Luni, la prânz, se deschide un segment de 4,5 kilometri de autostradă dintre Târgu Mureș și Ungheni, cu patru luni înainte de ultimul termen contractual, dar cu aproape 18 ani de la primele lucrări pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Contractul pentru cei 4,5 kilometri de autostradă şi alţi 4,7 drum de legătură la 4 benzi a fost semnat în mai 2020 cu Strabag din Austria pentru 190 de milioane lei. Acest lot din Autostrada Transilvania a fost unul dintre cele mai disputate proiecte de infrastructură rutieră. Pentru atribuirea contractului, Compania de Drumuri a primit în total 12 oferte.
România termină anul acesta cu o rețea de 942 de kilometri, după ce recent s-a dat în funcțiune lotul 2 de pe Sebeș-Turda.
Deocamdat, între Târgu Mureş şi Cluj Napoca nu se poate circula pe autostradă completă pentru că mai lipsesc încă 16 kilometri, tronsonul dintre Cheţani şi Câmpia Turziii, acum cu licitaţie reluată după rezilierea contractului.
Exact ce spuneam,nu conteaza marimea localitatii sau pib-ul. Conteaza oamenii(politicienii)Daca in Transilvania politicienii sau „agenturile straine” au fost mai tenaci,sau inteligenti sau cum vrei tu sa zici ,trageti-va la rost reprezentantii.De pus vina pe altii suntem experti.
Clujul e al doilea oras al tarii dupa Buc. E mai mic ca sectorul 3 al Bucurestiului. Toate alea adunate nu fac cat Bucuresti / Ilfov nici la oameni nici la pib. Orasele alea mandre nu dau un ciot spre sud, totul merge in Transilvania. Noi ne alegem cu exporturi gen kodruta coldea werner helwig etc etc etc
Loturile de autostrada trebuie sa porneasca dintr-un nod si sa se termine in altul. Cand lotul e gata, sa poata fi utilizat. Asa e normal si logic, dar la romani incepe undeva, se termina undeva, poate fi gata, dar nu e utilizabil.
Gg: Poate banii de la miticii din sud merg spre Moldova ,de aceea nu au saracii autostrazi.Ti se pare ca Clujul,Timisoara,Sibiul,Brasovul,Tg-Mures,Oradea,Arad,etc.nu produc bani la buget ? Nu mai pune vina pe zone,pune vina pe politicieni.
O reușită, o curiozitate românească.. De te duci pe autostrăzile românești, vei observa trasee care trec din văile cele mai adânci pe dealurile cele mai inalte.. Deci o muncă de cercetare și ”studiu de fezabilitate” REPETATE tipic românească. Pe urmă nu vezi un pom, de pădure să nu mai povestim. Nici măcar undeva in zare. Nu vezi nici o vegetație,. Măcar ceva tufe sau ceva plante. Nimic bre Sterp și pustiu,. Zici că romania e țară frumoasă ?? Poate ai gusturi scrântite..
Breee, acum să nu v-puce să masați fanfara militară și plutonul de dat onorul la inaugurări la granița cu Ținutul secuiesc, că se supără Kelemen bacsi și iar vă lasă cu ochii-n soare.
Tara cioturilor, a timpului si a banilor pierduti…
Toate investitiile in infrastructura serioasa se fac in transilvania. Banii vin de la miticii din sud. Noi nu avem nici macar o prapadita de centura la Bucurestiul asta care face 25% din pib ul national!!!