Soluțiile după Caracal: Cartele prepay doar cu buletinul

Secretarul de stat Raed Arafat, președinte al Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112, a prezentat, miercuri, raportul cu privire la sistemul 112.

Arafat a prezentat 14 soluții identificate, printre care cea referitoare la cartelele prepay.

Astfel, ordonanța prevăzută în raportul privind sistemul 112 prevede ca operatorii de telefonie mobilă să furnizeze servicii pe cartele PrePay doar după ce colectează datele de identificare a proprietarului cartelei SIM, iar datele să fie divulgate autorităților doar când se sună la 112.

„A fost realizat deja un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea ordonanței de urgență nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea sistemului național unic pentru apeluri de urgență și a OUG 111/2001 privind comunicațiile electronice precum și nota de fundamentare a fost realizată. În cadrul ordonanței, veți regăsi și aspectul cu cartelele PrePay. Asta a ridicat mai multe întrebări. A fost făcută o analiză pe primele 6 luni ale acestui an de către colegii de la STS și, din cele 47,70% apeluri non-urgente efectuate în cursul celor 6 luni anul 2019, 52,86% au fost abuzive, iar 81% din cele abuzive au fost realizate de pe cartele PrePay, unde nu s-a putut identifica apelantul sau proprietarul”, a declarat Raed Arafat, la Palatul Victoria.

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a precizat, referitor la textul ordonanței de urgență, că referirea la cartelele PrePay este doar în contextul apelării numărului 112.

„Deci numai când se apelează numărul 112, atunci furnizorul de telefonie mobilă divulgă numele și datele proprietarului cartelei Prepay. Așa este prevăzut în ordonanța de urgență, care este propusă ca draft în acest raport”, a completat Arafat.

Potrivit proiectului de ordonanță de urgență:

După articolul 51 se introduce un nou articol, articolul 511 cu următorul cuprins:

„Art. 511
– (1) Furnizarea serviciilor de comunicații electronice la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, se realizează, în conformitate cu prevederile prezentului capitol, numai după ce furnizorul a colectat, prin intermediul unui formular în format fizic sau electronic, datele de identificare ale utilizatorului final al cartelei SIM, astfel cum sunt prevăzute la art. 4 alin.(1) pct.55.

(2) Prelucrarea datelor colectate în temeiul alin. (1), este permisă până la împlinirea unui termen de cel mult 6 luni de la data încetării furnizării serviciului de comunicații electronice. La împlinirea termenului, datele se șterg sau, după caz, se distrug.

(3) Datele colectate în temeiul alin.(1) pot fi puse numai la dispoziția administratorului Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă și pot fi utilizate de către acesta în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 246 din 28 martie 2008.

(4) Atunci când datele cu caracter personal se colectează, în conformitate cu prevederile alin. (1), în format electronic, utilizatorul transmite furnizorului și o copie a documentului de identificare valid în vederea verificării corectitudinii acestor date. Copia documentului de identificare valid se șterge sau, după caz, se distruge de către furnizor la împlinirea unui termen de cel mult 30 de zile de la data începerii furnizării serviciului.

(5) În cazul utilizatorilor finali care, la data intrării în vigoare a dispozițiilor prezentului articol, beneficiază de servicii de comunicații electronice furnizate la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, furnizorul colectează datele de identificare ale acestora în termen de cel mult 6 luni de la această dată.

(6) După împlinirea termenului prevăzut la alin. (5), este interzisă furnizarea serviciilor de comunicații electronice furnizate la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, prin intermediul cartelelor SIM ai căror utilizatori nu au pus la dispoziția furnizorului datele de identificare pe care acesta are obligația să le colecteze în temeiul alin. (1).

(7) În cazul pierderii sau furtului cartelei SIM, în termen de 72 de ore de la data constatării producerii evenimentului, utilizatorul informează furnizorul de servicii de comunicații electronice, care are obligația de a înceta de îndată furnizarea serviciilor prin intermediul respectivei cartele SIM”.

