Scurtul drum de la imaginea de inginer strălucit la cea de trişor

Doi dintre cei mai străluciţi ingineri din industria auto germană se află în centrul investigaţiei lansate de Volkswagen în scandalul provocat de instalarea unui soft care reduce emisiile poluante în timpul testelor, conform MarketWatch.

Ulrich Hackenberg, inginerul şef al Audi, şi Wolfgang Hatz, proiectantul motoarelor Porsche pentru automobilele de Formula 1, au mascat emisiile motoarelor automobilelor noi, pentru a vinde aşa-numita tehnologie diesel curată pe piaţa americanilor.

Grupul din care face parte a recunoscut însă că directorii în cauză au trişat pentru că aveau greutăţi să îndeplinească ţintele de vânzări pe piaţa SUA. Hackenberg şi Hatz au fost numiţi directori pentru cercetare şi dezvoltare în grupul VW la scurt timp după ce Martin Winterkorn a devenit director general, în ianuarie 2007. Winterkorn a demisionat în urmă cu puţin timp, fiind cercetat penal în scandalul emisiilor poluante.

VW a recunoscut că până la 11 milioane de vehicule ale grupului au fost dotate cu un „dispozitiv de apărare”, un soft care reduce emisiile de noxe numai în timpul testelor de laborator, nu şi în trafic.

După izbucnirea scandalului în SUA, mai multe state, printre care şi România, au sistat vânzările de maşni VW, iar autorităţile de reglementare analizează măsuri de înăsprire a standardelor în domeniul emisiilor, pentru motoarele diesel.

Investigaţia din cadrul VW se concentrează pe Hackenberg, Hatz, principalii colaboratori ai lui Winterkorn pe vremea când conducea Audi, şi asupra lui Heinz-Jakob Neusser, director pentru dezvoltare la brandul Volkswagen. Neusser a venit la VW de la Porsche, în 2011, cu mult după ce începuse producţia de motoare diesel.

Sub conducerea lui Winterkorn, Volkswagen a atins ţinta unor vânzări anuale de 10 milioane de vehicule la nivel mondial în 2014, cu patru ani înainte de termen. Grupul a devenit în primul semestru al acestui an cel mai mare producător de automobile din lume, depăşind pentru prima oară Toyota Motor.

Publicaţia Bild am Sonntag a arătat că softul buclucaş ar fi fost instalat de compania germană Continental AG la motoarele diesel de 1,6 litri.

“Nu avem informaţii privind utilizarea nepotrivită a tehnologiei noastre”, a declarat un purtător de cuvânt al Continental, Felix Gress.

Un purtător de cuvânt al VW a refuzat să comenteze informaţiile din presa germană. Scandalul emisiilor poluante a stârnit îngrijorări maxime în toată lumea, şi foarte multe voci îşi pun întrebarea cât de relevant mai e conceptual “fabricat în Germania”.

Noul preşedinte al grupului VW, Hans Dieter Poetsch, a avertizat că scandalul emisiilor ar putea reprezenta “o ameninţare existenţială” pentru cel mai mare producător auto din lume, dar poate fi surmontabil, transmit Bloomberg şi Reuters. Declaraţia a fost făcută săptămâna trecută, la sediul central al VW din Wolfsburg, într-o reuniune internă a directorilor companiei, se arată într-un articol apărut în Welt am Sonntag.

Citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, ziarul anunţă că bugetul de investiţii planificat de VW până în 2018, în valoare de 100 miliarde de euro, va fi redus.

Acţiunile Volkswagen au coborât, săptămâna trecută, până la un minim record al ultimilor patru ani. Agenţiile de evaluare financiară Moody’s, S&P şi Fitch au revizuit în scădere perspectiva atribuită ratingului companiei, ceea ce înseamnă că există riscul retrogradării VW.

Scandalul Dieselgate ar putea dăuna negocierilor pentru acordul TTIP de liber schimb UE-SUA, susţine comisarul european pentru comerţ, Cecilia Malmström.

„Acest scandal atinge multe domenii şi este foarte suparător. Am petrecut mult timp explicându-le americanilor că în Europa avem cele mai stricte norme de mediu, iar acum este clar ca nu suntem perfecţi”, a declarat Cecilia Malmström, într-un interviu pentru Süddeutsche Zeitung.

SUA şi Europa negociază din 2013 pentru TTIP care va deveni cel mai mare acord comercial din lume, obiectivul fiind ca înţelegerea finală să fie semnată până la finele mandatului preşedintelui Barrack Obama. Dar au apărut câteva puncte în care negocierile s-au blocat. Europenii consideră că au un oarecare avantaj moral şi incearcă să impună diverse lucruri americanilor, însă scandalul Volkswagen schimbă perspectiva şi poate anula multe din atuurile statelor europene.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.