Triunghiul morţii: Mareea-Gregory – ANT+ANAT

Dezvăluire de senzaţie şi totodată şocantă. Unul dintre şoferii autocarului implicat în accidentul din Muntenegru nu era şofer cu activitate curentă în transportul de călători şi nu era angajatul operatorului care a asigurat transportul. Un şofer cu alt specific de activitate a fost pus să conducă 1.170 de km cu 45 de pasageri.

Şofer la poliţie utilizat pentru transport de călători

Poliţia Capitalei a confirmat oficial că unul dintre şoferii autocarului implicat în accidentul din Muntenegru era angajat din 1991 ca şofer la serviciul logistic al instituţiei, având carnet de conducere din 1989.

Acest anunţ dezvăluie o crasă încălcare a legii. Astfel un operator de transport persoane, Gregory Tour, avea drept conducător auto un şofer angajat part time.  Este indamisibil ca pentru o astfel de activitate o firmă care asigură transport de persoane să aibă astfel de angajaţi, indiferent de gradul de profesionalitate a acestora. În primul rând pentru că specificul activităţii curente a poliţistului, chiar dacă tot în domeniul conducerii auto, este diferit de cel al unui conducător auto din turism. Atenţie conform produsului turistic, autocarul firmei Gregory avea un parcurs de 1.170 km (2.340 dus-întors), în două etape: Bucureşti-Belgrad, 750 km, Belgrad – Budva, 420 km.

Oricât de bine pregătit era profesional poliţistul în cauză, în activitatea sa curentă, la Poliţia Capitalei, niciodată el nu a avut drept sarcină de serviciu parcurgerea în timp foarte scurt a unor astfel de distanţe, şi, atenţie, niciodată nu a avut în răspundere la Poliţia Capitalei zeci de persoane. Este ca şi cum o companie aeriană angajează pentru un zbor transoceanic o persoană care pilotează de ani bun un avion utilitar. Şi acesta este un pilot, ştie meserie, dar nu este pregătit pentru un zbor transoceanic de pasageri.

De ce a minţit patronul lui Gregory Tour

Poliţistul nu are nicio vină (dacă nu şi-a anunţat superiorii că părăseşte ţara, asta este o altă poveste colaterală), cine l-a angajat part-time poartă toată vina. Luni dimineaţă, pe mai multe canale tv, patronul lui Gregory Tour declara nonşalant că toate actele au fost în regulă, că şoferii aveau experienţă şi că în 10 ani nu au avut evenimente rutiere.

Patronul lui Gregory a minţit opinia publică, pentru că unul dintre şoferi (poliţistul în cauză) nu avea cum să aibă experienţă de 10 ani. Serviciul la poliţia capitalei nu-i permitea acest lucru. Dl Grigore de la Gregory Tour nu a suflat niciun cuvânt că unul dintre şoferi este angajat part-time şi că nu este şofer de autocar profesionist.

Cine trebuie să răspundă în faţa legii

–          firma Gregory Tour: pentru că nu avea un şofer care să fie în permanenţă conducător de autocar;

–          firma Mareea pentru că nu a verificat calitatea profesională a şoferilor firmei de transport la care a apelat. Precizăm că răspunderea faţă de turişti aparţine celor care au semnate contracte cu turiştii, deci firma Mareea.

–          ANAT – asociaţia patronatului agenţiilor de turism, pentru că nu a stabilit reguli clare pentru activitatea agenţiilor de turism. Reamintim, Marius Usturoiu, patronul de la Mareea, este şi vicepreşedinte ANAT

–          ANT (Autoritatea Naţională pentru Turism) pentru că nu a efectuat verificări anterioare (nu la Gregory Tour, ci la toate agenţiile) pentru a vedea calitatea angajaţilor.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Theo Marcovici 128 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.