Andrei Dîrlău (AUR): „Teatrul Național, complice la blasfemie! Conducerea trebuie demisă!”

„Aprobând punerea în scenă, în mod ostentativ, în Postul Paștelui, a piesei „Proorocul Ilie”, în…

De (R.C.)
Andrei Dîrlău (AUR): „Teatrul Național, complice la blasfemie! Conducerea trebuie demisă!”

„Aprobând punerea în scenă, în mod ostentativ, în Postul Paștelui, a piesei „Proorocul Ilie”, în…

Senatorul AUR Andrei Dîrlău condamnă ferm modul în care conducerea Teatrului Național „I.L. Caragiale” din București înțelege să găzduiască și să promoveze acte „culturale” blasfemiatoare, ofensatoare pentru milioane de români.

„Aprobând punerea în scenă, în mod ostentativ, în Postul Paștelui, a piesei „Proorocul Ilie”, în montarea lui Nagy Botond, domnii G. Călin (manager gen.), M. Rusu Tibreanu (dir. gen. adj.) și M. Bodochi (dir. art.) au declanșat un val de indignare prin conținutul provocator al piesei la adresa simbolurilor creștine.

Spectacolul este un sacrilegiu, un afront inacceptabil la adresa valorilor credinței creștine, fundamentale pentru identitatea spirituală a poporului român.
E inadmisibil ca o instituție culturală, cu atât mai mult una cu prestigiul TNB, să permită profanări grosolane ale simbolurilor religioase.

Limbajul licențios, conotațiile sexuale, scenele revoltătoare, precum dansul lasciv în jurul crucii, și alte reprezentări jignitoare la adresa creștinismului denotă o totală lipsă de respect față de credința și sensibilitățile cetățenilor care nutresc sentimente religioase. Această abordare nu doar insultă grav comunitatea credincioșilor, ci și subminează valorile morale și etice pe care se bazează societatea noastră.

Reacțiile publicului și ale credincioșilor sunt deplin justificate. Mulți au catalogat spectacolul drept „antihristic”, o „rușine adusă credinței”, cerând boicotarea Teatrului Național și demiterea conducerii sale. E de neconceput ca, în numele artei, să se tolereze atacarea valorilor spirituale ale națiunii.

Patriarhia Română și-a exprimat poziția, luând act cu mâhnire de folosirea defăimătoare a simbolurilor religioase creștine în acest lamentabil spectacol. E revoltător ca o instituție culturală finanțată din bani publici să ignore și să disprețuiască avertismentele venite din partea autorităților spirituale ale țării”, a declarat senatorul AUR, Andrei Dîrlău, solicitând pe această cale, demisia conducerii Teatrului Național și retragerea urgentă a piesei „Proorocul Ilie” din repertoriu.

„Cer autorităților competente să investigheze modul în care a fost posibilă aprobarea și finanțarea unui asemenea spectacol degradant, de inspirație ideologică stângistă, neomarxistă-woke. Nu este nici democratic, nici constituțional ca, sub pretextul libertății de exprimare artistică, să se aducă atingere valorilor și simbolurilor ce ne definesc identitatea. Instituțiile culturale trebuie să manifeste responsabilitate și respect față de credința majorității cetățenilor și să se abțină de la promovarea unor producții repugnante, care incită la blasfemie, intoleranță, extremism și ură față de creștinism”, a mai adăugat senatorul, făcând apel la solidaritatea credincioșilor și a celor care respectă valorile creștine.

