s-ar îmbunătăți. Cotidianul a încercat să afle punctul de vedere al Nicoletei Gerea însă telefonul acesteia suna în gol sau intra mesageria vocală.

RS Sara Motors și-a șters urmele, proprietarul Șandru nu mai dă semne de viață iar site-ul companiei a devenit nefuncțional. Însă, un specialist IT a salvat ceea tot ce a existat pe acest portal și toate informațiile pot reprezenta dovezi pentru un eventual proces colectiv sau individual.

“Tradiție înseamnă atunci când faci ceva bine și de mult timp. Calitatea înseamnă atunci când un serviciu sau produse îți trezește “dragoste la prima vedere”. Perseverența înseamnă să treci peste orice zid. Chiar dacă îl demontezi piatră cu piatră. Sunt conceptele pe care le-am învâțat, le-am trăit și ni le-am însușit încă din 2000, când RS Sara Motors devenea distribuitor oficial Suzuki în Timișoara”, se putea vedea pe prima pagină a site-ului RS Sara Motors. În luna septembrie, Răzvan Șandru comunica cu clienții și cu presa.

”Vreau să confirm că avem multe greșeli în sistemul de lucru de la Sara Motors, dar încercăm să le corectăm”, a spus Șandru. ”Perioada grea prin care trecem îngreunează livrările mașinilor comandate. Avem probleme cu livrările de la fabrica din Ungaria. Pur și simplu au fost câteva luni în care nu mai erau mașini pentru piața din România. Sigur, a fost vina noastră că nu am știut să le comunicăm acest lucru și clienților noștri. Luni dimineața (25 septembrie, n.r.) directorul de vânzări a companiei și-a prezentat demisia.

Sperăm să reparăm relațiile cu clienții noștri. Săptămâna aceasta vor fi livrate 2 mașini, urmând ca încă 8 mașini să se livreze în următoarele 2 săptămâni. Datorită anumitor factori se vor livra toate mașinile comandate până la sfârșitul lunii noiembrie, conform înțelegerilor dintre părți”, a mai spus Șandru. O lună mai târziu, clienții care au plătit în avans au primit un mail de la Florin Șandru, Country Sales Manager RS Sara Motors SRL.

„Așa cum am discutat telefonic vă informez că suntem în curs de a identifica un vehicul care să corespundă descrierii obiectului contractului încheiat. Vom reveni în cursul acestei săptămâni cu propuneri concrete privitoare la vehiculele identificate (culori și termene estimative de livrare)”. Astăzi suntem în luna decembrie.

Pe dat de 18 octombrie 2017, RS Sara Motors SRL a solicitat aplicarea Legii 85/2014, iar Tribunalul Timiş a acceptat cererea şi a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă pe 26 octombrie 2017, în funcţia de administrator judiciar provizoriu fiind numit practicianul PDA Insolvency – dosarul nr.8567/30/2017. Dosar există și la DIICOT precum și o plângere la Judecătoria Sector 3 București.

După intrarea în insolvență a RS Sara Motors, cei 71 au mers la reprezentanța Suzuki în România. „Va scriu acest mesaj în disperare de cauză, deoarece consider că am epuizat toate încercările de a comunica cu dumneavoastră, atât prin email cât și telefonic. Am înțeles că ați așteptat reglementarea unei anumite etape legată de stabilirea creanțelor în problema insolvenței Sara Motors.

Personal am depus în data de joi 16.11.2017 declarația și cererea de admitere a creanței la sediul administratorului judiciar din Bucuresti. Astept să fiu contactat în vederea cesiunii de creanță, dar vă spun cinstit că nu pot înțelege lipsa de comunicare din partea Suzuki România în ceea ce privește onorarea unei promisiuni ce datează din 17.10.2017 și al cărui termen a fost de mult depășit. Am intcercat să înțeleg situația în care sunteți, dar nu pot înțelege cum de nu există o comunicare adecvată și eficientă în ceea ce privește rezolvarea situației noastre, a celor păgubiți de fostul dealer Suzuki. Asta dacă într-adevăr se dorește acest lucru, pentru că de mult timp nu mai avem niciun semn de la dumneavostră și va spunem cinstit că avem de gând să mergem în presă locală și națională să ne spunem problema. Nu intenționăm să aducem prejudicii de imagine mărcii Suzuki, față de care am personal o mare afecțiune, dar modul dumneavostră de a comunica ne poate împinge să mergem și în presa”, se arată într-un ultim mail trimis directorului Gerea în urmă cu câteva zile. Niciun răspuns până în această zi.

Ceea ce se întâmplă la reprezentanța Suzuki din România și povestea dealer-ului RS Sara Motors SRL și plăngerea celor 71 de clienți este o situație ce nu a mai avut loc pe piața autor din România. În plus, Suzuki este o compania japoneză cu o notorietate foarte puternică în toată lumea.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4605 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Dragi gugustiuci …. aaa … pardon, clienti, va multumim din suflet pentru increderea acordata (si mai ales pentru cotizatia de fraier platita la zi) si va transmitem cele mai calduroase salutari (la propriu) de pe plaja din Bahamas ! Baiete, inca o pinacolada !

  2. Corectati va rog in articol: Florin Rusanu, Country Sales Manager Suzuki Romania, in loc de Florin Sandru…ati facut o inversiune.

  3. Magyar Suzuki ? Sunteti nebuni. Cum sa va dati pe mana ungurului ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.