Accident feroviar în Elveția: 15 răniți

Poliţia cantonală din Berna a anunţat că 15 persoane au fost rănite după ce două trenuri regionale au deraiat aproape simultan în nord-vestul Elveţiei, vineri, informează AFP.

O furtună puternică a afectat zona în momentul în care au avut loc cele două accidente.

Primul tren a deraiat în jurul orei 16:30 (14:30 GMT) în Luscherz, iar al doilea după aproximativ 20 de minute în apropiere de Buren zum Hof, a declarat o purtătoare de cuvânt a poliţiei, Flurina Schenk.

În Buren zum Hof, care se află la aproximativ 20 de kilometri nord de Berna, nouă adulţi şi trei copii au fost răniţi, a declarat la televiziunea publică elveţiană Magdalena Rast, o purtătoarea de cuvânt a poliţiei cantonale.

Imaginile difuzate la televizor au arătat vagoane răsturnate, în timp ce cabina şoferului era încastrată într-unul din stâlpii metalici care susţin sistemul catenar.

Furtuna cu rafale puternice care s-a abătut vineri asupra Elveţiei a fost probabil cauza deraierii la Buren zum Hof, potrivit companiei de căi ferate RBS (Regionalverkehr Bern-Solothurn).

În momentul în care a avut loc deraierea, o staţie care efectuează măsurători din Koppigen, oraş situat în apropiere, a înregistrat o rafală de 136 de kilometri/oră, a dezvăluit Meteonews.

Deraierea care a avut loc la Luscherz s-a soldat cu trei răniţi, inclusiv mecanicul trenului, a declarat poliţia cantonală într-un comunicat. O parte din trenul regional operat de compania Aare Seeland mobil (Asm) s-a răsturnat. Pompierii au fost chemaţi pentru a-i elibera pe pasageri, a spus poliţia, adăugând că la bordul trenului se aflau în total 16 persoane în momentul accidentului.

Elveţia este cunoscută pentru reţeaua sa feroviară foarte densă. Amatori din întreaga lume vin special în Elveţia pentru a călători la bordul unor trenuri pe anumite trasee ce traversează peisaje excepţionale din Alpi sau trenuri care nu au echivalent în altă părţi ale lumii lume şi reuşesc să urce pante foarte abrupte.

Deşi accidentele de tren nu sunt un eveniment excepţional în Elveţia, nu provoacă, în general, un număr mare de victime. Astfel, în 2021, în total opt persoane au murit (cu excepţia sinuciderilor) şi 47 au fost grav rănite în accidente feroviare, potrivit datelor oferite de Oficiul Federal de Statistică. Numărul victimelor accidentelor feroviare a scăzut considerabil în ultimele decenii. Cel mai mortal dezastru din istoria feroviară elveţiană a avut loc pe14 iunie 1891, când un pod al căii ferate Jura-Simplon, construit de Gustave Eiffel, s-a prăbuşit sub greutatea unui tren aglomerat care sosea de la Basel. Accidentul a provocat 73 de morţi şi peste 150 de răniţi. Pe 12 septembrie 1982, în apropiere de Zurich, un tren a lovit un autobuz, la o trecere la nivel a cărei barieră nu coborâse. Un total de 39 de persoane au murit în coliziune şi doar doi pasageri din autobuz au supravieţuit.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

7 Comentarii

  1. Daca ceasornicul elevetian este acum la concurenta cu orice facatura de 5 dolari facuta in Birmania este foarte grav. Cloaca comunitara se duce iremediabil la vale. Toate suratele dau rateuri. A mai auzit careva de produsele Philips candva niste bijuterii electronice? Fraierii astia vor ajunge slugile baietilor cu ochii mici. Vor ajunge mai rau decat romanii care i-au slugarit. Astia se vor intoarce curand acasa datorita foamei pentru a lua calea orientului.

  2. De cateva zile, si zburatoarele pana sa ajunga in zona aeroportului zurich, nu conteaza firma zburatoarelor, mai fac 2-3-4 ocoluri aeriene pana sa se apropie de linia de aterizare si nu pot ateriza la ora stabilita. De plouat ploua in draci, vantul bate bine dar rafalele sunt ingrozitoare, un suierat infiorator. S-a intamplat in aceasta zona pentru ca e mult camp liber si dealuri, e zona preferata de curentii de aer si vantul care iti da impresia ca e uragan. Deh, elvetia, tara in care intro zi pe lumina, traiesti toate anotimpurile romanesti.

  3. Nici nu trebuie sa ne mai miram de accidentele feroviare din Elvetia, din moment ce acolo trenurile sunt conduse de soferi.

  4. Care elveție?…că sunt autointitulate vreo 200 de zone în lume cu titulatura de elveție!…chiar în românia sunt vreo două!…

  5. Elvetienii astia…sa vina in Romania sa vada cum au loc in scurt timp,3 accidente pe calea ferata…fara sa avem furtuni si alte alea! Avem conductori de tren de calatori care vor sa treaca in fata marfarului …trecand nonsalant peste semnalele de stop…anuland cele mai elementare sisteme de siguranta.Ni s-a promis ca va dura 1 an tragerea concluziilor si eventual demisia lui Grindeanu.Acest lucru in curand…cand va fi al patrulea accident feroviar…din cauza acarului Paun.Punem pariu ?

  6. Drulaaaa, nu-i asa ca Grindeanu trebuie sa-si dea demisia?

  7. 1. „Cloaca comunitara se duce iremediabil la vale.”
    Elveția nu este membră UE!
    2. „A mai auzit careva de produsele Philips …”
    Plângeai de soarta … Elveției și , deodată” de … a companiei Philips?! Asta-i … olandeză !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.