Ce au învățat producătorii după un an de COVID-19

După un an de COVID-19 poate cea mai importantă lecție învățată este să ne așteptăm la neașteptat. Afacerile au înțeles că trebuie să fie pregătite pentru viitor, cu strategii de rezistență la crize neașteptate de orice fel, și să poată asigura angajaților un mediu sigur de lucru în care aceștia să aibă posibilitatea de dezvoltare pentru a putea oferi un plus de valoare chiar și în momente dificile. Desigur, producătorii sunt întotdeauna pregătiți pentru schimbări și predispuși adaptării, dar pandemia COVID-19 a lovit industria prelucrătoare oarecum peste noapte, provocând impacturi puternice și de lungă durată. Pentru producători a urmat o perioadă de acomodare la noile provocări care au impulsionat nevoia de adaptabilitate și integrare rapidă a unor soluții care să le permită să funcționeze în continuare.

Automatizarea, cel mai puternic răspuns la VUCA

Acronimul VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity) care exprimă instabilitatea condițiilor – volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate, nu a fost probabil niciodată atât de relevant pentru mediul de producție ca în ultimul an. Una dintre cele mai puternice strategii de răspuns la VUCA este automatizarea. Automatizarea ajută producătorii să mențină continuitatea, flexibilitatea, competitivitatea, productivitatea și siguranța angajaților. Iar dintre mijloacele de automatizare, cea colaborativă se dovedește a fi calea eficientă pentru schimbările rapide care presupun un timp de planificare limitat, un buget limitat, un timp mai scurt aferent găsirii și instruii angajaților și resurse limitate pentru a transforma producția și compania.

Roboții colaborativi folosiți pentru automatizare pot îmbunătăți producția și calitatea, pot reduce deșeurile și pot lucra fără oprire pentru a satisface nevoile clienților. Totuși, spre deosebire de roboții tradiționali, datorită ușurinței și cerințelor minime de spațiu, coboții pot fi ușor integrați în condițiile de producție și la posturile de lucru existente, adesea chiar și ără accesorii de siguranță voluminoase și costisitoare, conform unei evaluări a riscurilor.

Lanțurile de aprovizionare au nevoie de un plan B

Pandemia a lovit puternic și rapid și lanțurile de aprovizionare, ilustrând vulnerabilitatea care a evoluat de-a lungul anilor. În prezent, producătorii știu că au nevoie de un plan B, un plan alternativ de producție și distribuție, pentru situațiile în care apar întreruperi și schimbări ale cererii pieței. În același timp, mulți producători au realizat avantajul menținerii producției
aproape de consumatori, chiar și cu costuri mai mari de producție în regiune.

Încrederea în sursele de aprovizionare limitate sau de la distanță se dovedește a fi mai riscantă decât înainte. Afacerile au nevoie de furnizori competitivi și flexibili mai aproape de sediu, cu un nivel de automatizare care implică costuri acceptabile și condiții calitative prealabile. În decursul timpului, diversificarea furnizorilor (locali și globali) poate reprezenta un avantaj în fața concurenței.

Cheia o reprezintă asigurarea securității și atractivității muncii pentru angajați și creșterea valorii și a capacității acestora de a se adapta la noile nevoi de producție. Cu ajutorul automatizării colaborative companiile de toate dimensiunile pot să anticipeze și să răspundă mai eficient la schimbări – transformând barierele neașteptate în noi oportunități.

Problemele cu forța de muncă conduc la oportunitate

Tendințele actuale de relocare a producției în străinătate au fost motivate de costuri mai mici ale forței de muncă. Cu toate acestea, progresele în automatizarea colaborativă au crescut drastic productivitatea și au redus costurile pe mai multe procese de fabricație.

Multe dintre acestea pot fi acum relocalizate și desfășurate cu ușurință pe plan local. Iar în timp ce costurile cu forța de muncă din țările tradițional ieftine au înregistrat creșteri anuale cu două cifre, roboții colaborativi accesibili la preț fac automatizarea accesibilă companiilor producătoare independent de dimensiunea acestora.

Noi norme de siguranță

Importanța distanțării fizice în timpul COVID-19 a făcut din controlul infecțiilor o nouă prioritate iar această nouă realitate va continua mult timp de acum înainte. Mulți producători de succes au reușit să își redeschidă ușile mai repede folosind roboți
colaborativi. Prin integrarea coboților UR în liniile de producție standard, aceste companii au reușit să compenseze riscurile prezenței fizice și să creeze o distanță sigură între lucrători, menținând în același timp nivelurile de producție ridicate.

