Prima zi a vizitei cancelarului german, Angela Merkel, la Beijing a însemnat şi o primă mare lovitură dată de oficialul de la Berlin.
China a semnat un acord pentru achiziţionarea unui număr de 100 de avioane Airbus A320, comandă al cărei preţ de catalog se ridică undeva la 9,7 milioane de dolari, conform unui purtător de cuvânt al constructorului aeronautic. Acordul include, de asemenea, o confirmare pentru alte 30 de avioane A330, o opţiune care a făcut obiectul unui protocol anunţat în urmă cu câteva luni. În total vor fi 17 miliarde de dolari.
Airbus face parte din grupul franco-german EADS. Airbus se află într-o luptă continuă pentru acapararea pieţei chineze cu Boeing din Statele Unite.
La începutul acestui an, premierul chinez, Li Keqiang, a vizitat sediul central al Airbus de la Toulouse, prilej cu care a fost semnat un contract pentru 75 de avioane A330 în valoare de cel puţin 17 miliarde de dolari.
Americanii au contracarat şi în septembrie, cu ocazia unei vizite în SUA a preşedintelui chinez Xi Jinping, Boeing a smuls un contract record pentru 300 de avioane în valoare de aproximativ 38 de miliarde de dolari. Tot azi, China şi Germania au semnat un acord cadru privind cooperarea strategică între Volkswagen AG şi Banca industrială şi comercială a Chinei (ICBC), în cadrul unei ceremonii la care au participat cancelarul Angela Merkel şi premierul chinez Premier Li Keqiang, relatează Reuters.
ICBC este cel mai mare creditor din China, în timp ce Volkswagen este cea mai bine vândută maşină din China. Matthias Mueller, noul director general al Volkswagen, prezent în stafful cancelarului german, o foloseşte astfel pe Angela Merkel drept scut pe cea mai mare piaţă auto a producătorului auto. Compania se află în centrul unui mare scandal legat de falsificarea testelor oficiale de poluare la maşinile diesel. În întreaga lume, au fost afectate 11 milioane de vehicule.
Conform unei estimări făcute de Centrul de Management al Industriei Auto din Bergisch Gladbach, chemarea în service, remedierea acestor deficienţe şi amenzile pe care VW ar urma să le plătească se ridică la peste 30 de miliarde de dolari.