Proprietarii de avioane mici cer să fie scutiți de unele taxe

Asociația Proprietarilor de Aeronave și a Piloților a cerut Guvernului să scutească de accize combustibilul pentru aviația de mici dimensiuni pentru că sumele încasate de pe urma acestei taxe sunt infime și că o benzină mai ieftină ar dezvolta foarte mult acest sector.

„Puțini sunt cei care știu că un litru de benzină de avion costă undeva între 2,5 și 3 euro. Când am avut o discuție cu cineva din Ministerul de Finanțe relativ la scutirea de accize la combustibilul de aviație pentru o perioadă de câțiva ani pentru a impulsiona un pic această industrie, ei au râs de mine și au spus „Voi, cei cu probleme de lux…”.

Ei au uitat însă să înțeleagă că, în România, cantitatea de combustibil de avion care se vinde este infimă, vorbim de câteva zeci de tone pe an în toată România, iar veniturile din accize pentru stat sunt nesemnificative, față de cât business ar putea genera dacă benzina aceasta ar fi fără acciză și ar costa undeva între 1,5 și 1,7 euro pe litru, cam aici ar fi un litru fără taxe. Repet, este la îndemâna Guvernului să ia aceste măsuri”, a declarat Radu Merica, președintele Asociației, în cadrul conferinței PRIA Aviation, citat de Agerpres.

Conform acestuia, potențialul de creștere al aviației de mici dimensiuni este enorm pentru că în prezent numărul de aeronave este departe de orice medie europeană. „Nu cred că avem mai mult de 50 de aeronave de categoria a patra, deci sub 2 tone. Poate la nivel ultraușor să avem 100 — 200 de aeronave, la o populație de 20 de milioane.
Dacă aeroportul Băneasa ar fi în Ungaria, probabil ar fi cel puțin 100 de avioane
private parcate, care să aibă nevoie de combustibil, de mentenanță, care să genereze
business inclusiv pe orizontală”, a spus Merica.

El susține că în România sunt foarte puține aerodromuri, comporativ cu alte state europene. „Acest lucru arată un necesar de investiții unde s-ar putea crea joburi foarte bine plătite”, a afirmat Merica.

Dacă problema numărului de aerodromuri nu era de ajuns, pentru un pilot accesul la bordul aeronavei este o mare provocare. „Puțini sunt cei care știu că, pentru a ajunge la bordul avionului în aeroport, este o întreagă aventură: formalități, declarații, handling, costuri. Nu poți să dezvolți aviația când, din plăcere și necesitate, transformi totul într-o belea. Când știi că trebuie să te duci să aștepți pe holuri și să plătești handling pe fiecare aeroport îți taie orice chef de a folosi avionul și atunci te duci cu trenul sau cu TAROM-ul unde ai treabă”, a mai spus șeful Asociției.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4565 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.