Bugetul pentru Autostrăzi s-a diminuat de patru ori în ultimii ani

Bugetul Companiei Naționale de Autostrăzi (CNAIR) s-a diluat an de an astfel încât, în 2018, societatea deținută de Ministerul Transporturilor a înregistrat o execuție de 1,74 miliarde de lei. A fost un mic salt față de 2017, când s-a consemnat o execuție de 1,67 miliarde de lei. Însă, în 2016, aceasta a fost de 2 miliarde, în 2015 de 2,36 miliarde, în 2014 de 3,85 miliarde. În 2013, compania avut o execuție de 5,73 miliarde de lei, în 2012 de 5,52 miliarde de lei iar în 2011 s-a consemnat recordul de 6,12 miliarde de lei, adică de patru ori peste cât anul trecut, conform unui răspuns dat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, unei interpelări făcută de deputatul Daniel Olteanu, ALDE.
Scăderea sumelor pentru CNAIR are o explicație logică: banii au fost luați de la investiții pentru a fi utilizați în alte scopuri, precum plata de salarii, pensii, ajutoare sociale, conform promisiunilor electorale. Aceste investiții tot mai mici se observă în ritmul lent de construție de autostrăzi. În ultimii ani nu s-au dat în folosință mai mult de 100 de km noi de autostradă. România va avea în maxim o lună o rețea de 850 de kilometri de autostradă după ce vor fi puși în funcțiune ceva mai bine de 40 de km. de pe tronsonul Lugoj-Deva.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4583 Articole
Author

9 Comentarii

  1. au distrus tara asta ciuma rosie in frunte cu infractorii si criminalii alde si udmr

  2. Nu ne spuneți domnule Cosmin câți bani s-au alocat, spuneți câți bani au fost folosiți din cei alocați, dar mai ales în câți kilometrii de autostradă și anexe s-au materilizat banii în anii cu bani mulți alocați. Degeaba a avut compania de autostrăzi bani mulți dacă nu i-a folosit, dacă numai i-a ținut blocați. Probabil acesta a fost motivul scăderii bugetului, de 1,7 miliarde de lei. Cineva a făcut o analiză, ipoteză ideală, și a concluziunat că de atâți bani sunt muncitori pentru autostrăzi în România. Restul este manipulare.

  3. PSDeii NU au nevoie de Autostrazi, de Drumuri moderne, Votantii lor sunt obisnuiti sa traiasca pe ulitele pline de noroi, desi analfabeta Veorica se lauda nu demult ca PSD „a scos Tara din noroi”!

    Uite cum; Diminuand An de An Bugetul la Infrastructura!

    „România – țara celor 10.000 km drumuri de pământ.
    România, țara care asigură președinția Consiliului UE, o națiune în sec XXI, are 10.000 km drumuri de pământ, ca pe vremea lui Ștefan cel Mare. Are și 750 km de autostrada construiți prost si scump. În 1993 România și China aveau câte 200 km de autostradă. Azi, noi avem mai puțin de 800 km iar China peste 91.000 km, surclasând SUA care are 87.000 km. Doar că americanii construiesc autostrăzi de 100 de ani, în timp ce chinezii s-au apucat odata cu noi, în anii 90.
    Degeaba venim în fața poporului cu declarații triumfaliste în ceea ce privește evoluția PIB-ului, dacă creșterea economică nu se regăsește și în proiecte de infrastructură. După ce că am construit puțin, am construit și prost și scump.”
    https://www.remusborza.ro/romania-tara-celor-10-000-km-de-drumuri-de-pamant/

    2019: „1/3 din drumurile din ţară sunt, în continuare, doar pietruite şi de pământ. Statistici INS.”
    https://alba24.ro/o-treime-din-drumurile-din-tara-sunt-in-continuare-doar-pietruite-si-de-pamant-statistici-ins-707644.html

    https://observator.tv/social/sicriu-pod-scandura-inmormantare-284438.html

    https://www.cronicipebune.ro/dancila-am-scos-romania-din-noroi/

  4. Ma uit la poza din articol si ma inchin de 10 ori (inclusiv cu limba-n gura) !! Cit de imbecil si criminal trebuie sa fie cineva ca sa proiecteze si sa dea avizul pentru un drum ca cel din poza, unde dealul din stinga daca „vine la vale” rade totul din cale, cu toate „intaririle” facute si pe care cine trece chiar joaca la „ruleta ruseasca” ! … Singura explicatie pe care o gasesc, mai ales in aceasta tara ultracorupta si ajunsa in stadiul de metastaza mafiota, e ca drumul din imagine trebuia MUSAI sa treaca pe terenurile cuiva, care probabil ca le-a cumparat cu 1 euro mp si le-a „pus la dispozitia” CNADNR la modicul pret de 10 euro mp !

    • Eh, n-ați pus la socoteală multitudinea izvoarelor, care țâșnesc din el!

    • A spus mai acum un an un foarte batran inginer proiectant ca exista in arhiva IPTANA proiectul autostrazii Pitesti-Sibiu intocmit de la A la Z pe timpul lui Ceausescu dar toti cei de azi refuza sa-l ia in considerare. Se fac mereu pe bani multi caricaturi de studii de fezabilitate de mai noii proiectanti care habar nu au de meserie.

  5. Normal!
    Trebuie platite pensii speciale +salarii speciale statului securist -tortionar(SRI,SIE,SPP,politie,procuratura,justitie,presedentie)!

  6. Lili, ti-am mai spus-o, am impresia din ce in ce mai mult ca „functionezi” precum ciinele lui Pavlov ! Cum apare un articol in care sint inserate pina si doar doua litere din trei din „PSD” cum incepi sa latri, sa faci spume la bot (semn nelinistitor de turbare !) si sa sari la beregata ! Pentru „cultura” ta generala (desi ma indoiesc ca aceasta a depasit stadiul de Sandra – nu draga, nu pupincurista Pralong, ci Brown, si „Mersul trenurilor”) te informez ca idiotenia „nu avem nevoie de autostrazi” ii apartine „canaliei perfect” Basescu, cu ale carui „Memorii” sint convins ca dormi inca sub perna, autor si al celebrei maxime „Aici sint banii (furati ai ) dumneavoastra” !)

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.