Standarde mai stricte pentru camioane privind emisiile de CO2

Consiliul European a adoptat, luni, în mod oficial, Regulamentul privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele, care prevede ca majoritatea camioanelor vândute în UE, începând cu 2040, să fie fără emisii poluante, informează Reuters.

Noile norme menţin obiectivul actual pentru 2025, care înseamnă o reducere cu 15% a emisiilor pentru camioanele grele cu o greutate de peste 16 tone. Însă, în concordanţă cu obiectivele climatice ale UE pentru 2030 şi ulterior, regulamentul mai stabileşte şi următoarele obiective noi: o reducere a emisiilor cu 45% începând cu 2030, o reducere a emisiilor cu 65% începând cu 2035 şi o reducere a emisiilor cu 90% începând cu 2040.

În prezent majoritatea camioanelor care circulă pe drumurile din Europa funcţionează pe motorină, care produce emisii de gaze cu efect de seră şi poluanţi care au legătură cu cancerul pulmonar şi bolile respiratorii. Vehiculele de mare tonaj sunt responsabile pentru un sfert din emisiile cu transportul rutier ale Europei.

De asemenea, noile norme introduc obiectivul ca 100% din autobuzele urbane noi să aibă emisii zero până în 2035, stabilind în acelaşi timp un obiectiv intermediar de 90% pentru această categorie până în 2030. Autobuzele interurbane vor fi exceptate de la acest obiectiv, ele fiind considerate, din punctul de vedere al măsurării reducerii emisiilor, autocare.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a calificat politica UE drept cea mai ambiţioasă din lume, adăugând că aceste obiective vor fi atinse numai dacă guvernele statelor membre le vor acompania cu 50.000 de puncte publice de încărcare adecvate pentru camioane în 2030.

Regulamentul privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele a fost aprobat atât de ţările UE cât şi de Parlamentul Europeană, ceea ce înseamnă că urmează să fie semnat şi publicat în Jurnalul Oficial al UE. El va intra în vigoare la 20 de zile după publicare.

Adoptarea finală a venit în pofida plângerilor recente venite din partea Germaniei şi a parlamentarilor europeni de centru-dreapta, care doreau ca blocul comunitar să permită vânzarea de camioane cu motoare pe combustie şi după 2040. Potrivit unui oficial european citat de Reuters, la votul de luni doar Italia, Polonia şi Slovacia s-au opus, în timp ce Cehia s-a abţinut.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

6 Comentarii

  1. nu-i mai intereseaza NOx.ele,
    oxizii de azot si nanocarbonu:
    -au dat vina pe fumat!
    (americanii au dat vina pe fumat,
    de acum 80 de ani)

  2. tîmpenii europene care vor dispare asa cum au aparut ….tehnologic si economic nu se sustin….dar cu aerul care vine din Asia si Africa ce faci ?…

  3. Să le pună pedale și lanț.Sau mai bine lanț de gât tonților ce scot prostii din burtă.Dolarul ia o trântă-n toamnă, Brics aruncat lestul bancar murikan iar noua lor valută forte va avea țiței și aur în spate. NATO scârțâie asurzitor și Europa intră la centrifugă pentru că s-au cam săturat de tonții de vorbe goale de la Bruxelles care reușesc să enerveze până și corporațiile care-i sponzorizează cu aiurelile lor.Pe modelul swedistanului autonumit”superputere umanitară”, principala industrie a noii Europe va fi cateringul față de supărăcioasa tenie arabă, diseminată cât mai larg(alo, București, se aude?!) și distrugerea a cea mai rămas din ivilizația europeană.Nonsensul politico-bancar va lua sfârșit lipsit fiind de orice rațiune de a exista, prăbusindu-se odată cu țările pe care le-a distrus fară rost și care erau refugiul lui.Brics o să-i pape unul câte unul pe toți inutilii ăștia. Das Kapital kaputt ist.

  4. Am auzit ca s-ar turna un film, finanzat prin lobistii de la Agora, in care Gozzilla se lupta cu incalzira globala, CO2-ul va fi strins in containere si transportati pe marte sau pe Pluto, si toti vom primi masini ne-electrice si nu va mai trebui sa platim combustibilul consumat fiind la discretie. Si ca nu se vor mai impozita aerul care-l respiram si nici lumina ce intra in casele in care locuim. Caci se va face un tratament genetic obligatoriu impotriva prostiei si rautatii, care va fi apliat fiecaruia care ajunge la Bruxelles sa faca politica europeana! Asa ca se vor lua acolo decizii pentru oameni, nu impotriva lor!

  5. Brucselezii, idioți comandați de pe alte continente că să îngroape Europa. Păi, bătrânul continent e responsabil de doar 6-7 la sută din emisiile de CO2 la nivel mondial. SUA, BRICS etc nu trec la asemenea măsuri masochiste, precum tâmpiții madamei ultracorupte Ursula, care ne împing la autoaccidentare cu tesla în locuri sensibile…

  6. Emisiile de codoi in romania sunt mici comparativ cu marele hegemon, tzambalagii care ne conduc pun botul la tot

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.