Măsurile pe termen scurt, de până la 12 luni, sunt:

1. Urgentarea implementării sistemului de localizare AML, inclusiv prin îmbunătățirea cadrului legislativ

Modificările trebuie să vizeze în mod obligatoriu următoarele:
• stabilirea unei definiții pentru noul tip de informație de localizare (informație generată de o funcționalitate nativă a terminalului, nu de elementele de infrastructură a rețelei de comunicații);
• obligarea furnizorilorde rețelepublicemobilede telefoniede apermite transmiterea informațiilor de localizare atât sub formă de SMS/mesaj standardizat, cât și ca un pachet de date (HTTPS POST), către administratorul SNUAU;
• introducerea unei prevederi privind suportarea costului SMS-ului/mesajului standardizat de localizare cât și a pachetului de date (HTTPS POST) de localizare de către furnizorii de rețele publice mobile de telefonie;
• obligația administratorului SNUAU de a utiliza datele de localizare automată în completarea celor obținute pe baza informației de localizare primară;
• stabilirea numărului utilizat pentru transmiterea SMS/mesaj standardizat (114);
• asigurarea cu prioritate a primirii şi transmiterii către SNUAU, a mesajelor de localizare asociate unui apel de urgenţă, indiferent de tipul serviciului folosit de utilizatorul respectiv;
• obligația operatorilor de telefonie mobilă de a furniza servicii de comunicații electronice la puncte mobile pentru care plata se realizează în avans (cartele Prepaid) doar după colectarea datelor de identificare ale utilizatorului cartelei SIM;
• asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal și gestionarea acestora corespunzătoare în situaţii de urgenţă/de criză.
• temeiul prelucrării datelor cu caracter personal primite pe timpul unui apel de urgență

Bugetul estimativ pentru implementarea acestei măsuri este de 3.392.000 lei cu TVA

2. Încheierea unui Protocol de colaborare cu Google, testarea şi ulterior operaţionalizarea soluţiei finale de localizare de tip AML în SNUAU

3. Reconfigurarea infrastructurii proprii (actualizări software) pentru a se facilita transmiterea informaţiilor de localizare la nivel național, atât prin conexiuni de date cât şi prin data SMS/mesaje
standardizate.

4. Promovarea aplicației ”Apel 112” dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, precum și a celorlalte aplicații/sisteme/platforme care vin în sprijinul populației în situații de urgență

Soluțiile pe termen mediu, de la 12 luni până la 36 de luni, sunt:

5. Continuarea implementării conceptului de dispecerate integrate și formare continuă a dispecerilor prin adaptarea spațiilor existente, care permit funcționarea dispeceratelor tuturor agențiilor
specializate în aceeași locație, și asigurarea infrastructurii de comunicații șitehnologia informației, la nivelul județelor Argeș, Botoșani, Brăila, Călărași, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Giurgiu, Gorj, Hunedoara, Iași, Mureș, Sibiu, Suceava și al municipiului București.

6. Constituirea și încadrarea a două centre de formare (București și Mureș), în care se vor asigura cursurile pentru formarea formatorilor și a dispecerilor, în profesia dedicată de ”dispecer unic”
(dispecer de urgență). Formarea dispecerilor ISU – SMURD – SAJ/SABIF este deja inițiată și contiună prin programul de formare din cadrul proiectului Româno – Elvețian” cu denumirea ”Îmbunătățirea calității serviciilor prespitalicești și spitalicești”. În cadrul acestui proiect au fost pregătiți 8 formatori, urmând ca, prin ”Programul operațional capital uman” să fie pregătiți 650 dispeceri din cadrul agențiilor ISU – SMURD – SAJ/SABIF.

7. Finalizarea implementării proiectului de modernizare a sistemului112

8. Îmbunătățirea și armonizarea procedurilor de cooperare și gestionare a apelurilor pentru situații deosebite (precum cea a răpirii de persoane) și inițierea altor demersuri legislative în funcție de
dificultățile apărute în procesul de dispecerizare, după caz

9. Implementarea și a altor tehnologii complementare precum parametrii de timp și de semnal radio, ca si posibilitate de preluare și interpretare la nivelul SNUAU și al agențiilor de intervenție, manual, pe parcursul apelului de urgență, cu scopul îmbunătățirii localizării terminalelor care nu suportă facilități moderne precum AML

10. Pe plan național, după finalizarea implementării AML/ELS și a noilor sisteme la nivelul STS, este necesară instituirea unui mecanism de verificare periodică a acurateței și a gradului de încredere
a informației de localizare obținută la nivelul sistemului SNUAU, astfel încât să se poată identifica zone și/sau cazuri în care informația de localizare este insuficentă/inadecvată pe parametrii menționați pentru o intervenție eficace, și în continuare să se identifice soluții pentru ameliorarea acesteia. Astfel, se propune identificarea și adoptarea unui set de indicatori, calitativi și cantitativi, de evaluare a acurateței și a gradului de încredere a informației de localizare, care să fie urmăriți și analizați la nivelul CNC al SNUAU și care să permită identificarea și evaluarea unor astfel de cazuri
precum și luarea măsurilor adecvate.

