„Tun de 100 milioane de euro” pe spatele agenților economici

Gelu Ștefan Diaconu susține că agenții economici vor fi jecmăniți cu minimum 100 de milioane de euro în favoarea altor interesați în a-și vinde marfa.

„Tun de 100 milioane de euro” pe spatele agenților economici

Gelu Ștefan Diaconu susține că agenții economici vor fi jecmăniți cu minimum 100 de milioane de euro în favoarea altor interesați în a-și vinde marfa.

Fostul șef al ANAF Gelu Ștefan Diaconu îi acuză pe guvernanți că obligă agenții economici să cheltuie sume importante cu casele de marcat cu jurnal electronic, în vreme ce sistemul nu ar fi pregătit.

În opinia lui Diaconu, agenții economici vor fi jecmăniți cu minimum 100 de milioane de euro în favoarea altor interesați în a-și vinde marfa.

„Casele de marcat cu jurnal electronic – un nou tun de 100 milioane de euro pregătit de traficanții de influență cu aere de consultanți, (dar zero experiență în administrare fiscală) împreună cu PSD! Și da, banii vor fi plătiți de agenții economici. De cei fraieri, bineînțeles, că șmecherii ajutați de lobby-isti vor încasa cele 100 de milioane de euro! (…) Astăzi o să vă prezint cum, în lunile următoare (până la 1 august anul acesta), agenții economici vor fi jecmăniți cu minimum 100 de milioane de euro în favoarea altor interesați în a-și vinde marfa. Ați ghicit: furnizorii de case de marcat cu jurnal electronic (vezi și OG 20/sept 2017). În spațiul public, tot soiul de consultanți cu experiență practică zero în administrare fiscală (în fapt lobby-iști ca să nu le spunem de-a dreptul traficanți de influență!), frecventând neobositi toate sindrofiile fiscale (conferinte/seminarii) au vocalizat fonfleuri despre marile avantaje pe care le-ar avea pentru ANAF/buget obligarea firmelor să se doteze cu acest tip de case de marcat. Unii ne-au oferit și o cifră: va crește gradul de colectare cu 30%!!! Nimic mai fals!”, a scris Diaconu pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, pentru a avea cât de cât un efect în creșterea fiscalizării (între 3 si max.5%) aceste case de marcat echipate cu jurnal electronic (AMEF) ar trebui să fie “descărcate” în bazele de date ale ANAF, prelucrate cu ajutorul aplicațiilor de analiza de risc iar apoi, cu structura de personal dedicată, să se poata interveni în timp real la firmele suspectate de nefiscalizare a operațiunilor.

„De ce să obligi agenții economici să cheltuie sume importante când noua forma fără fond creată, adică pompos intitulatul Centru Național de Informatii Financiare (în fapt o direcție din ANAF trecută în organigrama MFP) este astăzi complet nepregatită?. De fapt este doar o chestiune de timp până când întregul sistem informatic fiscal va colapsa!!! Voi detalia acest subiect pe blog în viitorul apropiat. Veți afla realitatea crudă!

Cunosc relativ bine situația a două țări care au înregistrat succese în extinderea utilizării AMEF: Ungaria dar, mai ales, Croația. Mai întâi au pregătit/dotat temeinic administrațiile fiscale și apoi au obligat agenții economici să se doteze. Presupunând că de mâine bătălia pe funcții din cadrul MFP/ANAF încetează și se apucă și ei să facă ceva este necesară o perioada de minim 18 luni pentru a fi gata să prelucreze informatic datele “descarcate” din AMEF-uri. E foame mare de bani, domnilor? Să vă fie rușine!”, conchide fostul șef al Fiscului.

 

Distribuie articolul pe:

6 comentarii

  1. Ba, daca asta zice ca ANAF- ul fura, asta stie ce zice, ca doar el de unde vine? De la ANAF via Secu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.