În perioade incerte, flexibilitatea este un mijloc de menținere a capacității de funcționare, a inovației și a securității viitoare în procesele esențiale ale unei afacerii. Coboții oferă flexibilitate pe parcursul procesului de producție. Programarea ușoară și adaptabilitatea la periferice permit ca aceștia să fi mutați între aplicații, fără a fi nevoie de o integrare costisitoare sau de intervenții care să necesite construcții noi.

Coboții, soluția potrivită

Companiile se străduiesc în mod constant să reducă costurile asociate recrutării de oameni noi, să asigure o calitate constantă și să obțină o productivitate mai mare. Acești factori contribuie la atractivitatea coboților. Implementarea rapidă, programarea ușoară, gestionarea sarcinilor repetitive, calitatea sporită și costurile generale de operare reduse, toate acestea vorbesc în favoarea coboților. Aceștia pot funcționa non-stop, cu și fără operator, pot recupera pierderile de producție făcând posibilă o producție 24/7. Datorită productivității crescute, angajații se pot concentra pe sarcini mai exigente și mai sofisticate și, astfel, pot ajuta angajatorul aducând un plus de valoare.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Pînă la urmă au să mai muncească numai roboții/coboți pe linii automate … cui au să mai vîndă marfa produsă caci oamenii nu mai au salar/venituri ?? Capetete pătrate ! Profit, profit, profit, pînă n-o mai rămînea nimic !

  2. Este ciudat cum vad unii lumea in care traiesc. Va ofer alta viziune. Sa admitem prin absurd ca folosim la maximum toate capacitatile de productie de la ora actuala de pe planeta. Primele intrebari:”Dispunem de resursele necesare? Cine le cumpara? Nu am luat in considerare folosirea extensiva a robotilor care iata, pot lucra 24/24 si 7/7 fara sa oboseasca. Este evident ca nu avem resursele necesare (energie, minerale, materii prime, etc, etc). Relevant este experimentul chinez. In 30 de ani China a ajuns principalul furnizor de marfuri din lume cu sacrificarea a milioane de locuri de munca din exteriorul Chinei. Ridicarea Chinei de catre tarile dezvoltate s-a facut pentru a beneficia de costurile mici cu forta de munca, dar mult mai important cred eu, sa transforme 1.5 miliarde de oameni in consumatori (macar o parte din ei) prin acordarea unor venituri mai rezonabile. Se spune ca pana la ora actuala au ridicat cam 800 milioane din saracia in care ii condusese Mao. Deci cui mai putem vinde marfurile produse? Destul de putin in tarile dezvoltate care au ajuns la saturatie. Un exemplu: incerc sa folosesc intr-o vara toate tricourile pe care le detin purtandu-le o singura data si nu reusesc. Am prea multe, sunt saturat, unele au inca eticheta atasata. Solutia este sa le cumpere cei care nu au. Luati o harta si gasiti ecuatorul. In nordul si sudul ecuatorului luati o banda de cateva mii de KM si gasiti potentialii consumatori, miliarde. Dar traiesc in saracie, nu au bani ca si chinezii lui Mao. Dar si planeta nu are resurse pentru ei, sunt prea multi. Gratuit? Multi nu au auzit de acest cuvant. Economistii dau ochii peste cap cand ne vorbesc de vitelul de aur: cresterea productivitatii muncii. Pentru ce? Pentru cine? Se spune ca un batran indian (nativ american) ar fi afirmat: Dupa ce veti distruge totul in numele banilor ce veti manca? Bani?

  3. Taranul roman se confrunta din todeauna cu nepravazutul fie seceta in luna mai fie prea multa ploaie fie grindina cand au inflorit pomii. Dar nu ne pasa de el. Filmam trei betivi la bodega si zicem ca e lenes. Si acum vai, vai a dat neprevazutul pentru noi astia de lucram la terase sau ne ducem la ele!

  4. o vor lua la botnita :)) romanii au saracit. corporate stores din ce in ce mai goale – nici mall-urile nu mai sunt ca altadata. preturile triple. la masinile de incasat NU SE DUCE NIMENI! AR FI CULMEA SA PLEC CU UN COS DE CUMPARATURI CARE COSTA IN JUR DE 250 DE LEI SI SA FAC SI MUNCA DE CASIER INCASATOR LA BOT SA IMI INREGISTREZ PRODUSELE CUMPARATE…HAHAHAHHA! SI PROSTITI SI CU BANII LUATI ! MAGAZINELE CARE FOLOSESC ROBOTI PRACTIC VA GOLESC BUZUNARELE SI VA TRANSFORMA IN CASIERI !! AVETI CE MERITATI! CUMPARATI DE LA PRODUCATORI ROMANI! CUMPARATI DIN PIETE! APROPIATI-VA DE OAMENI NU DE ROBOTI ! TREZITI-VA !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.