Circulăm cu trenuri construite pe timpul lui Ceaușescu

CFR nu a mai beneficitat de finanțare de la bugetul de stat pentru realizarea proiectelor de investiții din 2011. Din această cauză, parcul de material rulant de tracțiune a ajuns la o vârstă medie de peste 35 de ani, echipamentele fiind uzate fizic și moral și, în consecință, energofage, se arată într-un document semnat de ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Totodată, 80% dintre locomotivele electrice de 3.400 KW și 5.100 KW sunt scadente la reparații planificate. Parcul de vagoane de călători, de asemenea învechit, necesită efectuarea de lucrări de modernizare și este insuficient, doar 60% din parcul inventar fiind actualizat în prezent la compunerea garniturilor de tren.

CFR Călători exploatează materilaul rulant de cale ferată achiziționat de statul român de la constructorii și reparatorii de profit. În ultimii 8 ani nu s-au alocat niciun fel de fonduri finanicare pentru achiziția de vehicule noi sau modernizarea celor existente, iar reparația generală cu modernizare din fonduri proprii a vizat un număr redus de vagoane față de necesarul real.

Situația actuală a fost generată, se arată în document, de numărul mare de vagoane retrase din circulație din cauza scadenței la tipurile de reparații planificate impuse prin normativele tehnice naționale coroborat cu faptul că societățile reparatoare de material rulant de cale ferată din țară și-au restrâns semnificativ activitatea pentru că nu au mai dispus de forță de muncă calificată și de furnizori de piese și subansamble specifice reparației vehiculelor feroviare (roți monobloc, osii ax, discuri de frână, componente electronice ale instalațiilor electrice etc.).

În prezent, în compunerea trenurilor de călători operate de CFR Călători se regăsesc aproximativ 850 de vagoane de călători apte de circulație cu viteze cuprinse între 120 și 160 km/h. FR ar avea nevoie de cel puțin 1.200 de vagoane. Pe rol, există o procedură de achiziționare a 40 de trenuri electrice noi, organizată de ARF, însă aceasta riscă să se prelungească până spre anul viitor. Participanți la licitație, Alstom și Siemens au depus contestații după ce chinezii de la CRRC Qingdao Sifang, în colaborare cu Astra Vagoane Arad, s-au plasat pe primul loc în urma evaluărilor. Cele două companii au invocat faptul că două persoane din Autoritatea Feroviară Română, prezente în comisia de evaluare, ar fi lucrat cândva la producătorul român înscris în competiţie, Astra Vagoane, dar fără a putea să indice o probă privitoare la un amestec direct.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Să le mulțumim ! Din cei 30 de ani de desmocrație ILIESCO-Constantinesco- Băsescu- Klausistă ce va rămâne ? Doar CASE și VILE, pustii, Șiruri de rable pe roți dezumflate, localități pustii , populație din rodurile contestate de Florea,dar canibalizată, Suprafețe foste agricole ajunse Plopișuri, mestecănișuri .spinării,stepe aride cu mohoare, deșerturi, fire de apă dezordonate, care când vor seca,,cînd vor ieși dintre maluri ,șosele cu asfaltul turnat în era popoviciu/adamescu srăbătute de vegetații forestiere sau ierboase!!1

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.