Chinezii ar putea cumpăra o parte din Uzina Dacia

Producătorul auto Geely, din China, ar putea prelua o deținere de control la unitatea de motoare termice a Renault, conform Reuters. Asta înseamnă că structura din Uzina Dacia de la Mioveni care se ocupă de motoarele termice va fi controlată indirect de chinezi. Luca De Mateo, directorul executiv al Renault, a declarat că producătorul francez caută să găsească un partener pentru a-și dezvolta afacerea cu motoare cu combustie, și să reducă costurile pentru tehnologie, inclusiv hibrizi. De Meo a răspuns la o întrebare despre discuțiile Renault cu Geely Automobile după ce a vizitat o fabrică din Coreea de Sud pe care Renault o controlează într-o asociere cu Geely de la începutul acestui an. „Acesta este genul de sector sau industrie unde ai nevoie să modifici mărimea pentru a avea sinergii și pentru a reduce costul pentru utilizatori. Este un proiect care există pentru a proiecta mașinile noastre pe combustie internă în viitor. Avem nevoie de un partener pentru a face asta și facem asta”, a spus De Meo în Seul.

Oficialul Renault a spus că societatea pe care o conduce este în discuții cu guvernul francez cu privire la evoluția strategiei sale. „Nu este o chestiune de autorizare. Este doar o disciție continuă pe diferite subiecte pe care le avem cu unul dintre principalii noștri acționari”, a spus el.

Recent, Luca de Meo a declarat acționarilor că studiile interne arată un „potențial puternic” pentru planul de a crea entități separate pentru activitățile electrice și cele cu combustie internă, scrie Automotive News Europe. Potrivit acestuia, planul nu este de a împărți compania în două, ci de a crea două entități separate cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare, cu un potențial parteneriat pe partea de motoare cu combustie internă. „Vedem vehiculele electrice ca un business în creștere și ICE (n.r. motoarele cu combustie internă) ca un generator stabil de cash”, a spus De Meo în cadrul unei conferințe. „Este o nevoie industrială să separăm cele două echipe, deoarece joacă sporturi diferite”, a explicat De Meo.

Entitatea dedicată mașinilor electrice ar urma să fie centrată în Franța, în timp ce activitățile cu combustie internă ar urma să se desfășoare în locații din afara țării, unde Renault construiește deja majoritatea vehiculelor sale neelectrice. Această entitate pentru motoare cu combustie va include așadar fabrici care vor produce motoare și cutii de viteze pentru mașini pe benzină și hibride în Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină. „Toate cercetările și studiile pe care le-am făcut au confirmat deja potențialul foarte puternic al acestei operațiuni”, a declarat de Meo, adăugând că „toate opțiunile sunt încă pe masă”.

Conform Reuters, Renault a primit deja propuneri pentru afacerile cu motoare termice, pe care compania intenționează „să le extragă”. Sursele spun că francezii sunt gata să păstreze doar 40% din ceea ce va fi divizia de motoare termice a Renault. Printre posibilii investitori care s-ar fi arătat interesați de achiziția de acțiuni în cadrul acestei companii se numără atât partenerii de la Nissan, cât și alte companii din industrie.

Uzina de Vehicule Dacia de la Mioveni și marca Dacia vor fi păstrate în noua structură a Renault Group dedicată vehiculelor electrice. Motoarele termice cu care vor fi echipate în continuare mașinile Dacia vor fi cumpărate de la cealaltă structură, divizie, ce va fi constituită într-o companie nouă. Centrul de tehnologie Renault Tehnologie Roumanie va ceda toate activitățile de dezvoltare a motoarelor termice, în timp ce centrul de design va rămâne la grupul principal.

Grupul Geely este deja partener cu Renault în cadrul subsidiarei sale din Coreea de Sud, după ce francezii au vândut în luna mai un pachet de 34% din filială către Geely. Chinezii dețin Volvo Cars și un pachet de 9,7% din Daimler AG. Ei au vorbit cu Renault despre preluarea unui pachet semnificativ și potențial de control în afacerea cu motoare cu ardere pe care Renault urmărește să o dezvolte, susține Reuters.

Producătorul Geely este fondat de către miliardarul Li Shufu, Geely. Este al șaptea constructor chinez ca vânzări și este cunoscut pentru colaborările cu mărci străine. Conform topului Fortune 500, Geely a avut în ultimul an fiscal venituri totale de 55,8 miliarde de dolari și un profit net de 1,47 miliarde de dolari.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4583 Articole
Author

13 Comentarii

  1. chinezificarea Romaniei pe model sua. mao global. Arsenie a „vazut” tot.

  2. Cedarea Dacia la francezi a fost o mare greseala. Acum doar se asambleaza si profitul merge la francezi. Statul roman sa cumpere actiunile si sa preia controlul uzinei. Apoi sa cumpere licenta de motoare si sa fabrice. Problema francezilor este ca nici marcile de renault nu se mai cumpara pe moment.
    O cauza subiectiva este ca dizainerii sunt arabi si au facut masini cu gusturi de editat.

  3. Vrăjeala electrificării va dispărea cît de repede…iar treaba cu designul este greșită, Sint cele mai atractive caroserii, deși „restul” lasă de dorit. Am Renault talisman din 2017. Cînd am mers la mare in anul ăla, îl poza lumea cu telefonul. Era amuzant.

  4. Curios este cui i-o vor vinde in continuare chinezii. Sper ca vreunui rus……[Rumburak]

  5. Nu prea vad ingrijorarea noastra despre ce vor sa faca francezii pt.ca si asa nu ne mai apartine noua aceasta fabrica. Propietarul poate sa o vinda sau sa colaboreze cu cine vrea el. Noi sa ne multumim ca ne uitam la cladirea fabricii atunci cind trecem prin zona respectiva ,in rest nu mai avem nici-un drept asupra ei ca sa ne ingrijoram de ce se intimpla .

  6. Romanii detin deja 50%. Luati ba natarailor fabrica inapoi. Interlopi politici ce sunteti.

  7. Citesc si rad… unde sunt USRistii si PNListii, plus Ciolanis care au interzis chinezilor sa construiasca reactoarele 3 si 4, si parca 5G-ul si ala l-au dat americanilor? acuma in prag de foamete, cu francezii care lichideaza cam tot prin coloniile europene si nu numai, ce o sa faca Ciolanis si „coalitia”? as paria ca o sa blocheze vanzarea, chiar daca ar insemna concediarea catorva mii de angajati. „Rromania lucrului bine facut”

  8. Hai si lasa-ma! Cum sa ia comunistii o fabrica de la capitalisti? Noi am fost invatati ca, comunistii sunt falimentari, isi persecuta muncitorii, nu stiu sa conduca ei companii si sa faca profit.De unde au ei profit cand frantzuzii si Europa se indatoreaza?

  9. Câtă vreme avem designeri români, la Porsche, e ok. Pot veni acasă. Au recunoscut Școala de Design! Cu respect! Chiar își iubesc țara. Iureșul vieții! Azi, este numai Jalenschy, fiul părinților migrați. Copy paste, Ghinionul Național = fiu al părinților reîntorși în Patria lor!. Austria.(Oare își fac, vizite, de când are Guvernerul lui, cu Miron Mitrea? Fac schimb de fursecuri? Sau doar „tocanitade căprior”?). El își spune german.

  10. Mai bine faceti afaceri cu chinezii decit cu pedofilii drogati din NATO

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.