Argumentele USR-Manolescu la Realitatea TV

Informaţia esenţială ce a fost ascunsă de reprezentanţii USR-Manolescu (sâmbătă, 2 aprilie, la Realitatea TV) este următoarea: treimea membrilor USR care a convocat, recent, Adunarea Generală Extraordinară s-a bazat pe o prevedere din OG 26/2000, care stipulează că toţi membrii unei asociaţii ori fundaţii rebuie înscrişi în Registrul unic al fundaţiilor şi asociaţiilor din România; toţi, repet!; la ora cererii de convocare a acestei AGE, în acel registru erau înscrişi, printr-o neglijenţă vinovată a conducerilor USR, doar 10 membri!

Această neglijenţă vinovată derivă din refuzul conducerii USR-Manolescu de a lua act de prevederile OG 26/2000, în numele unei interpretări greşite a Art.85 din ordonanţă. Potrivit acestei interpretări greşite, USR ar fi exceptată de la toate prevederile OG 26/2000, mai puţin Art.85, care anunţă această exceptare.

Exceptarea enunţată de Art. 85 din OG 26/2000 face referire la faptul că unele asociaţii şi-au obţinut statutul de persoană juridică prin legi din 1924 ori din 1949 şi precizează că aceste persoane juridice nu mai au nevoie să se înscrie (ca o persoană juridică nouă) în Registrul unic al fundaţiilor şi asociaţiilor din România, care este creat prin dispoziţiile OG 26/2000, ci sunt considerate persoane juridice cu drept legitim de existenţă.

De altfel, Art. 86 din OG 26/2000 enunţă faptul că toate textele de lege anterioare anului 2000 (începând cu Legea 21/1924) sunt abrogate din momentul publicării OG 26/2000 în Monitorul Oficial, aşadar şi legea din 1990 care a reconsacrat existenţa USR. Legea din 1990 recunoştea existenţa persoanei juridice a USR, care persoană juridică exista printr-un Decret-lege din 1949. Prin Art.85, OG 26/2000 nu face decât să recunoască şi ea existenţa legală a persoanei juridice a USR (şi a altor persoane juridice înfiinţate legal între 1924 şi 1949).

Exceptarea despre care a vorbit avocata USR la Realitatea TV ar fi o exceptare care ar lăsa toată funcţionarea legală a USR în seama Decretului-lege 1949. Dar, de pildă, acel Decret-lege nu conţine sintagma Adunare Generală, iar schimbarea statutului USR ar trebui aprobată de un minister acum inexistent.

…………………………………………………………………………………………………………………….Informaţia ascunsă (greu de înţeles, într-adevăr, când o scoţi din ascunzătoare) îşi arată, însă, natura ei de informaţie ascunsă cu rea credinţă abia când pricepi cu ce minciuni o acoperea conducerea USR:

– ”totul a pornit de la o agresiune verbală” a spus Nicolae Manolescu; adevărul este că totul a pornit de la modul nestatutar în care USR-Manolescu a aprobat noul statut al USR;

– Răzvan Voncu a precizat, de altfel, la Realitatea TV, că noul statut a fost aprobat de Consiliul USR, ceea ce sună deja ca un autodenunţ, căci în vechiul statut scria, negru pe alb, că aprobarea unui nou statut trebuie făcută în Adunarea Generală, iar prin OG 26/2000 acest nivel al aprobării unui nou statut devine mai mult decât statutar, este obligatoriu (prin efectul legii).

Aşadar, totul a plecat de la o ilegalitate comisă de conducerea USR-Manolescu: modul în care a fost adoptat noul statut.

……………………………………………………………………………………………………………….

Pe ce mizezează minciunile conducerii USR-Manolescu? Pe faptul că, şi scoasă din ascunzătoare, informaţia esenţială aflată în miezul acestui conflict este greu de înţeles, ca orice conflict de interpretare juridică.

………………………………………………………………………………………………………………..

Am auzit, la Realitatea TV, argumentaţia avocatei Corina Popescu.

Îi cunosc şi pe avocaţii USR-Teodorescu. Credeţi-mă (sau nu mă credeţi): valoarea profesională dintre cei din urmă şi doamna Popescu este precum valoarea lui Nichita Stănescu faţă de versurile publicate de Gabriela Firea, pe vremea când se numea Vrânceanu.

………………………………………………………………………………………………………………….

Am văzut şi bună-credinţă la câţiva dintre cei care au fost prezenţi la Realitatea TV, alături de conducerea USR-Manolescu. Sunt cei care nu pot să creadă că Nicolae Manolescu ar fi putut face ceva ilegal. N-au avut îndrăzneala de a cere o consultanţă juridică independentă de plăţile USR-Manolescu. Nu e târziu s-o facă. Întrebarea relevantă este una singură: ”A fost ceva nestatutar (ilegal) în adoptarea noului statut al USR, în 2013?”. Orice altă întrebare nu e în chestie.

………………………………………………………………………………………………………………….

”Când eram la UNESCO, n-aveam voie să fac politică”, dixit Nicolae Manolescu, pentru a răspunde unei întrebări despre neimplicarea USR în dezbaterile din ţară.

Dumnezeule! Omul ăsta chiar e un infantil iresponsabil! Păi, declaraţia asta e şi ea un autodenunţ de conflict de interese, câtă vreme vocaţia dintotdeauna a USR a fost să se implice în dezbaterile publice, iar nu să fie castrată politic prin accederea preşedintelui ei la înalta cinste a apoliticilor (cinste pe care, de altfel, Manolescu cel dinainte de UNESCO o execra!).

Da, omul acesta are un caracter urât!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Ioan Buduca 1112 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.