Măsurile pe termen lung, de la 36 de luni până la 60 de luni, sunt:

11. Extinderea dispeceratelor integrate la nivel regional, prin relocarea dispeceratelor județene în 20 dispecerate regionale, amplasate în construcții noi, conectate si dotate corespunzător pe linia
comunicațiilor și tehnologia informației, eventual edificate prin proiecte cu finanțare externă, din exercițiul bugetar european 2021 – 2027

12. Pregătirea/formarea continuă a dispecerilor pentru integrarea agențiilor specializate de intervenție, concomitent cu adaptarea curriculum-ului de formare și implementarea formării dispecerilor în concept integrat.

13. Derularea procesului de integrare a tuturor agențiilor specializate în dispecerate unice. Pentru realizarea dezideratului, vor fi urmărite ținte precum:

1. Constituirea și încadrarea a două noi centre de formare (în total patru centre de formare la nivel național) care să contribuie la pregătirea dispecerilor unici (dispeceri de urgență).
2. Modernizarea aplicației de dispecerizare, prin introducerea posibilității de alertare simultană a tuturor categoriilor de forțe aparținând agențiilor specializate de intervenție, sistem implementat,
în prezent, pe resursele care asigură asistență medicală de urgență și acordarea primului ajutor calificat.
3. Analiză constantă asupra oportunității și necesității optimizării numărului de dispecerate integrate la nivel național.

14. Cadrul legislativ incident sistemului 112 va fi permanent ajustat în vederea implementării măsurilor ce urmează a fi adoptate la nivelul Uniunii Europene și în acord cu necesitățile de la nivel național.

Potrivit raportului, acordul politic privind EECC (Directiva nr.1972/2018 privind instituirea Codului European al Comunicațiilor Electronice) a fost realizat în iunie 2018, iar directiva a intrat în vigoare la 20 decembrie 2018, după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la 17 decembrie 2018. Statele membre adoptă și publică până la 21 decembrie 2020 actele cu putere de lege și actele administrative necesare pentru a se conforma prezentei directive, comunică de îndată Comisiei textul actelor respective și actele respective începând cu 21 decembrie 2020. Conform noilor prevederi ale EECC utilizatorii finali urmează să aibă acces la serviciile de urgență 112 prin intermediul serviciilor de comunicații interpersonale. Aceste servicii includ, fără a se limita, servicii de voce furnizate atât de furnizori de servicii de telefonie cât și de furnizori de servicii interpersonale de voce peste internet din categoria Over The Top – OTT (ex. Skype, Whatsapp), servicii de mesagerie SMS, servicii de mesagerie instant/ comunicație text în timp real (ex. Telegram), comunicații video. Astfel, ”apelul de urgență” care, conform Directivei privind Serviciul Universal era definit ca fiind apel de voce, va fi redefinit prin noțiunea de ”comunicație de urgență” care va acoperitoate serviciile de comunicații interpersonale care permit un astfel de acces la serviciile de urgență. De asemenea, pentru a asigura furnizarea uniformă a comunicațiilor de urgență la nivelul Uniunii Europene, Comisia Europeană primește puterea de a adopta acte delegate ce privesc interoperabilitatea, calitatea, fiabilitatea și continuitatea comunicațiilor de urgență în Uniune în materie de soluții privind informațiile de localizare a apelantului, acces pentru utilizatorii finali cu dizabilități și rutarea către cel mai adecvat PSAP. Primul astfel de act delegat urmează a fi adoptat până la data de 21 decembrie 2022[2]. Pe termen lung, sistemul SNUAU va trebui să acomodeze aceste posibilități.

