Eric-Emmanuel Schmitt, în dialog cu Marina Constantinescu la Ateneul Român

Editura Humanitas Fiction şi Institutul Francez vă invită la cele două evenimente prilejuite de vizita scriitorului francez Eric-Emmanuel Schmitt, scriitor premiat de Academia Franceză şi deţinător al Premiului Goncourt pentru nuvelă, la Bucureşti.

Miercuri, 9 decembrie, la ora 18.30, Ateneul Român va găzdui conferinţa Eric-Emmanuel Schmitt în dialog cu Marina Constantinescu, un eveniment realizat în cadrul Conferinţelor Ateneului Român. Cei doi vor dialoga despre literatură, religie, muzică şi dragoste.

Andrei Dimitriu, directorul Filarmonicii „George Enescu“, este promotorul proiectului Conferinţele Ateneului Român.

„În intenţia mea, Conferinţele Ateneului Român trebuie să consacre un loc recunoscut de Europa academică –, ca un spaţiu de dezbateri de mare rafinament intelectual a unor teme majore ştiinţifice, artistice, politice, literare, cu conferenţiari de mare calibru“, apreciază Andrei Dimitriu, directorul Filarmonicii „George Enescu“.

Eric-Emmanuel Schmitt s-a născut pe 28 martie 1960 la Lyon. În 1983 absolvă cursurile prestigioasei École Normale Supérieure cu o diplomă în filozofie. Trei ani mai târziu obţine titlul de doctor în filozofie. Debutează în 1991 cu o piesă de teatru, Noaptea la Valognes. Îi urmează Vizitatorul, care îi aduce consacrarea şi pentru care este distins cu trei Premii Molière, Variaţiuni enigmatice, Libertinul etc.

În 1994 îi apare primul roman, Secta Egoiştilor, dar scrie în continuare piese de teatru care fac săli pline în Franţa şi în străinătate. În 2001 este recompensat de Academia Franceză cu Grand Prix du Théâtre pentru întreaga activitate.

De acelaşi succes răsunător se bucură şi romanele sale Evanghelia după Pilat (2000), Partea celuilalt (2001), Pe când eram o operă de artă (2002), precum şi eseul Viaţa mea cu Mozart (2005). Volumele care alcătuiesc Ciclul InvizibiluluiMilarepa (1997), Domnul Ibrahim şi florile din Coran (2001), Oscar şi Tanti Roz (2002), Copilul lui Noe (2004), Luptătorul de sumo care nu se putea îngrăşa (2009) şi Cei zece copii pe care doamna Ming nu i-a avut niciodată (2012) – s-au aflat luni întregi pe listele de bestselleruri din numeroase ţări.

Eric-Emmanuel Schmitt este autorul a patru volume de nuvele şi povestiri: Cea mai frumoasă carte din lume şi alte povestiri (2006), Visătoarea din Ostende (2007), Concert în memoria unui înger (2010), distins cu Premiul Goncourt pentru nuvelă, şi Cei doi domni din Bruxelles (2012). În 2008 publică romanul Ulysse from Bagdad, în 2011, Femeia în faţa oglinzii, în 2013, Papagalii din Piaţa Arezzo, în 2014, dipticul Elixirul dragostei şi Otrava iubirii, iar în 2015, Noaptea de foc.

Lui Eric-Emmanuel Schmitt i s-au decernat peste douăzeci de premii şi distincţii literare, în 2001 primind titlul de Chevalier des Arts et des Lettres. Cărţile lui sunt traduse în peste patruzeci de limbi.

Marina Constantinescu

În seria de autor „Eric-Emmanuel Schmitt“, la Editura Humanitas Fiction, au apărut: Milarepa, Domnul Ibrahim şi florile din Coran, Oscar şi Tanti Roz, Copilul lui Noe, Viaţa mea cu Mozart, Secta Egoiştilor, Evanghelia după Pilat, Cea mai frumoasă carte din lume şi alte povestiri, Visătoarea din Ostende, Pe când eram o operă de artă, Concert în memoria unui înger, Cei doi domni din Bruxelles, Elixirul dragostei şi Femeia în faţa oglinzii.

Azi, la ora 19.00, la Institutul Cervantes, va fi lansat romanul Femeia în faţa oglinzii de Eric-Emmanuel Schmitt, bestseller Humanitas Fiction la Gaudeamus 2015. La eveniment vor participa, alături de autor, Luca Niculescu şi Denisa Comănescu, director general al Humanitas Fiction.

Cel mai recent roman al său apărut la Humanitas Fiction, Femeia în faţa oglinzii, este bestsellerul editurii la ediţia din această toamnă a Târgului Internaţional de Carte GAUDEAMUS.

Trei femei, trei epoci. Ana trăieşte la Bruges în timpul Renaşterii, Hanna, în Viena imperială de la începutul secolului XX, iar Anny, în Hollywoodul actual. Toate trei se simt profund diferite de contemporanii lor. Şi dacă ele reprezintă una şi aceeaşi femeie?

În secolul al XVI-lea, Anne, o tânără modestă din Bruges, fuge de acasă în ziua nunţii pentru a nu fi victima unui destin pe care nu şi-l doreşte. În Viena lui Freud, Hanna von Waldberg, răsfăţată a lumii bune, îşi părăseşte soţul care o adoră pentru a se descoperi pe sine cu ajutorul psihanalizei. Iar în zilele noastre, la Hollywood, Anny Lee, o actriţă a cărei frumuseţe nu e întrecută decât de nevoia ei de a se autodistruge prin droguri şi alcool, rupe tiparele industriei entertainment-ului şi refuză stratagemele care ar transforma-o într-un adevărat star. Trei epoci diferite, pe care le unesc însă ipostazele unei femei libere, nesupuse, aflate în căutarea adevărului şi a iubirii.

„Această carte complexă este în aceeaşi măsură o poveste filozofică şi psihologică, un roman istoric şi o parabolă modernă”, scria cronicarul de la Le Figaro Littéraire.

Iar publicaţia Lire aprecia: „În noul lui roman, Eric-Emmanuel Schmitt semnează o inedită pledoarie în favoarea slăbiciunilor şi, mai ales, a forţei sexului frumos”.

Ambele evenimente se vor încheia cu sesiuni de autografe acordate de Eric Emmanuel Schmitt.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.