Autostrada care se naște greu

Licitațiile lansate pentru cele două segmente mari ale autostrăzii A13 Sibiu-Brașov vin după un deceniu în care proiectul a fost uitat în sertare.

Autostrada care se naște greu

Licitațiile lansate pentru cele două segmente mari ale autostrăzii A13 Sibiu-Brașov vin după un deceniu în care proiectul a fost uitat în sertare.

Licitațiile lansate pentru cele două segmente mari ale autostrăzii A13 Sibiu-Brașov vin după un deceniu în care proiectul a fost uitat în sertare. Compania de Autostrăzi se chinuie de opt ani să dea drumul la lotul Sibiu-Făgăraș  și de 11 la Făgăraș-Brașov. De abia din 2021 lucrurile au început să se miște.

La segmentul Făgăraș-Brașov de 48 de kilometri, ani de zile nu s-a făcut nimic, nici măcar pregătire, singura cariocă trasată pe hartă fiind cea din studiul de fezabilitate vechi, susține Asociația Pro Infrastructură. În 31.03.2021, se scoate la licitație completarea studiului de fezabilitate la pachet cu realizarea proiectului tehnic pe secțiunea Făgăraș-Brașov, iar contractul este dat celor de la Search Corporation SRL în 24.08.2021 pe suma de aproape 18,2 milioane lei fără TVA. Termene: actualizarea studiului de fezabilitate timp de 22 luni și alte 3 aferente PAC (Proiect pentru Autorizarea lucrărilor de Construire), plus încă 3 luni de definitivare a proiectului tehnic și alte două de asistență în atribuirea lucrărilor (licitație). Pe 07.07.2022 s-a avizat AMC2 (Analiza Multi-Criterială 2). În cel mai fericit caz, putem spera la startul licitației de lucrări în primăvara anului viitor pe cei aproximativ 48 kilometri dintre Făgăraș și Brașov (zona Codlea-Ghimbav-Cristian), spun oficialii asociației amintite.

Chin pentru Sibiu-Făgăraș

Cei 68,05 kilometri dintre Boița (conexiune cu A1 Sibiu-Pitești) și Făgăraș sunt împărțiți în 4 tronsoane. În 06.08.2022 a fost pornită licitația aferentă lotului 1 Boița-Avrig (lungime 14,253 km, valoare estimată 2,1-2,47 miliarde lei fără TVA), iar cu trei zile înainte, pe 03.08.2022, au demarat cele pentru loturile 2 Avrig-Arpașu de Jos (19,922 km, 1,71-2,02 miliarde lei), 3 Arpașu de Jos-Sâmbăta (17,61 km, 1,84-2,16 miliarde lei) și 4 Sâmbăta-Făgăraș (16,265 km din A13 și 5,65 km drum de legătură, 1,16-1,37 miliarde lei).
Datele depunerii ofertelor sunt în perioada 11-14 octombrie 2022 dar, ca în aproape toate cazurile pe proiecte majore, ele probabil vor fi amânate, cred cei de la Pro Infrastructură.

CNAIR se chinuie să pregătească această autostradă esențială din 31.05.2014, moment în care a lansat licitația de revizuire a studiului de fezabilitate vechi, făcut pe genunchi, care prevedea drum expres pe ruta Sibiu-Brașov.

Contractul de actualizare SF a fost atribuit după aproape un an de zile, pe 07.04.2015, celor de la Consitrans pe suma de 16,3 milioane lei fără TVA, termenul de predare fiind 17 luni. După ce inițial s-a pierdut un an întreg doar din cauza lipsei finanțării, au urmat ani întregi de total dezinteres politic, probleme birocratice, tergiversări și dezbateri interminabile pe variantele de traseu între Consitrans, CNAIR și JASPERS, cei care supervizează proiectele majore din partea Comisiei Europene. Într-un final apoteotic, studiul de fezabilitate a fost avizat de CNAIR abia pe 28 decembrie 2021, așadar cu „doar” vreo 5 ani de întârziere!” arată oficialii Pro Infrastructură.

Distribuie articolul pe:

10 comentarii

  1. @GF: Impaiatul ala mintal de Grindeanu este papusa securistilor lui Asthlosh. In loc sa forteze autostrada Ploiesti-Brasov cum pana si un aurolac stie ca este normal, el o face tot pe dos asa cum a fost dat ordinul pe timpul lui Nastase. Nu de Nastase ci de cei care l-au legat. Nastase a crezut ca-i atrage de partea sa. La fel a patit si Dragnea, dar macar ala era de-al lor. Acum si Ciolacu face ca ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.