„Vreau să anunţ public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României faţă de munca pe care o fac”, a declarat luni comisarul eurpean pentru dezvolare regională Corina Creţu, la o conferinţă de presă privind viitoarele programe din cadrul politicii de coeziune.
Comisarul european spune că a făcut în cazul României eforturi extraordinare, în sensul că a fazat foarte multe proiecte, în valoare de 3 miliarde de euro. „Practic am degrevat bugetul naţional de 3 miliarde de euro, bani care ar fi fost pierduţi”, a spus Corina Creţu, care a subliniat că s-a ajuns astfel la o rată de absorbţie de peste 90%.
„Pentru perioada 2014 – 2020 facem eforturi supraomeneşti să evităm dezangajările de fonduri. Avem pentru acest an acest risc de pierdere, la începutul anului a fost de 800 de milioane de euro, dar lucrăm cu autorităţile române pentru a minimiza aceste fonduri care sunt pe programul operaţional”, spune comisarul.
Corina Creţu a subliniat lipsa proiectelor „mature” de infrastructură. „Nu înţeleg această tensiune care s-a creat între mine şi Guvern, spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte. Târgu Mureş-Iaşi este o prioritate a Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa Centală şi de Est”, a spus Corina Creţu.
Comisarul european s-a pronunţat din nou împotriva realizării autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi în parteneriat public- privat, soluţie cu care „Comisia nu este confortablă, pentru că din punctul nostru de vedere, aceasta înseamnă o deprioritizare a investiţiei”. „La ora actuală mai avem sub analiză un singur proiect major, proiectul de metrou Otopeni – Gara de Nord. Deci aşteptăm Craiova – Piteşti, Tîrgu Mureş – Iaşi, podul de la Brăila. Autorităţile au dat deadline-uri care au fost depăşite cu mult”, a declarat Creţu, oferind drept exemplu proiectul de metrou Pipera – Berceni care trebuia depus în decembrie 2017 dar nu este depus proiectul nici acum.
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.
Dacă s-au închis toate marile institute de proiectare în jurul anului 2000, in care erau ingineri de valoare și cu experientă și colective complexe unde puteau să învețe cei tineri, acum cine dracu să mai facă studii de fezabilitate sau să proiecteze? Încropelile de firme de proiectare SRL realizate de vechii șefi de colectiv din defunctele institute? Noile legi privind licitațiile nu prevăd nici măcar normativ de conținut pentru proiecte încât primeșiti pe post de proiect de la câștigatorul licitației documentații penibile. Îți dai seama ca nici nu ai cu cine dialoga.