Elevul român este mai mult supravegheat decât încurajat să se pregătească, iar profesorii nu au autonomia necesară pentru a face o educație de calitate.
Sunt doar două dintre aspectele pe care le-a identificat profesorul Andrei Marga după ce a văzut noutățile acestui an școlar. La noi, nu se cultivă responsabilitatea elevului, remarcă fostul ministru al Învățământului. Domnia sa observă și că, spre deosebire de China sau SUA, unde se pune accent pe educația patriotică a elevilor, la noi lucrurile sunt departe de asta. Nici individualizarea elevului care ar duce la descoperirea unor performeri nu este încurajată, mai consideră Andrei Marga.
Declarațiile sale au fost făcute la o nouă ediție a emisiunii Câinii de pază care poate fi urmărită acum pe canalul de Youtube al Cotidianul.ro.
Pe asta l-a citit doar ofiterul recrutator si CNSAS-ul.
Daca in termeni simpli Educatia se reduce la mitomanie, lozinci si propaganda in majoritatea lumii, educatia patriotica este ceva la puterea x10. Exista o multime de oameni inteligenti care cred in sociopati evidenti, razboaie proxy, farse alopatice si ca traim intr-o democratie. Cat de prost poti sa fii? Elevii sunt peste tot in lume conditionati lent si sigur cu un regim penitenciar, control opresiv si actiuni punitive.
Patriotismul nu se potrivește unei țări cumpărate la hectar de străini și cu interesele vândute en gros de așa zișii ei lideri.
Elevii sânt edu.cati și con.s.trânși să ce???Sa devi.na vo.ta
nți , obe.dienți ușor mani.pu.lab.ili,fara simt de apa.rten.en.ță,simt cri.tic ,de organizare și acțiune O și asta de pro.asta calitate ,că neoc.omunișt.ilor se.k.ur.iști nu le mai ajunge sa f.ure și să își ba.tă joc de b.iata po.puli.me.Cur.at Democ.rație!
Că să fii patriot,trebuie să simți că aparții unor Lideri de același neam sau câteodată de alt neam cu tine dar care mor pentru bunăstarea și libertatea ta și cea obștească ,propășesc doar valorile și clasa ,că tu parte a acelui întreg,set și cod de valori ești indispensabil și unic și meriți tot cei mai bun și toți sânt la fel, tratați egal și fara părtinire….atunci da ,devii patriot și mor pentru valorile care toți le apără.
Cui trebuie performerii daca cei care comanda sânt a.nal.fa.beți,ge.loși și gr.an.domani 😁
Domnu Marga nu spune că România e înscrisă la FMI CA SOCIETATE PE ACTIUNI SI CA ROMANII SANT NUMERE SI OBIECTE DE FOLOSIT???de ce?
In scoala din Romania profesorul are frica elevului.Elevul comanda.Profesorul e in teroarea elevilor Scoala e la nivel de GOE.Daca profa sau proful l-a suparat pe GoE apare repede politia,justitia sa-l educe pe profesor nu pe elev
Nu cred că s-a referit la faptul că îi pedepsim încurajându-i și uneori obligându-i să ne asculte inepțiile sau să ne urmeze exemplul. Poate cu altă ocazie…
Aproape nici o publicatie mai importanta nu are curajul sa publice asa ceva si, cu exceptia avocatei Marina-Ioana Alexandru si Asociatiei JADL, nu stiu sa mai fi incercat cineva sa faca vreo miscare in privinta asta.
”Ne preocupăm mai mult de pedepsele elevilor (video)”
Pentru unii elevi chiar e necesara si pedeapsa.
Foarte competentă și exactă diagnoză a situației educației din România 2024. Este bine că oamenii cei mai competenți se exprimă, fiind solicitați de Cotidianul să o facă. Aspectul neplăcut este că nu se discută în viața publică aceste chestiuni. România scade la multe capitole și nimeni dintre decidenți nu face nimic. Nediscutându-se, vin inși evident bolnavi, ca acest Altfel decât, cum bine s-a spus Altfel decât normal, care nici nu citesc, nici nu cunosc, dar se bagă. Probabil cu misiune, căci înjură orice – Nistorescu, Pleșu, Patriarhul, Papa, Einstein etc. Îl vezi la numeroase articole cu mintea lui săracă și confuziile lui.Ba și în alte ziare atacă Cotidianul. Cineva i-a publicat perlele prostiei. Pesemne că mai trebuie publicate inepțiile lui, ca să se convingă că oamenii cu cap observă că minte continuu și mai bine și-ar vedea de sănătate.
@ ”Fenomen special”, a slăbit Marga , ?
Dacă școala de dinainte a putut da asemenea erori , „când se făcea carte”, acum o să apară direct niște „orori”!
Mă ???????, ai rămas tot în urmă. Domnul Marga este suplu, ca totdeauna, la minte. Și în interviul de mai sus se observă o concepție. Ea ar trebui examinată: o „viziune” asupra realității prin prisma sensului; o „interpretare a cunoașterii” plecând de la întrebarea ce se pune de către subiect; o „teorie a acțiunilor” presupuse de reproducerea umană a vieții; o „logică” ce consideră formalismul ca sistem al argumentării; o „metodologie” care lărgește sfera metodelor; o „monografiere a filosofiei contemporane” ca și conceptualizri ale sensului; o „teorie a societății” axată pe mediile reproducerii culturale a vieții; o „teorie a modernității” opusă fragmentarismelor; o „filosofie a istoriei” axată pe interacțiunea sistemelor; o „filosofie a dreptului” care readuce libertățile și drepturile la recunoașterea demnității; o „filosofie politică” care abordează statul de drept din perspectiva „democrației deliberative”; o „filosofie a educației” axată pe formarea de competențe, abilități de bază și familiarizarea cu valori; o „filosofie a religiei” care-și asumă emergența „societății postseculare”; o „filosofie a artei” ca expresie a vieții trăite; o „etică” concentrată pe integritate și onoare; „studii românești” în optica democratizării unită cu meritocrația; „studii strategice” care trag consecințe dintr-o nouă explorare a Uniunii Europene, SUA și Chinei și iau în seamă schimbarea lumii din perspectiva suveranității și a cooperării.
Oricare pedagog cu minime aptitudini, știe că fără ordine și disciplină in școală un act educațional nu poate funcționa. Devreme ce elevul nu știe respect, nu ia in serios un educator, clar rezultatele vor fi cele care sunt azi.
Ordine și disciplină serioase, nu cele inventate de Funeriu, Deca, Boc, Johannis și alții de nivelul lor.