Ministerul Finanţelor cheltuieşte 8 milioane de euro pentru lifturi şi sisteme de supraveghere

Dacă tot nu există fonduri, iar mai-marii României fac apel la populaţie că trebuie să se reducă considerabil cheltuielile, tocmai pentru a se evita “grecizarea ţării”, aşa cum spunea preşedintele Traian Băsescu, atunci de ce nu se reduc cheltuielile şi din ministere sau Camera Deputaţilor?

Cotidianul.ro a făcut o scurtă listă de cheltuieli a Ministerului Finanţelor Publice, care se pare că nu are grijă să taie din cheltuieli inutile din propria grădină, în schimb tăind cu uşurinţă din salariile românilor.

Aproape 30.000 de euro pe lună pentru lifturi

Ei bine, Ministerul Finanţelor are totuşi suficienţi bani pentru întreţinerea preventivă a telefoanelor de secretariat şi a microcentralelor sau a lifturilor din cadrul instituţiei.

Potrivit site-ului de licitaţii publice, pentru un contract pe o perioadă de doi ani, MF scoate din buzunarul nostru suma de 340.000 de euro, ceea ce înseamnă că, pe lună, întreţinerea lifturilor costă 29.000 de euro. Să nu uităm însă şi importanţa aparatelor telefonice de secretariat, de unde se comunică decizii importante pentru naţiune. Astfel că şi ele necesită o întreţinere preventivă de lux. Căci altfel nu se explică suma de 16.000 de euro cu care s-a câştigat licitaţia pentru furnizarea acestui serviciu.

Însă sumele de mai sus sunt o nimica toată pe lângă costurile sistemului de supraveghere pentru care Ministerul Finanţelor a făcut o licitaţie, beneficiarul final fiind ministerul domnului Baconschi.

8.007.572 de euro. Atât a cheltuit ministerul pentru echipamentele de radio, televiziune, comunicaţii şi “articole conexe”. Într-adevăr în această sumă intră şi sistemul de supraveghere cu circuit închis şi cel de alarmă. Însă banii sunt luaţi din bugetul de stat.

Firmele care au câştigat licitaţia, Helinick, M7 Electronics şi Concept Electronics, cu siguranţă nu-şi vor bloca activitatea anul acesta, prima firmă încasând de la instituţia care gestionează banii statului fabuloasa sumă de 3.906.745 de euro.

Nici alte instituţii ale statului nu se lasă mai prejos atunci când vine vorba de cheltuit bani pentru confortul, siguranţa şi suportul tehnic de la locul de muncă al angajaţilor din ministere.

Spre exemplu, Camera Deputaţilor are o listă întreagă cu cheltuieli, multe dintre acestea fiind într-adevăr necesare. Pentru a beneficia de serviciul de transmisii pentru voce, date şi fax au organizat repede o licitaţie şi au un contract pentru care se mai taie din banii statului suma de 105.561 de euro.

Ce s-ar fi putut face cu aceşti bani? Cred că există o serie de variante. Cotidianul.ro vă invită să propuneţi şi dumneavoastră idei care s-ar fi putut pune în practică cu această investiţie de aproape 9.000.000 de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.