Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunţat că acționează pe întreaga rețea de drumuri naționale și autostrăzi cu utilaje de deszăpezire și materiale antiderapante, având în vedere avertizarea emisă luni de către Administrației Naționale de Meteorologie, prin care se comunică prezența precipitațiilor mixte ce favorizează formarea poleiului. Numai că modul de deszăpezire lasă de dorit. Asociaţia Pro Infrastructura a descoperit că pe autostrada A2 fac o lucrare de mântuială.
O autospecială circulă pe banda 2 cu aproximativ 40km/h cu plugul orientat spre dreapta, făcând depășirea acesteia aproape imposibilă.

„Așa știe CNADNR (și firmele contractate) să facă deszăpezirea pe A2. Utilajul de deszăpezire de pe banda 2 are plugul orientat spre dreapta (în loc de stânga), aruncând zăpada pe banda 1. Rezultatul? Carosabilul este vizibil mai greu de practicat în spatele grupului de utilaje de deszăpezire decât în fața acestora”, susţin reprezentanţii Pro Infrastructura.
În fața grupului de autospeciale pentru deszăpezire carosabilul arată aşa:

Conform Asociaţiei Pro Infrastructura, în spatele autospecialei era un plug, pe banda 1. Pe banda 2 plugul trebuia orientat spre zona mediană.

Metoda este ineficientă, spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructura. Pe banda 2 se merge cu plug orientat spre dreapta doar dacă utilajele sunt foarte apropiate sau paralele și nu permit deszăpezirea. În cazul de pe A2, erau cel puțin 100 metri între ele, deci plugul din față trebuia orientat spre stânga.