Aplicarea taxei pentru oxigen în București a fost amânată

Aplicarea taxei pentru cei care circula cu mașina în Capitală s-a amânat pentru 1 martie. Ea va costa între 500 lei şi 1.900 lei pe an

De (R.C.)
Aplicarea taxei pentru oxigen în București a fost amânată

Aplicarea taxei pentru cei care circula cu mașina în Capitală s-a amânat pentru 1 martie. Ea va costa între 500 lei şi 1.900 lei pe an

Anul 2020 aduce cu sine introducerea unei noi taxe, numită Oxigen, care se va aplica celor care vor circula cu mașina în Capitală, în funcţie de norma de poluare, vinieta urmând să coste între 500 lei şi 1.900 lei pe an, transmite realitatea.net.

Inițial, potrivit proiectului, taxa Oxigen trebuia aplicată din data de 1 ianuarie 2020, însă a fost amânată pentru data de 1 martie.

Tarifele

– Non-euro – 15 lei/ zi, 300 lei/luna si 1.900 lei/an
– Euro 1 – 15/zi, 250 lei/luna si 1.700 lei/an
– Euro 2 – 15 lei/zi, 200 lei/luna, 1.500 lei/an
– Euro 3 – 5 lei/zi, 100 lei/luna sau 700 lei/an
– Euro 4 – 5 lei/zi, 80 lei/luna sau 500 lei/an

Amenda

Şoferii care circula fară vinieta corespunzătoare vor fi sancţionaţi cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

Vinieta Oxigen, de la 1 martie

De la 1 martie, mașinile sub Euro 4 vor plăti vinieta Oxigen, iar maşinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul oraşului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Mai mult, potrivit unui amendament al acestui proiect, maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în Bucureşti de la 1 ianuarie 2022, iar pentru cele Euro 3 restricţia este valabilă din anul 2024. Potrivit aceluiasi amendament, sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care funcționează cu GNL, GNC și GPL.

Potrivit proiectului de hotărâre adoptat începând cu data de 01 ianuarie 2020 și amânat pentru 1 martie, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai mică de cinci tone pe arterele din Bucureşti este restricţionat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

– pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen

– pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen; Restricţia pentru Euro 4 se aplica din 2021.

– mașinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, au acces fără restrictii pe toate arterele;

Distribuie articolul pe:

22 comentarii

  1. In primul rand ar trebui un sistem de management al traficului, dupa care interzicerea parcarilor pe carosabil. Acum 10 ani faceam 35 de minute de acasa la serviciu iar acum pe acelasi traseu fac 2 ore. Durata mai mare in trafic ,poluare mai mare. Masinile omologate de Registrul Auto Roman ce folosesc combustibili alternativi, ecologici tip CNG sau GPL, in ce norma de poluare sunt incluse ? Madam Firea nu aveti logica ! Taxa Oxigen in acest moment nu este decat inca o taxa pe proprietate ! Dracu o sa va mai voteze ! Traiasca turcii cu autobuzele lor diesel. Prin 1980 ITB – ul avea autobuze cu butelii deasupra, mergeau cu CNG (gaz natural comprimat) ECOLOGIC Madam Firea !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.