UNTRR: Transportatorii români, discriminați la Ruse

Transportatorii români sunt discriminați la Ruse, unde așteaptă 24-36 ore în parcarea ilegală față de alți transportatori (bulgari sau ucraineni) care sunt lăsați să treacă, susțin reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).  Aceștia solicită demersuri urgente împotriva practicilor abuzive si discriminatorii ale operatorului parcării de camioane construite la Ruse cu sprijinul autorităților bulgare, contrar obiectivelor comune de aderare ale României și Bulgariei la spațiul Schengen.

Industria transporturilor rutiere este cea mai afectată ramură economică de neaderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen, confruntându-se cu cozi de zeci de kilometri de camioane la punctul de trecere a frontierei româno-bulgare de la Giurgiu-Ruse, care blochează activitatea transportatorilor rutieri, generând întârzieri în livrarea mărfurilor către clienți, ceea ce afectează lanțurile logistice, procesele de producție și aprovizionarea orașelor și conduce la creșterea costurilor pentru transportatorii rutieri și consumatorii finali din ambele țări. UNTRR a realizat numeroase demersuri adresate Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ministerului Afacerilor Externe și autorităților relevante, inclusiv Președinției României în contextul discuțiilor de anul acesta privind stabilirea unui Parteneriat Strategic România – Bulgaria, solicitând abordarea prioritară a eliminării controalelor la punctele de trecere a frontierei între România și Bulgaria pentru traficul rutier internațional de camioane.

În timp ce industria transporturilor rutiere solicită eliminarea controalelor la punctele de trecere a frontierei româno-bulgare și  crearea de culoare speciale care să faciliteze trecerea autoturismelor și a camioanelor înmatriculate în România și Bulgaria, în mod paradoxal, autoritățile bulgare au sprijinit dezvoltarea unei parcări private pentru camioane, pe terenul municipalității din Ruse, care a început să opereze din luna iunie a acestui an fără niciun anunț oficial, fără informații publice si de contact pe web, email sau media.  Pentru a putea trece frontiera, transportatorii rutieri români sunt obligați să își parcheze camioanele numai în spațiile de parcare ale acestui operator privat, care aplică tarife discriminatorii și excesive pentru camioanele românești față de cele bulgare, susțin reprezentanții UNTRR într-un comunicat trimis pe adresa redacției cotidianul.ro

În comunicat se mai arată: Având în vedere aceste evoluții îngrijorătoare semnalate de transportatorii rutieri români, conducerea UNTRR s-a deplasat la punctul de trecere a frontierei din Ruse unde operatorul privat sprijinit de autoritățile bulgare a construit o parcare de camioane de 700 de locuri, care urmează să fie extinsă cu încă 200 de locuri, lucrarea fiind în execuție la acest moment. Deși autoritățile bulgare declară că nu este obligatorie utilizarea acestui spațiu de parcare a camioanelor, cu toate acestea, dacă transportatorii rutieri români nu au camioanele înregistrate în sistemul respectivei parcări, camioanele lor nu sunt primite în punctul de trecere a frontierei pentru că nu le vine rândul decât dacă sunt înregistrate în sistemul parcării. Astfel, parcarea privată de camioane construită cu sprijinul autorităților bulgare la punctul de trecere a frontierei din Ruse este dotată cu panouri de monitorizare, la care fiecare șofer de camion poate vizualiza câte camioane mai sunt în față, dar nu și timpul de așteptare la frontieră, care este în funcție de cât de repede lucrează vama. La intrarea în parcare, fiecare camion primește un pager care vibrează și sună cu 10  minute înainte pentru a notifica șoferul când îi vine rândul la trecerea frontierei. La ieșirea din parcare, șoferii români trebuie să plătească un tarif discriminatoriu de 25 Euro față de șoferii bulgarii, care plătesc un tarif de 3-4 ori mai mic, de numai 15 Leva, aproximativ 7 Euro.  Menționăm că tarifele pentru parcare nu sunt corelate cu timpul petrecut in parcare. În lipsa oricăror măsuri, această practică se va extinde, iar autoritățile din frontiere vor crea timpi de așteptare cât mai mari pentru a justifica înființarea unor astfel de parcări și a unor astfel de practici abuzive si discriminatorii, contrare obiectivelor de creștere a fluidității circulației diverselor mijloace de transport în interiorul Comunității, stabilite prin Regulamentul european nr. 1100/2008 care prevede eliminarea controalelor la frontierele statelor membre în domeniul transporturilor rutiere. Astfel, conform legislației europene, controalele privind greutățile și dimensiunile camioanelor nu se efectuează ca și controale la frontieră, ci numai în cadrul procedurilor obișnuite de control aplicate în mod nediscriminatoriu pe întreg teritoriul unui stat membru, iar vehiculele pot fi supuse, în ceea ce privește standardele comune privind greutatea, unor controale prin sondaj și, în ceea ce privește standardele comune privind dimensiunile, exclusiv unor controale în caz de suspiciune privind neconformitatea cu dispozițiile acestuia.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR consideră revoltătoare abordarea autorităților bulgare din Ruse, care în loc să colaboreze cu autoritățile române pentru urgentarea aderării României și Bulgariei la spațiul Schengen și eliminarea blocajelor actuale de la frontierele româno-bulgare, sprijină construirea de parcări private de camioane care restricționează și mai mult traficul rutier internațional de camioane la punctul de trecere a frontierei româno-bulgare Giurgiu-Ruse. Dacă Bulgaria continuă aceste practici, atunci considerăm că România trebuie sa exploreze decuplarea de Bulgaria în vederea aderării la spațiul Schengen.

În consecință, UNTRR solicită acțiunea urgentă a Comisiei Europene și a Guvernului României împotriva practicilor abuzive ale operatorului parcării de camioane construite la Ruse cu sprijinul autorităților bulgare/

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

5 Comentarii

  1. nare nimic. Cata vreme alde tataru basescu si clica au salarii si diurne de UE, treaba merge anca binen roma_niea. Vai da coliva voastra da tatari turci „olteni” manelisti de teleorman. Voi steti lasati de turci acolo la furat si praduit.

    spus mai dinainte, se va face pod paste roma_niea, unde Bulgaria, Serbia si Ukraina vor intra an Schengen, iar voi veti baga svastu si vinde pa surcele khazarului de vest si ce naveti. Camas pa mormantu vostru de tatari nespalati. Tre sa scape tara aia da voi.

  2. Normal, românii sunt considerați papuașii Europei și toată lumea se răhățește în capul nostru. Așa e când ai plevuști la conducerea țării, nu balene!

  3. Vai de capul nostru !
    Pina si bulgaroii cu ceafa lata isi bat joc de noi !
    Ce va impiedica miticilor de pe malurile Dimbovitei sa instituiti de comun acord cu bulgarii un regim de libera circulatie intre Romania si Bulgaria, asemanator cu cel din zona Schengen ?
    Ca am vazut ca si ei si-au exprimat dorinta asta .
    Dar cine sa vina cu propunerea catre bulgari ?
    Noua „ministra” de la externe pe care nu o cunoaste aproape nimeni; dulapul de la „tricoceni” ?
    Chiar nimeni din cei care ne reprezinta in acest moment al istoriei, nu se intreaba de ce sintem umiliti absolut de toata lumea ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.