Producătorul berii Ursus își vinde fabricile din România

Liderul mondial de pe piaţa berii, grupul belgiano-brazilian Anheuser-Busch InBev dorește să vândă activele din Europa de Est ale SABMiller, inclusiv pe cele din România, pentru a obţine aprobarea autorităţilor de concurență în vederea preluării rivalei SABMiller, din Africa de Sud, o tranzacţie evaluată la 100 miliarde de dolari, conform Reuters.

Acest anunț vine după ce AB InBev a acceptat și oferta grupului nipon Asahi de a prelua brandurile Grolsch, Peroni şi Meantime, deţinute de SABMiller. Azi, grupul belgiano-brazilian a informat Comisia Europeană că scoate la vânzare operaţiunile SABMiller din România, Cehia, Ungaria, Polonia şi Slovacia, iar verdictul Bruxelles-ului în va fi anunțat pe 24 mai. SABMiller operează în România prin intermediul companiei Ursus Breweries. Are trei fabric de bere, la Brașov, Buzău și Timișoara, și o mini-facilitate de producție în Cluj. Ursus Breweries derulează afaceri în jur de 1,4 miliarde de lei. SABMiller este prezentă pe piața autohtonă a berii din 1996 când a achiziționat Vulturul Buzău. În 1997, sud-africanii au cumpărat Pitber Pitești și Ursus Cluj-Napoca. În 2001, Ursus a cumpărat pachetul majoritar al Bere Timișoara iar un an mai târziu, Ursus și Timișoreana fuzionează într-o singură societate – Compania de Bere România. În 2004, SABMiller a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni de la Aurora Brașov, companie care va fuziona în acelasi an cu Compania de Bere România S.A În 2005, noul nume al operaţiunilor SABMiller în România devine Ursus Breweries. Brandurile pe care SABMiller le are aici sunt Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nostro Azzurro, Glosch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd’s şi Stejar. InBev, care deţine brandurile Budweiser, Stella Artois şi Corona, domină piaţa din America Latină, în timp ce SABMiller are o prezenţă importantă în Africa şi Asia. SAB, producătorul brandurilor Miller Lite, Peroni şi Grolsch, nu reuşeşte să înregistreze creştere în Europa şi America de Nord. Compania, cu sediul la Londra, a anunţat recent că a compensat declinul din Europa şi piaţa dificilă din SUA prin reducerea costurilor şi orientarea spre consumatorii din ţările în curs de dezvoltare din America Latină şi Africa.

După preluarea InBev de către Anheuser-Busch în 2008, compania şi-a vândut, pentru 2,2 miliarde de dolari, operaţiunile din Ungaria, România, Cehia şi câteva state mai mici din Europa de Est, către CVC Capital Partners. Anheuser-Busch InBev a anunţat recent că intenţionează să vândă o serie de branduri premium din Europa ale SABMiller, cum ar fi Peroni şi Grolsch, pentru a atenua temerile autorităţilor de reglementare din Europa legate de această tranzacţie. AB InBev a acceptat anul trecut să achiziţioneze SABMiller cu suma de aproape 100 miliarde de dolari, o tranzacţie care va crea un gigant al pieţei berii ce va domina 30% din piaţa mondială de resort. Împreună, AB InBev şi SABMiller vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, adică de trei ori mai mult decât actualul număr trei mondial – grupul olandez Heineken – şi vor vinde o treime din toate berile comercializate la nivel global, de la marca mexicană Corona, la marca australiană Foster şi cea chineză Snow, cea mai vândută marcă de bere din lume. Pentru a evita să fie sancţionată pentru abuz de poziţie dominantă, această alianţă va ceda o parte din activităţile celor două companii, urmând ca SABMiller să vândă participaţia majoritară pe care o deţine la producătorul american MillerCoors unui alt producător de bere din SUA, Molson Coors, pentru 12 miliarde de dolari (11,2 miliarde de euro).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.