O propunere a agenției de publicitate FCB BUCHAREST, intitulată „Hora”, a fost aleasă „identitatea vizuală” ce va reprezenta Centenarul Marii Uniri de la 1918 și al Războiului pentru Întregirea Neamului, anunțat luni seară Ministerul Culturii și Identității Naționale (MCIN), într-un comunicat.
Propunerea a fost aleasă în urma unui concurs de idei la care au participat pro bono trei agenții de publicitate.
„Cu un total de 234,64 puncte, propunerea câștigătoare este cea a FCB BUCHAREST, denumită ‘Hora’. Aceasta s-a aflat pe primul loc atât în preferințele juriului, cât și ale publicului, din partea căruia a primit 27% din voturile exprimate. Logo-ul a fost construit pornind de la două cercuri reunite de simbolul infinitului. Cercurile sunt compuse din puncte individuale care cresc și se dezvoltă. Hora infinită obținută este un simbol viu, sugerând continuitate împreună, rezistență și creștere”, precizează MCIN.
Scriitorul Alexandru Petria denunță însă o gafă în propunerea agreată.
„E foarte bine că a fost ales logo-ul pentru centenar. E foarte rău că pe cifra 1 culorile sunt puse invers. Treabă de profesioniști, și autorul, și juriul, desigur”, a scris Petria pe Facebook.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.