Cauza alertei feroviare din Teleorman!

UPDATE Compania CFR confirmă, luni, că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din judeţul Teleorman a depăşit indicatorul ”Oprire” şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare.

”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că circulaţia pe raza staţiei CF Roşiori Nord se desfăşoară în continuare doar pe liniile 1,2 şi 3, iar pentru repunerea pe şină a celor două vagoane deraiate şi a vagonului răsturnat, din compunerea trenului privat de marfă, personalul feroviar de specialitate al SRCF CRAIOVA va interveni cu o macara de mare tonaj (125 tone)”, a transmis, luni, CFR.

Potrivit companiei, din primele verificări şi conform informaţiilor preliminare transmise de personalul feroviar aflat la faţa locului, ”mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în staţie la altă linie, a depăşit semnalul de intrare în staţie, care era deja în poziţia OPRIRE (culoarea ROŞIE) şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare”.

”Aceste informaţii sunt deja verificate şi analizate de membrii Comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă. Călătorii din trenul IR 1822 au fost preluaţi de trenul IRN 79, care a sosit în Bucureşti Nord la ora 9.36”, a mai precizat compania.

Potrivit CFR, trenul IR 1822 a fost retras din zona semnalului de intrare al staţiei Roşiori Nord, la ora 11.17, garnitura urmând să circule, fără călători, până la Bucureşti Nord.

”Pentru restabilirea traficului feroviar în condiţii normale pe raza staţiei CF Roşiori Nord, vă informăm că personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va asigura tot suportul tehnic necesar operatorului de marfă, astfel încât intervenţiile de repunere pe şină a vagoanelor deraiate să se desfăşoare în condiţii de siguranţă şi să fie finalizate în cel mai scurt timp. Reamintim faptul că, deraierea vagoanelor din compunerea trenului privat de marfă a avut loc în cursul acestei dimineţi, la ora 03.54, pe linia 5, din staţia CF Roşiori Nord”, a mai transmis CFR.

Trenul privat de marfă avea în compunere 26 de vagoane încărcate cu autoturisme şi circula în relaţia Craiova – Palas.

 

STIREA INIȚIALĂ

Trei oameni au fost transportați la spital luni dimineaţă, după ce un tren care circula pe ruta Arad- Bucureşti Nord s-a oprit brusc, pentru a evita ciocnirea cu un tren de marfă care deraiase în faţa sa, fiind activat planul roşu de intervenţie.

”În cursul acestei dimineţi, din cauza deraierii la intrare în staţia Roşiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculaţia trenurilor se desfăşoară cu dificultate. Din primele informaţii, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – Bucureşti Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgenţă a trenului s-au lovit, aceştia fiind  preluaţi de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri”, a anunţat CFR Călători.
Ceilalţi pasageri din tren au fost preluaţi de trenul IR 79, Budapesta – Bucureşti Nord.
 CFR SA – Două vagoane au deraiat
 ”În această dimineaţă, în jurul orei 04.00, la intrare în staţia Roşiori Nord, 2 vagoane din compunerea unui tren privat de marfă au deraiat şi unul s-a răsturnat. Trenul era încărcat cu autoturisme si avea ca staţie de destinaţie Portul Constanţa. În prezent, traficul de călători se desfăşoară pe celelalte linii din staţie, măsură care va fi menţinută până la repunerea pe şină a vagoanelor de marfa deraiate”, a transmis Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
Pentru stabilirea cauzelor care au dus la producerea deraierii, AGIFER, printr o comisie de specialişti, va ancheta acest incident.
Ce au spus și salvatorii

Autorităţile au declanşat Planul Roşu de Intervenţie, în noaptea de duminică spre luni, după anunţarea deraierii unui tren în judeţul Teleorman, însă accidentul nu s-a confirmat, informează Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU).

„În jurul orei 4,00, un apel la 112 anunţa un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în judeţul Teleorman, între Roşiorii de Vede şi Măldăeni. Astfel, pentru gestionarea eficientă a evenimentului, a fost activat Planul Roşu de Intervenţie, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la faţa locului. Odată ajunse, forţele de intervenţie au constatat că accidentul feroviar nu se confirmă”, se arată într-o informare transmisă luni de IGSU.

Conform aceleiaşi surse, trenul, care circula pe ruta Arad – Bucureşti Nord, s-a oprit brusc. Mai multe persoane au fost evaluate la faţa locului de echipajele medicale, trei victime fiind transportate la spital.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

15 Comentarii

  1. Oricine a călătorit recent pe ruta București-Craiova vede ca sitiatia e în pragul dezastrului.

  2. Grindeanu a dat in vileag adancirea canalului Bistritzoie. Adancire de care Johanis si Ciyca stiau de un an.
    Urmeaza rasturnarea lui Grindeanu si Ciolăcu are nu vor sa cumpere armmament masiv de la fiare vechi americane. Bancile americane dau faliment… Le salveaza Romania prin indatorare pe syte de ani.

