50% dintre angajatori îţi aruncă CV-ul la coş după ce te-au căutat pe Google

Ai trimis zeci sau sute de CV-uri şi nu ai fost sunat de angajatori? Este cazul să-ţi „cureţi” profilul online de toate informaţiile care ar putea să dea rău în ochii viitorilor angajatori.

Potrivit unui studiu realizat de Telstra, aproximativ 50% dintre firme au renunţat să mai contacteze un candidat pentru un job bun după ce i-au căutat numele pe Google.

Cei mai mulţi dintre angajatori ţin cont de mesajele şi pozele pe care le postezi pe LinkedIn, Facebook sau Twitter.

„Mai ales tinerii care abia au intrat pe piaţa forţei de muncă trebuie să fie atenţi la tipul de fotografii pe care le postează pe Internet. S-ar putea să aibă surpriza de a nu fi contactaţi de angajatori şi să nu ştie de ce”, spun realizatorii studiului.

Potrivit studiului, peste jumătate dintre manageri nu acceptă cererile de prietenie pe Facebook sau LinkedIn venite din partea subordonaţilor; nu le resping, dar le ignoră, ca şi cum ar fi foarte ocupaţi şi nu le-au văzut.

Sub 20% dintre manageri caută pe site-urile de socializare comentariile negative postate la adresa lor sau a firmei la care lucrează, se arată în sondaj.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.