VEZI Documentul AICI

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

26 de Comentarii

  1. Dati lege sa se infinteze registru unic cu numele utilizatorilor cartele vechi si noi.

  2. Securisme ieftine, marca Laser Arafat.

    Dar ce facem cu art. 28 alin. 6 care, prin implementarea faptică reală, poate și trebuie să fie o soluție de back-up pentru situațiile în care apelantul nu are un telefon SMART, ca să se poată valorifica eficient facilitățile sistemului Advanced Mobile Location?

    Despre pseudotriangulația GSM actuală, atât de ineficientă și în cazul Apuseni 2014, și în cazul Caracal.
    https://tazmaniandemoon.blogspot.com/2019/07/triangulatia-liniara-oximoron-tehnic-pe.html

    Despre normativele ANCOM, necesitatea unui sistem de back-up al sistemului AML (art. 28, alin 6 din Ord. 1023/2008), despre întârzierea în implementării acestor modificări legislative și mai ales despre uriașa disparitate a programului Advanced Mobile Location, aici:
    https://tazmaniandemoon.blogspot.com/2019/08/sts-advanced-mobile-location-aml-baba.html

  3. Atât a înțeles arabul ăsta nărod din MOARTEA fetelor și a copiilor ăștia (Aura Ion, Alexandra Măceșanu, Luiza Melencu și toate cele nedescoperite și necăutate decât de familie pe Facebook)?
    Că trebuie să le lingă kurul la securiști și să le ridice mingea la fileu întru implementarea unor noi restricții distopice ale Fratelui mai Mare?

    În loc să pună în operă prevederea art. 26, alin 6 și, printr-un cadru organizatoric eficient, să impună operatorilor de telefonie exploatarea eficientă a tuturor datelor tehnice din rețele în vederea unei LOCALIZĂRI GSM EFICIENTE, arabanul sclavete al neo-securității vine cu propuneri de tipul „ba p-a mă-tii, că-i mai mare!”

    În loc să îi ia de kurul pantalonilor pe gușații din comisia de licitații a STS împreună cu ticăloșii ăia yankei din consorțiul ce a contestat și întârziat implementarea programului AML și să-i azvârle dracului în Olt, în Dunăre sau în pădurea lui Dincă, el se ocupă cu securisme ieftine.
    N-are nici chef și nici timp arabanul să accelereze procesul de achiziție a echipamentelor și serviciilor necesare AML, chiar prin încredințare directă, astfel încât să-i lase cu buza umflată pe șobolanii rozalii ce se ceartă pe marginea a cine ia grosul cash-cavalului și cum se împarte paraîndărătul!
    Nu!
    El vine cu ordin de la Pădurarii din Băneasa ca mâine toată lumea să vină cu câinele la injecție și cu SIM-ul la crotaliat.
    Asta în condițiile în care un telefon chiar fără GSM poate apela 112.

  4. Na, du-ti draaqului de securist împuțât!
    M-am dus în myOrange, m-am logat și la date personale am trecut prenume, nume, CNP!
    Dar dacă și după legea asta se întâmplă să mai moară vrun copchil nevinovat, MĂ JUR că iau din pădurile Bukowinei un par gros din lemn de ulm rezitent și vin la Bucale să fac ordine în ȚARĂ!

  5. Cind cineva aduce un telefon la Amanet,este obligatoriu sa prezinte chitanta cu numele celui care a achizitionat telefonul?.Zinic vad „coada”la amanetat telefoane.

  6. Controlul cetatenilor e important pentru sekuristi. Viata lor nu prea.

  7. Agentul multiplu Arafat, care a avut un rol dubios si in blocarea spitalelor regionale in 2007, cand Nicolaescu, PNL, a demarat proiectul, nu se dezminte! Adica un traficant de carne vie, protejat de militieni , procurori, politicieni si probabil Ambasadori, ca sa nu se ajunga la Deveselu, nu a fost prins din cauza cartelelor prepaid???? Ne spune un palestinian, protejat de sistem, care si-a bagat prietenii in toate licitatii de ambulante din ultimii 16 ani!

  8. Prostia continua… Arafat lasa ba cartelele in pace.
    Fetele alea nu de la cartele au murit ci de la clanurile mafiote.
    Luati si destructurati clanurile mafiote din Caracal.

