Tragedie aviatică în Indonezia

Înainte de a dispărea, avionul a pierdut aproximativ 3.000 de metri din altitudine în mai puţin de un minut, la patru minute după decolare

De (R.C.)
Tragedie aviatică în Indonezia

Înainte de a dispărea, avionul a pierdut aproximativ 3.000 de metri din altitudine în mai puţin de un minut, la patru minute după decolare

UPDATE Indonezia a detectat duminică semnale care ar putea proveni de la cutia neagră a avionului care s-a prăbușit în mare la scurt timp după ce a decolat din capitala Jakarta.

Părți de corp uman și piesele care ar fi de la avionul prăbușit au fost recuperate.

Accidentul este primul incident major al companiei aeriene din Indonezia de la prăbușirea unui Lion Air Boeing 737 Max, în 2018, în care au murit toți cei 189 de pasageri și echipajul. Acel avion s-a prăbușit și în Marea Java la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Internațional Soekarno-Hatta.

UPDATE Avionul de pasageri prăbuşit în Indonezia s-a prăbuşit în mare, la nord de Jakarta, afirmă surse citate de presa indoneziană.
Un oficial local a declarat pentru site-ul News.Detik.com că aeronava s-a prăbuşit în Marea Java, în apropierea Insulelor Seribu (Kepulauan).

Autorităţile aeronautice din Indonezia au anunţat, sâmbătă, că au pierdut contactul cu un avion de pasageri de tip Boeing care efectua o cursă internă.

Avionul de pasageri de tip Boeing 737-500 a dispărut la scurt timp după decolarea din Jakarta. Aeronava efectua o cursă spre oraşul indonezian Pontianak, conform site-ului de profil FlightRadar24.

Avionul aparţine companiei aeriene Sriwijaya şi transporta 59 de pasageri, a relatat ziarul indonezian Republika.

Autorităţile indoneziene au anunţat, potrivit agenţiei Bloomberg, că au pierdut contactul cu piloţii aeronavei. Au fost declanşate operaţiunile de căutare şi salvare.

Conform site-ului FlightRadar24, înainte de a dispărea, avionul a pierdut aproximativ 3.000 de metri din altitudine în mai puţin de un minut, la patru minute după decolare.

Avionul Boeing 737-500 a intrat în uz în februarie 1990, în flota Southwest Airlines.
Seria -500 este aparatul de zbor cu cele mai reduse dimensiuni din familia de avioane 737 Classic.

Avionul a permis rute mai lungi, cu mai puțini pasageri și este mai economic decât modelul 737- 300.

737-500 a fost lansat în luccru în 1987, după o comandă a Southwest Airlines, și a zburat pentru prima dată la 30 iunie 1989. Un singur prototip a zburat 375 de ore pentru procesul de certificare și pe 28 februarie 1990 Southwest Airlines a primit prima livrare.

Modelul 737-500 a devenit un favorit al unor companii aeriene rusești – Nordavia, Rossiya Airlines, S7 Airlines, Sky Express, Transaero, UTair și Yamal Airlines, toate cumpărând modele second-hand ale aeronavei pentru a înlocui vechile avioane sovietice.
Familia de avioane 737 a fost gândită începând cu 1964 iar primul zbor a avut loc în aprilie 1967. Avionul a fost conceput ca un aparat cu două motoare, cu cost redus, menit să transporte între 85 și 215 pasageri.

Generația 737 a fost la un moment dat cea mai bine vîndută serie de aparate de zbor, până cînd a fost depășită de modelul 320 de la Airbus, în octombrie 2019. În total, s-au vândut peste 10.000 de aparate de zbor până în martie 2018, și au urmat alte 4.600 de comenzi.

Aparate 737 sunt operate de mai mult de 500 de linii aeriene, zboară spre 1.200 de destinații în 190 de țări. În medie, un 737 decolează sau aterizează la fiecare cinci secunde în lume.

În noiembrie 2019 aparatele 737 totalizau 480 de accidente sau incidente, cu un total de peste 5.300 de victime. Aparatele NG au fost angajate în 15 accidente și 10 deturnări, cu un total de 590 de victime.

Avioane Boeing 737-500 se află în flota companiei Blue Air.

Distribuie articolul pe:

1 comentariu

  1. Hai cu second-handul sceleratilor care ucid in nestire! De fapt, la momentul de fata, posibil si aerul pe care il respiram sa fie marca „second-hand” din cauza virusilor pe care ii transporta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.