  3. @ala de mai sus: Grindeanu este un pezevenghi si un incompetent. Peste tot a fost impins sus de securitate pentru a lucra pentru oamenii ei si nu pentru romani.

  4. Trenul a franat automat. Unu a intrat pe roshu dar nu se stie daca erea pe verde si apoi de la centru de comanda facut rosu. Inscenarea serviciilor mosad sau cia plus evvreii infiltrati , sa rastoarne PSD de la putere. PSD nu vrea RAZBOI….Asta e cauza… bagarea Romaniei in razboi. Satana pierde razboiul cu rysii.

  5. se numesc politic mai toti directorii iar astia angajaza pe bani si pasarica, astea-s rezultatele.
    Sper sa nu vedem si pe la Cernavoda analfabetii la volan…
    Altii au trecut de 500km/ h si ai nostrii circula cu vitezele de pe vremea lui Carol I.
    Apropoo, Carol I a construit in cei 40 de ani de domnie, 4000km de cale ferata. Cu boii si carul…
    Frate, nu mai furati!!!

  6. Nu e accident feroviar dar in Romania, exista sicrie care circula pe calea ferata de zeci de ani!

  7. Norocul nostru a fost ca trenurile circula cu 30-60 km/h in Rromanistanul democratic si astfel mecanicul trenului de calatori a reusit sa franeze.
    In rest, vae victis de CFR-ul nostru.

  8. timpul lui Carol I ereau locomotive Pacific, ce prindeau 126km/h, auzi mai bal, bal, grindeanu??
    Noi, tot cu 30-40km/h si aia cu peripetii!!
    Nu va placea Drula, ala va inregistra cand veneati cu mangle!…

  9. De ce angajatii si fostii angajati de la CFR,de la Reloc -Electroputere VFU, de la GFR , de la CFR-IRLU,MARUB etc,nu spun cum sunt reparate locomotivele? De ce tac? Ei ,toti angajatii de fapt ,pregatesc pentru populatie niste bombe cu ceas.Cine mai fabrica in tara piese de schimb pentru locomotive? Doar cate firme,pentru cateva componente, Se importa piese? Foarte putine ,intrucat nu corespund ,cu documentatia tehnica a noastra,iar cantitatile solicitate sunt mici. Ce se intampla atunci? Se iau vechituri ,ruginituri de pe o alta locomotiva,se curata bine,se vopsesc si se pune pe cea reparata ca fiind noua.Mai bine zis ,nu sunt reparatii,sunt carpeli. De multe ori se achizitioneaza vechituri de la firme obscure,de la romi.
    Pentru ce mai exista AFER si ASFER ,daca ele nu-si fac datoria de monitorizare a pieselor de locomotiva,a reparatiilor,a sigurantei in circulatie? Ele nu raspund niciodata pentru nimic? Riscul de a circula cu astfel de locomotive este mare,dar patronii,sefii din ministere,afer etc nu circula cu trenul si asa ca nu le pasa.

  10. Masinile erau Ford de la Craiova! Turcii nu prea au noroc la investritii! Au cumparat scump de la hotii de americani!!

  11. Un accident absolut inexplicabil!
    Vorbim de un eveniment petrecut pe o linie magistrală a CFR (magistrala 100 – București – Roșiori Nord – Craiova – Dr. Tr. Severin – Caransebeș – Timișoara), care este dotată pe întreaga lungime cu sisteme de centralizare electrodinamică, iar, pe lângă semafoare, sunt și instalații indusi (cu inductoare de cale) prin care oricare tren este oprit automat dacă depășește semaforul aflat pe culoarea roșie. În acest fel, în condiții normale, trenul IR 1822 ar fi trebuit să se oprească automat când trecea de acel semafor. Singura explicație ar fi o defecțiune a sistemului de semnalizare centralizată, fie chiar (mai probabil) o dezactivare a instalației indusi a locomotivei, care să facă inactivă comanda primită de la inductorul de cale. Dar, oricare ar fi cauza, acest eveniment trebuie să dea mult de gândit conducerii CFR (foarte probabil să fie vorba de un act de sabotaj cu consecințe deosebit de grave) și să fie demarate cât mai urgent lucrările de modernizare și pe această magistrală feroviară, o variantă „de rezervă” la aceea prin Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Simeria – Arad, iar parcul de locomotive să fie supus unui control extrem de atent în privința sistemelor de siguranță a circulației.

  12. Am auzit la radio ca „evenimentul” este fara importanta…nu s-a produs carambol grecesc !!!Va dura un an pentru a trage concluziile !!! Mai anchetatorii lui peste prajit…de ce sa dureze un an ?Se schimba Grindeanu…se schimba locomotivele…se schimba mecanicii de locomotiva ? Traiasca tara asta unde toate merg in sens invers.Iohanis ce zice ?Dar maciuca ?Ia sa dea un ordin maciuca…culcat !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.