  9. Au mai fost perioade când trebuia să-ți treci datele din buletin la încărcatul cartelei. Măsurile enumerate de domnul Arafat vor fi o bună oportunitate pentru STS și SRI să mai ceară un munte de bani, și la fel pentru operatorii de telefonie mibilă și fixă sâ scumpească prețul cartelei sau al abonamentui. Anul trecut l-au scumpit cu 10%, 15%. Să mai vorbim faptul câ li se petmite în continuare să aibe reper cursul euro-leu dar nu cel BNR ci fiecare cât vrea. Am plătit pe iulie un abonament la curs 1€=4,849 lei!!! Mai există Protecția cumpărătorului? S-a desființat practica cu prețul euro în lei în ziua de 1 octombrie a anul precedent care se păstreze tot anul viitor la cei ce se raportau la euro?

  10. Istoria ne arata ca toate relele s-au facut ‘in numele binelui’, solutiile ‘gasite’ duc la schimbarea paradigmei introducand prezumtia ‘de vinovatie’, CCR infirma solutia ! Toate acestea pentru a acoperi subrezenia unui intreg sistem, de la profesionalism la suprapunerea atributiilor, slabelor dotari sau irosirea altora, ‘infratirea ‘bolnavicioasa’ intre ‘vardisti si hoti’ s.a.m.d.. Hauwei este hulit pentru ‘practicile’ sale, confratele Google are aceleasi apucaturi, dar, nimeni nu le vede !

  11. citesc si nu-mi vine sa cred: protocol cu google. infamul cuvant „protocol” nu a fost interzis?

  12. ie-te,. proști grămadă.. intr-o casă de toleranță, care nu merge bine, nu cerarceafurile se schimbă,.. ci coor vele,..

  13. Daca sunteti seriosi de cine va ascundeti , de statul roman? Si in Franta esti obligat sa inregistrezi un nr telefonic in baza unui buletin , iar Franta este o tara libera unde oamenii vb la telefon fara ezitare . Acum ca cei care pun la punct retele de escrocare cu ajurorul acestor nr neidentificabile (juridic) o sa ramana fara activitate sau risca puscaria pentru metode de tip ACCIDENTUL , SINGER etc asta este , acesti puscariabili vor fi nevoiti sa se reprofileze din nou si sa treaca la furtul din buzunare , SC de caritate ce strang fondiri din usa in usa , cersit etc . Cat priveste spionajul astia o sa gandeasca din nou la metode vechi ca : semnale cu fum , publicarea de articole in ziar fara sens inteligibil , arborare de esarfe pe culori etc .
    E normal ca statul roman sa controleze tot ce misca in perimetrul lui , iar caruia nui convine sa plece (daca nu e in misiune si nu primeste ordin de retragere ) , ca asa e normal . Nu ma deranjeaza ca SRIstul roman sa ma spioneze (celelalte servicii straine oricum o fac si cu lege si fara ) dar o sa ma deranjeze daca situatia in cazul unui eveniment , va ramane la fel si acreala cu care romanul a fost tratat pana acum va fi aceasi .

  14. Foarte bine! De ce se ascund criminalii sa-si asume raspunderea cand cumpara o cartela telefonica? Ce crime economico-finaciare ascund? Am inteles ca democratia inseamna nu numai drepturi dar si obligatii!

  15. Dupa apelurile Alexandrei la 112 era de ajuns ca Seful Politiei Caracal sa ceara amerlocilor de la Deveselu ca acestia sa le trasnmita o fotografie aeriana a cartierului Bolt cu o rezolutie forte buna. Cu ata mai mult cu cat, satelitii americani ce pazesc din ceruri baza amerloca au zoomat curtea lui Dinca in momentul cand satelitii in spectru vizibil si infrarosiu au descoperit focul aprins de criminal in curtea sa. Iar uitandu-se pe aceasta fotografie si tinand cont de indiciile trasnmise de Alexandra, locatia in care ea era detinuta aceasta putea fi localizata in 2 minute. De ce nu s-a facut acest lucru??? Raspunsul e simplu, Statul de Drepti n-a dorit salvarea Alexandrei pentru ca aceasta a sunta la 112 decospirand grupul de rapitori din care facea Dinca. Traficul de minore de la rapire pana la scoaterea lor din Romania este controlat si supervizat de SRI si STS.

