CNA, despre accesul la serviciile publice şi private pe perioada campaniei prezidențiale

Campania electorală în audiovizual se va desfăşura între 3 octombrie, ora 0.00, şi 1 noiembrie, ora 7.00.

CNA, despre accesul la serviciile publice şi private pe perioada campaniei prezidențiale

Campania electorală în audiovizual se va desfăşura între 3 octombrie, ora 0.00, şi 1 noiembrie, ora 7.00.

Campania electorală în audiovizual se va desfăşura între 3 octombrie, ora 0.00, şi 1 noiembrie, ora 7.00.

Potrivit unei decizii adoptate joi de CAN, televiziunile şi radiourile, publice şi private, sunt obligate să ofere gratuit spaţii în emisiunile lor candidaţilor la preşedinţie şi să respecte reguli stricte,

De asemenea, în document se arată că difuzarea în direct şi înregistrată a mitingurilor şi întâlnirilor electorale, a conferinţelor de presă şi a altor activităţi de campanie ale candidaţilor este considerată emisiune de promovare electorală.

Materialele audiovizuale electorale, altele decât spoturile electorale, puse la dispoziţia radiodifuzorilor de candidaţi pot fi difuzate numai în emisiunile de promovare electorală.

Radiodifuzorii sunt obligaţi să asigure, în emisiunile electorale, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii: echitate – toţi candidaţii trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului; echilibru în prezentarea activităţilor de campanie ale candidaţilor; imparţialitate – tratarea tuturor candidaţilor în mod obiectiv şi echidistant.

Realizatorii, prezentatorii şi moderatorii dezbaterilor electorale au şi următoarele obligaţii: să asigure menţinerea dezbaterii în sfera tematicii electorale; să intervină atunci când invitaţii încalcă, prin comportament sau exprimare, regulile audiovizualului (în cazul în care invitaţii nu se conformează solicitărilor, moderatorul poate decide întreruperea microfonului sau oprirea emisiunii, după caz); să solicite dovezi explicite atunci când participanţii aduc acuzaţii cu incidenţă penală sau morală unor contracandidaţi, astfel încât publicul să îşi poată forma o opinie corectă.

Candidaţii, reprezentanţii acestora şi ai partidelor politice, alianţelor politice şi alianţelor electorale care susţin candidaţi şi care deţin funcţii în instituţii şi/sau autorităţi publice pot avea intervenţii, în direct sau înregistrate, şi în alte emisiuni decât cele electorale, strict în probleme legate de exercitarea funcţiei lor. În aceste situaţii, radiodifuzorii au obligaţia să ia măsuri pentru asigurarea echidistanţei şi a pluralismului de opinii.

Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi şi anchete cu conţinut electoral făcute pe stradă.

În ziua votării este interzisă prezentarea sondajelor realizate la ieşirea de la urne, înainte de încheierea votării.

Potrivit unei hotărâri a Guvernului, alegerile prezidenţiale se vor desfăşura pe 2 noiembrie (primul tur de scrutin) şi, respectiv, 16 noiembrie (al doilea tur).

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.