Sebastian Ghiţă atac la premierul Victor Ponta

 Pentru a doua oară în decurs de 24 de ore, Sebastian Ghiţă îl atacă pe premierul Ponta. Dacă joi atacul a fost indirect, vineri atacul a fost pe faţă şi Ghiţă a utilizat o televiziune concurentă pentru a-i strica imaginea celui despre care se ştie că îi este prieten.

10 clipuri publicitare ciudate şi un scandal cu SRI

RealitateaTV a difuzat vineri mai multe clipuri publicitare (10) care promovau un site social-democrat. Numai că aceste clipuri publicitare prezentau şi deloc marginal, alături de o serie de lideri social-democraţi  – Tony Blair, Martin Schulz, Francois Hollande şi Victor Ponta – şi pe directorul SRI, George Maior precum şi pe finanţistul Mihai Tănăsescu, în prezent angajat la Banca Mondială. Evident, după ce unele clipuri au rulat pe ecran, SRI a luat poziţie, a negat orice implicare a lui George Maior şi a cerut sistarea difuzării clipurilor publicitare. Ceea ce s-a şi întâmplat. Şeful editorial al Realităţii TV, Cozmin Guşă a anunţat oficial sistarea difuzării clipurilor publicitare, el menţionând că a tratat problema doar prin aspectul ei comercial. Aceasta este ştirea. Ce urmează însă este însă şi mai interesant.

Cine are de pierdut de pe urma clipurilor publicitare

Clipurile respective nu i-au produs însă lui George Maior cea mai mare „pagubă”, ci premierului Victor Ponta. Dacă clipurile apăreau la o televiziune din Bangladesh, să zicem, nu avea nimeni vreo problemă. Dar apărând în România, se poate interpreta că premierul Ponta ar avea o implicare. În urma apariţiei acestor clipuri, Ponta are probleme de imagine şi în exterior, dar şi (mai ales) în ţară. În primul rând este mai mult ca sigur că liderii social-democraţi europeni care apar în clipuri nu şi-au dat acordul să apară într-o filmare publică alături de şeful unui serviciu secret. Asta este varianta „externă” a problemei de imagine pe care o are Ponta după apariţia acestor clipturi; problema „internă” arată rău de tot: se asociază numele premierului de cel al directorului SRI, o asociere care se vrea, popular, să sune astfel: „Ponta e mână în mână cu serviciile”; „Ponta este omul serviciilor” sau „Ponta (USL) a pus mâna pe servicii”. Oricare din această variantă sună „foarte bine”, chiar „perfect”  pentru cei care vor să atace USL, PSD şi pe premier şi care fac în acelaşi timp eforturi disperate de a-l disocia pe Traian Băsescu şi PDL de SRI şi celelalte servicii secrete.

O lucrătură specifică serviciilor secrete

Partea cea mai interesantă a întregii poveşti o reprezintă beneficiarul publicităţii cumpărate. Este vorba de un site care promovează social democraţia, numai că este un site fantomă, fără niciun minim indiciu specific: autor/autori, locaţie, apartenenţă etc. Un singur lucru este clar: site-ul nu este înregistrat în România şi crează impresia că ar aparţine cuiva din anturajul vreunui organism al UE. Din puţinele „articole” postate (nesemnate) rezultă că „fantoma” a apărut pe net în urmă cu câteva zile. Tocmai din aceast cauză există un uriaş semn de întrebare: de unde beneficia (anonimul) administratorul site-ului de însemnatele sume de bani pentru difuzarea clipurilor publicitare. Pentru cine nu ştie, un minut de publicitate în televiziune costă foarte mult; cele 10 clipuri aveau fiecare între 2 şi 2,3 minute.

