Minune. S-a terminat cu 4 luni mai devreme

Miercuri, 20 noiembrie 2024, începând cu ora 16:00, se va deschide traficul pe cei 30,8 kilometri ai lotului 2 al Autostrăzii A7 Buzău-Focșani, între nodurile Buzău Nord (Vadu Pașii) și Râmnicu Sărat. Acest segment este finalizat cu patru luni înainte de termenul contractual, aprilie 2025, o performanță remarcabilă atribuită antreprenorului român UMB, cunoscut pentru ritmul rapid de execuție.

O inaugurare înainte de termen

Asociația Pro Infrastructură a confirmat că lucrările la acest tronson au fost realizate „curat”, fără extensii de timp sau compromisuri majore. Deși finalizarea acestui segment a dus la întârzieri pe alte șantiere, inclusiv pe tronsoanele din nordul A7, segmentul inaugurat reprezintă un progres semnificativ pentru infrastructura rutieră a României.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat importanța acestui moment: „Deschidem circulația pe încă 32 de kilometri din Autostrada A7. Sectorul Buzău-Râmnicu Sărat se adaugă celor 11 kilometri dintre Mândrești Munteni și Focșani, inaugurați recent.”

Probleme rămase pe Lotul 1

În ciuda entuziasmului, autoritățile au fost nevoite să clarifice că Lotul 1 al A7, care începe la nodul Buzău Nord (Vadu Pașii) și se întinde pe doar 4,6 kilometri, nu va fi inaugurat acum. Lucrările la acest tronson sunt întârziate, iar podul peste Râul Buzău, o structură esențială, se află încă în stadiu de armare și turnare.

Singura parte funcțională din Lotul 1 va fi o conexiune temporară între A7 și DN2, care va servi ca o mini-centură pentru localitățile Vadu Pașii, Băjani și Focșănei. Șoferii vor continua să tranziteze Buzăul pe rutele deja cunoscute: fie prin centrul orașului, fie pe centura ocolitoare din vest, insuficientă pentru un trafic fluent.

România, 1153 km de autostrăzi în exploatare

Segmentul Buzău-Râmnicu Sărat marchează un progres important în anul 2024, care adaugă 77,97 kilometri la rețeaua națională de autostrăzi. Cu această inaugurare, România ajunge la un total de 1153,07 kilometri de autostrăzi și drumuri expres în exploatare.

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra nevoii de transparență și comunicare mai bună din partea autorităților, subliniind confuzia creată de informațiile contradictorii despre stadiul diferitelor loturi. De asemenea, recomandă celor interesați să consulte hărțile interactive disponibile pentru o imagine clară asupra progresului proiectelor de infrastructură rutieră și feroviară.

Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4997 Articole
Author

10 Comentarii

  1. Da.Dar șpaga? Și-n plus, dacă nu-i găsim nod în papură, Umbrărescu ăsta lasă pesedeu’ fără electorat captiv! Unde ne trezim?!Mâine-poimâine te pomenești că face autostradă între Turnu Severin și Craiova cu ieșire la Hunedoara prin Sebeș! Ori asta e de neconceput! Vă imaginați câți mokangii se pierd la o figură de dintr-asta?!Cât se scumpesc terenurile și scad importurile de haleală?!Nu se poate!

  2. Nu-i nicio minune. Așa a dictat unchiul Sam, autostrada să fie terminată rapid, pentru a-și putea duce bulendrele de război în Ucraina, prin Odessa este prea riscant. Și uite așa, din necazul altora ne alegem și noi cu ceva câștig, o autostradă, de altfel foarte necesară României, pe care vor fi transportate niște acareturi de răzbel.

  3. Asociația Pro Infrastructura ce face in afara sa dea din gura si sa dea note constructorilor si autoritatilor? Cine-i finanteaza si de ce?

  4. Ha, ha! Aista-i cadou’ di alejeri di la Umbrărăscu pintru Ciordacu…

  5. Borfasii din PSD fac autostrada pana la Focsani pentru a nu o opri la Buzau. Ar bate la ochi pentru ca ar fi invinuiti ca-i pregatesc un drum de mare viteza navetistului Ciolacu. Dar dupa Milcov autostrada va bate pasul pe loc mai ales ca alegerile vor trece. Poate in 20 ani ajunge in Suceava. Speranta este in bacaoanul Umbrarescu care se va bate pentru Moldova.

  6. Astazi 19.noiembrie se implinesc 45 de ani de cand primul TREN de METROU din Bucuresti,a circulat pentru prima oara de la statia Timpuri Noi la statia Semanatoarea !.
    Dupa 45 de ani (1979) in Bucuresti avem acum 5 Magistrale de Metrou care cuprind 64 de statii. Magistrala M 6 a carei constructie a inceput deja,va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda si va fi gata in 2027!.

  7. Nu vă bucurați de ritmul accelerat în care este construită . Această autostradă e construită în regim de urgență la ordinul OTAN. Au nevoie de ea când începe războiul.
    PS. Pe mine să nu vă bazați

  8. Vedeti băăăă, că că ănca o autostrada a Moldovei, nu ma jictinti ca eu nu sint din Moldova si ci+ci nu e in Moldova; asadar autostrada Moldovei e intre buzau si ramnicu sarat. O alta autostrada a Moldovei intre timisoara si beelgrad apoi drumul expres al Moldovei intre pitesti si craiova…sa.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.