Cea mai mare gafă iohannistă

A fost o vreme (2013-2014) în care conducerea SRI era atât de convinsă că echipele mixte procurori-ofițeri ar fi legale, încât a vorbit în clar despre ele în rapoartele anuale.

Cea mai mare gafă iohannistă

A fost o vreme (2013-2014) în care conducerea SRI era atât de convinsă că echipele mixte procurori-ofițeri ar fi legale, încât a vorbit în clar despre ele în rapoartele anuale.

A fost o vreme (2013-2014) în care conducerea SRI era atât de convinsă că echipele mixte procurori-ofițeri ar fi legale, încât a vorbit în clar despre ele în rapoartele anuale de activitate ale Serviciului înaintate către Parlament. Cu toate acestea, nu se făcea în acele rapoarte niciun fel de menționare a protocoalelor secrete – pentru că erau secrete, nu pentru că ar fi fost considerate ilegale. Există, cumva, convingerea (greșită) că baza pe care o aveau protocoalele secrete în deciziile CSAT (Consiliul Suprem de Apărare a Țării) ar fi fost cu adevărat legală. Încă nu aveam o Curte Constituțională care să aducă o mai clară conștientizare publică a faptului că doar Parlamentul poate legifera. Și guvernul, prin delegare. În vremea regimului Băsescu circula falsa percepție că și CSAT ar fi un fel de guvern.

Tocmai această falsă percepție făcea ca statul de drept, la noi, în vremea aceea, să fi fost puternic distorsionat. Este meritul actualei Curți Constituționale că a făcut operă de educație publică în materia statului de drept. La ora actuală, un singur membru al Curții, cel mai incompetent și cel mai cu muște pe căciulă, mai are percepția că statul de drept ar fi compatibil cu protocoalele secrete din domeniul Justiției.

Când percepția aceasta era generalizată, autorii inițiativei de a introduce în România astfel de protocoale n-au întâlnit în calea lor conștiința clară a monstruozității non-democratice din spatele unei asemenea practici.

Iohannis a devenit președinte al țării având o slabă conștientizare a acelei monstruozități. Iată de ce a fost de acord ca CSAT-ul să emită, în ianuarie 2016, un comunicat care vorbea în clar despre existența protocoalelor secrete din Justiție. Dacă nu ar fi existat acel comunicat, nici azi n-ar fi putut fi dovedită existența lor.

Gafa președintelui din ianuarie 2016 va fi îngrozit, cu siguranță, pe autorii morali ai practicii secretizărilor din Justiția noastră. La trei ani după gafa prezidențială, nici liderii UE nu mai pot nega monstruozitatea, dar o pot ține departe de orice discuție serioasă, pentru că orice discuție serioasă ar începe cu întrebarea: unde a fost vigilența MCV (Mecanismul de Cooperare și Verificare) în anii acelor secretizări monstruoase?

În 2018, raportul MCV a fost curățat în ultima clipă de orice urmă de menționare a protocoalelor secrete. Ceea ce este deja suficient pentru a ilustra reaua credință patentă a liderilor UE în chestiunea statului de drept din România.

Vanitosul nostru președinte nu are să recunoască faptul de a fi declanșat (fără să știe ce face) operațiunea de demantelare a secretelor statului paralel. E mai comod să susțină că statul paralel este doar o fantasmă a infractorului Dragnea. Știa că încă există multe minți care nu înțeleg monstruozitatea totalitară din spatele protocoalelor secrete.

Dar ce vanitate o mai fi și aceea care alege să fie aplaudată de mințile cele mai confuze ale națiunii? În cazul în care el însuși are o minte confuză cu privire la statul de drept, ce să mai zicem? Doamne ferește! Nu-ți vine să apelezi la Cel de Sus când vezi câtă mizerie e aici, jos, în cei care se uită la noi de sus?

 

Distribuie articolul pe:

10 comentarii

  1. @Charlie – Dar stiu ca te-ai infierbantat. Cred ca ma confunzi cu altcineva, nu folosesc alt pseudonim (ti-am explicat asta deja la comentariile editorialului dlui Nistorescu de ieri).

    Nu stiu ce sa zic de firmele SRI sub acoperire (nu stiu nimic despre ele, de acord ca este un subiect care trebuie investigat si tratat separart) dar coruptia este totusi o plaga ce poate afecta siguranta nationala, nu este nici un dubiu despre asta. Oamenii corupti sunt santajabili, pot ajunge sa lucreze importriva intereselor tarii. Nu vad de ce coruptii la nivel inalt nu pot fi urmariti si supravegheati. Sigur, tintirea exclusiva a unor inamici politici corupti nu e acceptabila. Dar e mai buna decat nimic.

    Totusi, sunt corupti anchetati de ambele parti (Udrea?). La PSD au fost atat de inteligenti incat au ales pe unul dintre ei ca presedinte de partid. Dintre nici un corupt anchetat si doar unii corupti anchetati, e mai buna varianta a doua. Cand roata se invarte, putem spera ca se vor inversa rolurile, si vor fi anchetati „ceilalti”. In cele din urma, politicienii de varf vor intelege ca trebuie sa reziste coruptiei, pentru ca nu vor fi vesnic la varf. Pana atunci, ceea ce Dragnea si mare parte din PSD fac este sa ciunteasca justitia si idea de justitie, astfel incat nimeni sa nu poata fi anchetat niciodata. Nu putem accepta asta.

    Daca vor sa nu fie anchetati, trebuie sa nu fie corupti si sa nu isi abuzeze functiile publice in interes personal (indiferent daca „ceilalti” o fac sau nu). Bineinteles, PSD-ul (si PNL-ul, ca nu mi-e rusine nici cu ei) trebuie sa isi elimine proprii corupti, nu sa incerce sa ii acopere, ca se vor duce la fund odata cu ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.