Cadoul Guvernul pentru Firea

 Afacerile licențelor pentru microbuzele cu navetiști

Guvernul României desființează, printr-o ordonanță de urgența Autoritatea Metropolitană de Transport București din subordinea Ministerului Transporturilor, instituția care s-a ocupat cu monitorizarea şi avizarea activităţilor privind autorizarea, organizarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public de călători în zona metropolitană Bucureşti, lăsând astfel cale liberă preluarea acestor atribuții de către Primăria București, condusă de Gabriela Firea.

Una din marile mize ale acestui transfer îl reprezintă afacerea licențelor pentru microbuzele navetiștilor, în special cele din Ilfov. De altfel, anul trecut, Gabriela Firea şi alți 40 de primari ai localităţilor din judeţul Ilfov au semnat un acord pentru înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov, care urmează să preia atribuţiile AMTB.

“Având în vedere aprobarea în luna martie 2017 de către toate autoritățile locale din regiunea Bucuresti – Ilfov a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030, elaborat în conformitate cu Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul cu modificările și completările ulterioare și în conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice nr.233/2016, care vizează asigurarea implementării conceptelor europene de planificare și management pentru mobilitate urbană durabilă, adaptate la condițiile specifice ale regiunii”, se arată în nota de fundamentare a ordonanței de urgență.

Autoritatea a fost înființată în 2011 și până astăzi a monitorizat și avizat activitățile privind autorizarea, organizarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public de călători în zona metropolitană Bucureşti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale şi transport naval.

Companiile care operează pe traseele dintre București și localitățile învecinate, proprietarele celebrelor microbuze de navetiști, mai tot timpul pline peste măsură, sunt titular pe rutele existente încă din 2008, atunci când se numeau „curse interjudețene limitrofe“. An de an, licențele de traseu s-au reîinoit. În 2014, Autoritatea proaspăt desființată a dorit să facă o licitație pentru atribuirea de licențe însă aceasta a fost contestată și blocată în instanță. Procesul s-a încheiat anul trecut cu dispoziția de reluare a procedurii de licitație. Astăzi, însă, criteriile de punctaj pentru atribuire sunt total depășite.

Caracterul extraordinar al măsurii prevăzute prin ordonanța de urgență este susținut de faptul că Programul Operaţional Regional 2014-2020 își propune ca obiectiv general creșterea competitivității economice și îmbunătăţirea condițiilor de viață ale comunităților locale și regionale, prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, infrastructurii și serviciilor, pentru dezvoltarea durabilă a regiunilor, astfel încât acestea să își poată gestiona în mod eficient resursele și să își valorifice potențialul de inovare și de asimilare a progresului tehnologic. Aceste obiective sunt traduse în 11 axe prioritare (plus o axă de asistență tehnică), care au în total o alocare estimată de 8,25 miliarde euro, din care 6,7 miliarde de euro reprezintă sprijinul UE, prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), iar 1,5 miliarde de euro – contribuția națională”,

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4573 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.