
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat un parteneriat inedit cu Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP), care permite deținuților în regim semideschis să participe activ la construcția autostrăzilor și drumurilor expres din România.
În cadrul acestui proiect, deținuții care doresc să muncească pe șantiere vor beneficia de libertate temporară, reducerea pedepsei și chiar remunerare pentru munca prestată. După eliberare, aceștia vor putea continua să lucreze în domeniul construcțiilor, oferindu-li-se astfel șansa unei reintegrare sociale și profesionale.
„Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț este primul proiect în care am inclus această opțiune, iar antreprenorii care aleg să colaboreze cu deținuți vor primi un punctaj suplimentar”, a declarat Gabriel Budescu, Directorul General al CNIR, în cadrul unei emisiuni la B1 TV.
Această inițiativă vine pe fondul deficitului de forță de muncă din construcții, iar utilizarea resurselor umane din penitenciare ar putea contribui semnificativ la realizarea unor proiecte importante de infrastructură. De asemenea, în cadrul licitației pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, CNIR a prevăzut un punctaj de 6% pentru creșterea incluziunii sociale, dintre care 3% sunt destinate antreprenorilor care angajează persoane din județele Bacău și Neamț, iar alte 3% vor fi acordate celor care încadrează deținuți.
Contractul pentru proiectul drumului expres, în valoare de peste 6 miliarde lei, a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pe 23 decembrie 2024 și va fi vizibil și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 18 februarie 2025.
Pai stiti cit ne costa „intretinera” unui detinut ?Depaseste suma de 8000 de lei lunar. Nu ar trebui sa contribuie si ei la „intretinere” ?Pe vremea lui Ceausescu la Codlea , spre exemplu, lucrau la Mecanica Codlea, pe la drumuri si poduri , la constructii de locuinte . Prin poligoane si fabrici de munitie la constructia biutelor , etc. Ba de la Mecanica codlea dupa 6 luni ieseau si calificati la locul de munca . Lacatusi ,strungari , frezori,etc…Deci „privarea de libertate” nu ar trebui sa fie un „sejur”. am dat un exemplu. PS Cine credeti ca aveau grija de florile si legumele de la raposatele Sere Codlea ? Femeile din penitenciar.
Iese si Udrea la munca ???
@maxtor: nu si invers, din pacate: românu’ nu mai e frate cu codrul, pe care-l masacreaza. Autodistrugându-se, de fapt, fiindca, o data cu padurea, pier si bogatiile ei, folosite de om. Cine construieste autostrazi prin paduri e un criminal.
O treaba f buna mai ales daca este si cu acordul celor in cauza ! Munca face bine oricui , lancezeala atrofiaza toate cele .
Cred ca ar fi bineveniti pe santierele patriei condamnații pentru fapte de coruptie. Să se organizeze colonii de munca, ca in trecut.
Uite asa apare iar cultura lagarului! Vor descoperi si patronii si politicienii ca munca cu detinuti e foarte profitabila. Vor fi de acord si sefii de puscarii, ca altfel curge banul dintr-un buget mare. Treptat, munca pe santier va fi mai intai motiv si apoi conditie pentru liberarea conditionata. Dupa aia isi vor da seama politicienii ca trebuie sa bage in puscarii cat mai multa lume, sa fie multi sclavi.
Iata deci unde vor lucra detinutii politici ai viitorului nu prea indepartat. Ai zis ceva contra UE? Pac-la autostrada. Ia lopata si hai!
Hai ca se poate tovarasi. Vot cu rezultat dinainte stabilit, asta cu munca si detinutii ca pe vremea lu’ nea Nicu, etc. Da’ cartele la potol pe cand?
Mereu s-au vaitat patronii din privat sau statul de lipsa fortei de munca.
La ce preturi este de obicei kilometrul de autostrada sau drum expreaa in conditii obisnuite de ses, nu va nimeni sa munceasca pe salarii mici. Vechea scuza, cum ca n-ar fi bani, nu poate sta in picioare.
Nu pot fi pusi nici detinutii sa lucreze pe nimic.
in traducere, e nevoie de sclavi
E bine nașule. Să păstreze câteva locuri pt. brigada de tineret care se pregătește de bulău: spălătoresele și securiștii din CCR,precum și tripleta de aur spoit Ciolacu-Ionanus-Ciucă. Vivat Țara, Nația și Cruce!
@Ileana Rollason
„codru-i frate cu romanu”
ps: detinutii folositi la diverse munci: sunt platiti la ora si dificultatea muncii. Mai putin decât muncitorii civili, dar sunt platiti: îsi pot constitui un patrimoniu (modest, însa util: pe care sa conteze la liberare, pâna la reinsertiunea sociala).
@maxtor: categoric: padurea fiind o bogatie: ofera si casa, si masa, si locuri de odihna, si e si-un patrimoniu al artelor …
Nimic nou sub soare. Nici vorba de „inedit”: întotdeauna detinutii au fost folositi pe santiere. „Inedit” fiind numai ca, de 35 de ani, în România nu s-a mai construit ori întretinut nimic: toate-s în paragina (infrastructuri, cladiri, agricultura, fiindca industria a fost cvasi complet distrusa).
autostrazi?
-ce idee tampita:
noi am baga mintenash vreo 2-3 milioane
la re-impaduriri fortzate.
(ar fi nevoie de vreo 15 milioane,
fara importuri)