  16. SRI mandria tarii deruleaza sub acoperirea clanurilor de rapitori ce actioneaza in fiecare judet al Romaniei exportul clandestin de sclavie sexuala si de organe umane pentru transplant in UE si aiurea-n lume. De aceea in ultimii 15 ani acest comert ilegal si criminal infloreste de la an la an. SRI a trecut la comercializarea minorilor si minorelor Romaniei pentru a obtine sume imense de bani in folosul sefilor si sefutilor ce conduc structurile de forta, adica Statul de Drepti. SRI punand in scena acest plan diabolic de rapire a vlastarelor acestei tari pentru foarte, foarte, foarte multi bani ce sunt obtinuti din acest comert criminal. Statul de Drepti transformand Romania intr-o ferma de productie pentru cresterea fiintelor umane ce sunt oferite la export pentru sclavie sexuala si sursa de prelevare de organe in UE si aiurea-n lume. Nu e admisibil ca in tara in care vegheaza 15 mii de capete sriste de bovine, platite regeste, acestea sa nu aiba habar despre derularea celor 2 activitati criminale infaptuite de clanurile din Romania specializate in aceasta bransa??? De aceaa SRI, trebuie sa prezinte urgent Rapoartele Anuale din perioada 2003-2018 prin care a instiintat Presidentia, CSTA, Premierul Romaniei, PICCJ, DIICOT, Politie Romana, ICCJ, Parlamentul Romaniei… pentru ca acestea sa ia toate masurile adecvate pentru dezmembrarea clanurilor ce activeaza in tara asta. 100% ca SRI a atentionat o laie bucalie. Sefii si sefutii care au condus si coduc SRI au avut si au drept preocupare doar sa faca Politie Politica pe fata pentru a-i arunca in puscarie pe politicienii, oamenii de afaceri, medicii… romani care nu s-au aflat si nu se afla in barca puterii Statului de Drepti condus de Basescu in trecut si acum de Johannis. Iar la umbra acestei lupte anti-comruptie SRI a pus in practica acest monstros si criminal comert cu carne vie.

  17. Incredibil ce gandire aiurea are Arafat! Asta ai inteles tu ba nepriceputule lacom dupa cele doua omoruri,ca fetele au fost omorate ca nu erau inregistrate cartelel praypay? Ba dementiada lacoma si interesata de afaceri uriase cu securisme,nu cumva vina 100% este a voastra cei cu 112 ca nu aveti personal destul angajat?
    FA-TI ORDINE DREACU IN DOMENIUL TAU UNDE MUNCESTI SI AI AFACEREA,NU TE AGATA SI SUSTINE ALTE ENTITATI CARE FAC RAU CETATEANULUI! VOI SUNTETI PRINCIPALUL CRIMINAL PENTRU TRAITORII DIN ROMÂNIA,MINCINOSULE CARE SPUI CA AI IMPORTAT DIN ELVETIA ACEASTA FORMA 112 ! Habar nu ai ce forma de urgenta este in elvetia dar te trezesti manipuland cu minciuni grisolane cetatenii! Sikkktir perversule!
    Candva, Basescu spunea „Arafat…ghici?” Pare ca abia acum acest individ Arafat si-a aratat arama pe față!
    HALLOOOOOO! MADAM DĂNCILĂ, AFARA CU INDIVIDUL ARAFATA!
    DEMISIA! DEMITE-L PE RAUFACATOR,RAU VOITOR!
    Niciun cetatean nu este deacord sa sponsorizeze sau mentina in functie un scaunar care se dă mereu facator de bine”escroc” lacom si manipulator! Cu scuzele de rigoare,dar asta este imaginea si profesionalismul in urma pierderii celor doua fete si cine stie cate sunt!

  18. Oamenii care au prins mania controlului populatiei din epoca de aur,sunt ingretosati de astfel de rahaturi.Indiferent de motivatia celor care vor sa le imlementeze.Noi,cetatenii vrem in acest caz,in contrapartida facerea publica a tuturor datelor de urmarire si cercetare penala a cazurilor de mare coruptie care au dus la devalizarea economiei nationale.Ca sa fim macar transparenti cu totii.Nu mai secretizam marile escrocherii sub masca sigurantei nationale.

