Premierul Marcel Ciolacu anunţă că Guvernul va investi peste 1,2 miliarde de lei pentru modernizarea transportului public de călători.
Vor fi cumpărate 23 de locomotive electrice noi, capabile să circule cu 160 de kilometri pe oră şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, a anunţat prim-ministrul joi, în debutul şedinţei de Guvern.
„Alocăm peste 1,2 miliarde de lei pentru modernizarea transportului public de călători şi cumpărăm 23 de locomotive electrice noi, capabile să circule cu 160 de kilometri pe oră şi să tracteze până la 16 vagoane de călători. Investim şi în alte nouă trenuri electrice inter-regionale de lung parcurs. În paralel, modernizăm şi infrastructura feroviară, pe ruta ferată Ploieşti-Focşani, o lucrare majoră, de peste 143 de kilometri”, a spus Marcel Ciolacu.
Conform ordinii de zi a şedinţei, Executivul urmează să aprobe indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj – Focşani”, lucrare de utilitate publică de interes naţional. Lungimea traseului de cale ferată care va fi reabilitată este de 143 de kilometri, iar valoarea totală a investiţiei se ridică la 10.961.899.000 de lei.
Printr-o altă hotărâre de Guvern va fi aprobată şi Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Achiziţie 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători”.
În nota de fundamentare a proiectului se arată că pentru achiziţionarea celor 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS este necesară suma totală de 153.134.700,70 euro cu TVA, respectiv 760.267.848,55 lei cu TVA, calculat la cursul euro BNR de 4,9647 de la data de 30.10.2023.
Tot prin hotărâre se va aproba şi Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Achiziţie de 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”. În baza studiului de fezabilitate realizat pe marginea proiectului a rezultat că finanţarea necesară pentru achiziţionarea celor 9 rame electrice interregionale de lung parcurs este în sumă totală de 89.948.662 euro cu TVA, respectiv 447.405.000 de lei cu TVA, conform notei de fundamentare a proiectului de HG.
Ha, ha! Dac’ iește voință politică, or’ce să puati! Sunt ș’ bani. nu numa’ pintru botox la fruntașile nuaște di partid…
Superb! În campanie electorală! Cât parandarat mai trebuie pentru o palmă cu bocancul, tuturor politicienilor?
Sa-i spuna cineva covrigarului ca aruncarea banilor pe importuri nu e investitie. Investitie inseamna sa construiesti fabrici si uzine proprii in care sa produci marfa de care ai nevoie si sa maresti PIB-ul pentru bunastarea natiunii.
De fapt, politicienii nostri sunt o adunatura de gaini care cotcodacesc la fiecare km de autostrada, fiecare constructie marunta precum creierasul lor. Astia sunt oamenii mici pe care trebuie sa-i alegem din nou.
153 mil euro pentru 23 locomotive rezulta un pret mediu de 6.6 mil euro pe bucata. Softronic le vinde pe la 3-3.5 mil euro pe bucata. Restul este spaga, parandarat, furt legalizat…
@gigel: foarte corecta informatia! Si inca ceva: zice ciolacul de la guvern: „Achiziţie 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători”. Nu zau!!! Pe care cai ferate vor circula cu 160kmh, din moment ce viteza medie a unui tren este, la noi, cam 50kmh??? Si de ce 16 vagoae de calatori, din moment ce majoritatea trenurilor noastre, unele cu 2-3 vagoane, circula aproape goale??? Ei, bravos!! Ne-ai dat cu cracii-n sus!!