Distribuie articolul pe:

15 comentarii

  1. A mai fost un tem bel de regizor dupa 1989 care facea specatacole cu actorii in pielea goala, ptr ca avea viziuni moderniste.
    Ce viziune modernista o fi fost aia sa-l vezi pe Hamlet cu talanga balanganindu-i-se pe scena, nu stiu. Cert este ca i s-a facut vira in urma indignarii generale din partea publicului iubitor de teatru.
    Concluzia: teatrul cere o anumita decentza si niste limite peste care nu poti sa treci decat cu riscul de a deveni ridicol sau neconsumabil. La teatru te duci sa vezi arta, nu p0rkarii……[Rumburak]

  2. Eu cred. Dumnezeu este in noi: good deeds. De multe ori intentiile bune nu sfarsesc asa cum am prevazut. Nu poti ajuta pe cine nu vrea sa fie ajutat. Totusi, desi vad sorosh in actiune profunda, in toate institutiile si domeniile, inclusiv scoala, nu pot sa constat ca o ideologie o aduce pe alta. Asa cum nu cred ca oamenii nu isi pot educa copiii acasa, cand sorosh a transformat scoala in spalarea creierilor, asa si „arta”, precum si orice actiune a unei minoritati, se elimina si se opreste singura atunci cand nu are sau NU mai are adepti. Ma intreb, a fost sala plina? Va amintiti de Romeo si Julieta la TNB, in urma cu vreo 25 de ani, cand o fufa „julieta” a jucat cu sala plina, dezbracata? Unde era „dumnezeu” atunci? Libertatea de a alege: sala a fost plina la acel aberant spectacol dezgolit, ani de zile. Ati mai auzit ceva de atunci? La un moment dat „farmecul” a disparut. Este circ. Daca omul isi educa copiii in credinta de bine, in cultura adevarata si istorie adevarata, nu trebuie nici o „cruce” CARE SA DESCHIDA OCHII! Nu trebuie decat sa GANDITI CU MINTILE VOASTRE! SI SA A-L-E-G-E-T-I! Dumnezeu nu este in biserici, cruci si popi; ESTE IN TINE, OMULE!

  3. TNB i-a dat drumul pe scena pentru ca nu au nimic mai bun.

    Actori nu, regizori nu, bani pe sponci. Cu cine si cu ce ?

  4. Trebuie făcută o curățenie serioasa la TNB . Atributul de „NATIONAL” reclama exigente MAXIME morale și o stacheta artistica foarte înalta precum și,în primul rând, maxime exigente PATRIOTICE.

  5. Oare cum ar fi fost primita (sa presupunem ca intr-un turneu in Israel …) o piesa in care Abraham ar fi fost reprezentat ca un batrinel alcoolic iar Moise ca un retardat ? … Ca la aceiasi piesa dar cu personaje profetii Mohamed si Ali, prezentind aceleasi tare … nici nu vreau sa ma gindesc ! Probabil ca s-ar lasa cu bubuiala …

  6. Spune cineva „E teatru”! Da dar daca se poate nu la „Teatrul National” si nu pe banii nostri! Globalistii sa-si finanteze „opera”!

  7. E teatru. Poți arunca cu ouă pe scenă, cere restituirea banilor sau scrijeli catifeaua scaunelor. Dar cum scapi mai mâine de The Passion ot the Crist a’lui Mel Gibson de la ProTV, care prin lumină, umbră și sunet te expune radiațiilor din Underworld – LOTR – Gladiator?

  8. Votați Nicușor plicusor…aveți ce meritați. Spectacolul a fost finanțat din bani „publici ” ,deci primăria și-a dat acordul pentru excrementul ăsta de „artă” woke.

  9. Nici teatrul n-a scapat de influenta politicului, de microbul acesta…
    Dizgratios! Te-ai fi asteptat ca in arta sa existe macar simtul ridicolului, daca nu altceva.
    Dar lumea e o scena…

  10. Proorocul Ilie aparține Vechiului Testament !
    De ce apare crucea în „spectacol” ?
    De ce nu ALTE SIMBOLURI, ale ALEȘILOR, măR😜g…
    ● mElena PoMpa 1 – TâMpa ●

    1. @12:17
      Pentru ca trebuia sa fie batjocorita crucea, simbol al crestinismului. Simboluri ale altor religii nu au fost vizate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.