  19. Ce oi proaste. Pai mare lucru sa ia pe numele unui aurolac sau a unui pensionar care nu stie ce-i cu el? Sau sa fure un telefon

  20. Stupiditate agresiva a celor care au mai incercat figura asta cu cartelele prepaid, recte niste servicii (vezi pledoariile lui Maior, Georgica Maior, acum ambasador). Arafat, altfel un om care si-a construit o cariera, cade victima obsesiilor ofiterimii Big Brother. Si, esential, o observatie de bun simt publicata mai sus: la 112 se poate suna si fara cartela! Deci argumentul cu comunicarea datelor doar in cazul apelului de urgenta e un ditamai praful aruncat in ochii prostilor. Sau asa cred ei… Nota bene: in retea se inregistreaza si identitatea fiecarui aparat, care are un cod de identificare unic. Au invatat intre timp toti borfasii: degeaba schimbi cartela, daca folosesti acelasi telefon. Chiar ne iau de retardati?

  21. @ cititor
    Există și telefoane cu IMEI (International Mobile Equipment Identity) VARIABIL.
    (îi spune telefon anti-interceptare)

    Deci, care e „căpcăun” și are de făcut treburi nelegale, își trage unul dintr-ăsta, dă vreo 10 lei ș-o juma de vodcă și trimite un prostovan bosketar să cumpere cartela cu buletinul lui.
    Io* n-am nimic de ascuns și am pus astă noapte, la contul meu Orange asociat numărului, datele de identificare: prenume, nume, CNP.
    Dar repet juruința de mai sus: dacă și după securismele astea se mai întâmplă să moară vreun copchil nevinovat sau vro babă neajutorată, MĂ JUR că pun mâna pe par și merg la Bucale, trec cu bocancii peste jandarmul de la intrarea în vreo instituție și încep să sparg capete cu voioșie civică!
    Ca-n Ucraina acum ceva ani, când au intrat peste mârlani în sediile de poliție.
    AM ZIS!

  22. Aici nu e vorba de o simpla serie de buletin sau CNP, serviciile vor control. Dictaturile au 100% succes intrucat isi schimba forma de fiecare data iar naivii nu isi dau seama la timp ,ci mereu prea tarziu cand nu mai pot face nimic. Chiar in cazul unui cetatean perfect sistemul ii poate controla viata spre exmplu: are un examen pe care l-a luat cu 10 si e propus intr-o functie cheie,insa sistemul nu-l accepta asa ca ii insceneaza excluderea prin orice mijloc astfel din omul perfect ajungi doar un fraier fara noroc intrucat in locul tau va fi pus pe functii omul serviciilor caruia tu azi ii dai puterea. Sunt milioane de variante prin care viata unui cetatean perfect sau chiar a unui intreg popor poate fi suprimata sau declinata doar dupa voia unor mafioti care stau la butoane

    De exemplu cazul Alexandra in care insasi institutiile statului DIICOT si SRI sunt suspecte de implicare in acest trafic de persoane si tocmai aceste institutii sunt puse sa faca ancheta. Deci?… Ro nu are absolut nici o sansa de ridicare daca merge in continuare cu aceste institutii mafiote.

  23. Aici nu e vorba de o simpla serie de buletin sau CNP, serviciile vor control. Dictaturile au 100% succes intrucat isi schimba forma de fiecare data iar naivii nu isi dau seama la timp ,ci mereu prea tarziu cand nu mai pot face nimic. Chiar in cazul unui cetatean perfect sistemul ii poate controla viata spre exmplu: are un examen pe care l-a luat cu 10 si e propus intr-o functie cheie,insa sistemul nu-l accepta asa ca ii insceneaza excluderea prin orice mijloc astfel din omul perfect ajungi doar un fraier fara noroc intrucat in locul tau va fi pus pe functii omul serviciilor caruia tu azi ii dai puterea. Sunt milioane de variante prin care viata unui cetatean perfect sau chiar a unui intreg popor poate fi suprimata sau declinata doar dupa voia unor mafioti care stau la butoane

    SPRE exemplu cazul Alexandra in care insasi institutiile statului DIICOT si SRI sunt suspecte de implicare in acest trafic de persoane si tocmai aceste institutii sunt puse sa faca ancheta. Deci?… Ro nu are absolut nici o sansa de ridicare daca merge in continuare cu aceste institutii mafiote. …

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.