Ce-au obținut transportatorii de la Sorin Grindeanu

Transportatorii şi reprezentanţii ministerului de resort au convenit marţi implementarea mai multor măsuri care vizează atât reducerea timpilor de aşteptare la frontiere cât şi îmbunătăţirea cadrului normativ în vederea eliminării „pirateriei” în transporturi, relatează Agerpres.

„Acord o foarte mare atenţie solicitărilor industriei şi sunt sigur că pentru orice problemă există şi o soluţie. Sunt probleme care pot fi rezolvate de către Ministerul Transporturilor şi de companiile din subordine, dar şi subiecte care necesită un răspuns din partea altor autorităţi ale statului”, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-un comunicat.

În urma discuţiilor de la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), pentru reducerea timpilor de aşteptare la frontierele UE şi non UE s-au stabilit două măsuri, respectiv separarea fluxurilor UE şi nonUE, unde este posibil, şi preselecţia camioanelor (se vor separa camioanele goale faţă de cele încărcate prin cântărire dinamică), iniţial în vămile Giurgiu şi Nădlac, cu extindere ulterioară la nivel naţional.

În cazul problemelor referitoare la amendarea generată de expirarea rovinietei din cauza aşteptărilor la frontieră, în termen de 7 zile se vor implementa măsurile necesare şi suficiente pentru eliminarea acestui aspect, se precizează în comunicatul MTI.

Cu privire la eliminarea toleranţelor, se va reveni la toleranţa de 4% pe axă şi 5% pe masă totală şi la toleranţele aplicate la depăşirea dimensiunilor maxim admise într-un termen de 15 zile.

Totodată, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va sprijini demersurile partenerilor sociali care ţin de competenţa ASF, MAI, Autorităţii Vamale Române şi Ministerului Finanţelor (problemele legate de RCA, indemnizaţia de hrană şi cazare, acciza aferentă motorinei, pentru realizarea unor puncte de trecere a frontierei dedicate, prima dată în regim pilot între România şi ţările nonUE pentru fluidizarea traficului rutier).

Partenerii sociali au fost de acord cu urgentarea procedurilor de dialog social aferente proiectelor de acte normative privind ajustarea tarifelor AST, în termen de 7 zile.

În plus, MTI va promova un proiect de act normativ referitor la despăgubirea CMR (asigurare de răspundere a transportatorului pentru marfa transportată, n.r.), conform convenţiei CMR, în termen 10 zile.

„În contextul discuţiilor permanente dintre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi patronatele din transporturi, marţi a avut loc, la sediul MTI, o întâlnire între ministrul Sorin Grindeanu şi reprezentanţii Confederaţiilor patronale şi Federaţiilor reprezentative ale transportatorilor rutieri. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, îşi arată în continuare deschiderea pentru identificarea unor soluţii constructive care să rezolve problemele din domeniu sesizate de transportatorii rutieri”, se mai arată în documentul citat.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii precizează că va organiza un grup de lucru pentru îmbunătăţirea cadrului normativ care are ca scop eliminarea „pirateriei” în transporturi şi corelarea HG nr. 1317/2023 cu OG nr. 43/1997.

Totodată, va fi creat un Grup de lucru din care să facă parte Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Autoritatea pentru Digitalizarea României, pentru modificarea OG nr. 49/2022 privind transportul alternativ. În aceste condiţii, proiectul de OG prin care se modifică cadrul normativ referitor la transportul alternativ va fi retras din procedura de consultare publică.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

7 Comentarii

  1. Au obtinut nimic de la dl schimonosit. Sau poate ce au obtinut bietii fermieri amenintati cu cutitul de ucranii ce se simt stapani in tara nimanui. Pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti. Ps: cine ii compatimeste sa-i ia acasa….

  2. deci n-au obtinut mai nimic. tipic asociatiilor de transportatori sa se prostitueze pe faramituri… ca si sindicatele de profesori, din sanatate, etc. Fermierii in Germania au cerut pastrarea subventiei la motorina in agricultura, un cost de 400 milioane de Euro/an dar guvernul Carnatului Ofensat Scholz n-are bani ca da 400 milioane pentru reconstructia unei opere, cumpara 3 elicoptere pentru guvern de 200 milioane de euro si trimite MILIARDE ajutoare financiare pe an in Nulandistan.

  3. veti muri de foame, astia de acum stati la balcoane, sa va amintiti de aia ce stau in soare si frig, sa va vanda voua grau cu 50 bani pe kg.
    Apropoo, graul este 50 de bani/kg.
    Din 1 kg de grau rezulta 0,5kg faina si cca 0,5kg tarate. Cu taratele se plateste macinatul.
    Din 0,5kg faina rezulta, 1 kg paine. Coptul si transportul, mai costa cca. 2 lei.
    Intrebare. De la 2,5 lei, cum se vinde cu painea cu 10 lei?
    Gata, somn usor natiune.

  4. Trasportatorilor sa li se dea tot ce cer, sunt speciali. Din ce sursa ? Dublati taxele si impozitele ! Simplu, toata lumea multumita.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.