Şi mai interesant este însă cine a „mijlocit” publicitatea. Şi aici suntem în faţa unui episod mai tare decât cele mai bune de la „Surprize, Surprize”. Un ziarist de la Realitatea TV ne-a declarat că firma de publicitate care a încheiat contractul cu ei, este condusă de Costin Ilie, care este, atenţie,  publisher la…România TV şi publisher la un site de ştiri arondat tot la România TV. (Costin Ilie a fost primul ziarist dat afară de la Cotidianul, în 2009, de către directorul ziarului, Cornel Nistorescu). Deci, publicitatea a fost vândută la Realitatea TV de unul dintre principalii „locotenenţi” ai lui Sebastian Ghiţă, deputatul PSD care este şi patronul României TV. Evident, orice om cu minte la cap şi-ar pune următoarea întrebare: de ce publicitatea, sau mai precis mai mult decât frumoasa sumă de bani (estimăm că este vorba de câteva zeci de mii bune de euro, dacă nu mai mult – n.a.) nu a fost direcţionată de Costin Ilie la postul pe care îl serveşte, România TV, mai ales că, temporar, la capitolul audienţe, România TV stă mai bine decât concurentul său, Realitatea TV.  Răspunsul este simplu: în toată această poveste, unul dintre „dirijori” este chiar Sebastian Ghiţă. Nu este exclus ca banii plătiţi celor de la Realitatea să fie chiar ai lui. Şi Ghiţă a vrut să scoată castanele ( a se traduce, să-l atace pe Ponta) cu mâna concurenţei. Repetăm, este greu să credem că un site fantomă beneficează de o finanţare care să-i permită o publicitate în stil mare. Nu ştim dacă Ghiţă a lansat acest atac (am demonstrat că premierul Ponta iese bine şifonat din această poveste) din proprie iniţiativă sau a primit o comandă. Care comanda poate provenii, în ordine, de la serviciile secrete, de la Palatul Cotroceni sau de la o aripă a PSD care nu-l înghite pe Ponta. Mai există şi a patra variantă, o comandă a PDL, dar aceasta s+ar contopii cu primele două. Nu vrem să speculăm, dar se ştie că în ultimul timp – a se vedea atacurile la Mona Pivniceru, Mariana Câmpeanu, Varujan Vosganian, Crin Antonescu (atacatul de serviciu), Ion Stan ş.a. – România TV a lucrat mai mult pe bază de comandă, iar metodele utilizate au fost cele specifice serviciilor. Şi în acest caz lucrarea poartă amprenta serviciilor secrete. De regulă se apelează – ca bază de plecare – la un site obscur sau fantomă care are rolul de a furniza materialul informaţional, după care totul se transformă în „Breakingnews” şi este sevit populaţiei cu mai multe ingrediente. De această dată rolul site-ului fantomă a fost acela de a juca rolul beneficiarului de publicitate.

Atacul indirect de joi

Joi, televiziunea lui Sebastian Ghiţă l-a atacat indirect pe Victor Ponta. Exact în spaţiul de timp în care la Antena3 în platou, era invitată mama premierului, în platou la România TV era invitată mama fraţilor Cămătaru. Din punct de vedere pur tehnic, se poate afirma că iniţiativa celor de la România TV a avut la bază raţiuni de ordin concurenţial. În realitate însă, s-a vrut un atac, repetăm, indirect, la Victor Ponta.

După cum se ştie, între Ponta şi Ghiţă este o prietenie mai veche. Tocmai ţinând cont de acest lucru, ce s-a întâmplat în ultimele două zile, ridică mari semne de întrebare.

PS

Crin Antonescu ar trebui să se linistească. Nu este singurul preşedinte al PNL luat în cătare. Zilele trecute, unul dintre invitaţii cvasi-permanenţi ai României TV a coborât mult  în istorie şi l-a atacat şi pe Ionel Brătianu. Motivul: ar fi fost rusofil. A uitat respectivul însă să menţioneze ceva esenţial: şi anume că Ionel Brătianu a avut relaţii buhe cu Rusia ţaristă, nu cea sovietică.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.