Extinderea metroului din Capitală se confruntă cu o criză financiară fără precedent, conform unui raport al Asociației Pro Infrastructură. Cele trei magistrale esențiale ale metroului bucureștean, M4, M5 și M6.1, au nevoie de aproximativ 3,3 miliarde de euro pentru a fi finalizate, însă alocarea actuală din Programul Transport este de doar 230 milioane de euro, reprezentând un procent infim de 7% din necesarul total.
Fonduri insuficiente și un răspuns ambiguu
La reuniunea Comitetului de Monitorizare a Programului Transport (CM PT) din 20-21 mai, oficialii Ministerului Transporturilor și ai Metrorex au fost întrebați cum se poate să avem prevăzute doar 230 milioane de euro care pot fi efectiv cheltuite pentru aceste proiecte vitale. Răspunsul a fost vag: „Mai așteptați, vom mări alocarea.” Cu toate acestea, detalii despre momentul exact al suplimentării fondurilor și sursele de unde acestea vor fi tăiate – fie din segmentul rutier, feroviar sau naval – nu au fost oferite.
Distribuirea actuală a fondurilor din Programul Transport
România are la dispoziție 9,6 miliarde de euro prin Programul Transport, din care jumătate sunt fonduri europene nerambursabile, iar cealaltă jumătate provine de la bugetul de stat. În prezent, distribuirea acestor fonduri este următoarea: 5,5 miliarde pentru proiecte rutiere, 3,3 miliarde pentru feroviare, 0,5 miliarde pentru sectorul naval, 230 milioane pentru metrou și 100 milioane pentru asistență tehnică.
Proiectele Metroului: Începuturi și Provocări
Printre proiectele actuale ale metroului, se numără:
– M6.1 1 Mai – Tokyo/Băneasa: Contract semnat doar pentru structura pe o lungime de 6,6 km, cu un cost de 240 milioane euro, fără dotări și finisaje.
– M4 Gara de Nord – Gara Progresu: Licitație proaspăt lansată pentru două loturi de 12 kilometri, 13 stații plus depou, valoare estimată de 2,1 miliarde euro.
– M5 Eroilor – Iancului: Estimat grosier la încă un miliard de euro pentru cei 5 km, cu licitația programată pentru 2025.
Totalul proiectelor însumează aproape 24 de kilometri și 3,34 miliarde euro fără TVA, însă dotările, finisajele și trenurile necesare pentru funcționare completă nu sunt incluse în această sumă.
Alte proiecte și perspective
Metrorex are în vedere și alte obiective importante, precum reabilitarea liniei M2 Berceni-Pipera, extinderea magistralelor existente, reabilitarea stațiilor și dezvoltarea noilor linii M7 Bragadiru-Colentina și semi-inelul sudic M8 Crângași-Dristor. Acestea sunt, însă, încă la stadiul de promisiuni și nu există un calendar clar de implementare.
Concluzii
Situația actuală indică o discrepanță majoră între necesitățile de finanțare și fondurile disponibile, ceea ce ridică semne de întrebare asupra viitorului extinderii rețelei de metrou din București. Termenele pentru finalizarea proiectelor sunt, de asemenea, ambițioase și, în multe cazuri, nerealiste.
Care criză de 3 Miliarde de euro pentru metrou București când ne permitem 4 Miliarde de euro pentru sistem de apărare Petriot (sic) spre a-l cadorisi. Ce relevanță electorală are pentru bucureșteni și restul cetățenilor României metroul București când domnul prim ministru Ciolacu zice că ce bine cu Alianța PSD-PNL fiindcă, rețineți gândirea politică, nu mai trebuie campanie electorală? Ești ales dacă faci întâlnire parlament Ucraina România! Metoda e verificată. Nici domnul Iohannis nu zis nimic pentru români la a doua alegere și zboară de 5 ani cu avionul privat.
Adevăr grait-ai! Exact asta gândeam și eu! Nu ne putem kk de foame dar dăm Patrioate la ucrainieni! Așa-i când nu mai sunt patrioți în țară! Ca să fac un joc de cuvinte….trist!
Nu cumva ăsta e începutul pe baza de furaciuni mințind cetățenii? E doar o întrebare, fiecare își răspunde cum crede.
Cu pensile speciale și nesimțite puteți face metroul!…
Mda,. minune ortodoxă,. Păi, pune-i inapoi bre,..
Nu se gasesc 3 mlrd euro intinsi pe minim 5 ani intr-un buget anual de peste 90 mlrd euro ??? Nu mai dati ajutoare la dusmanul #3 al Romaniei si presedintei numita de CIA in Basarabia de Nord. Nu mai dati bani pe 32 de avioane F35, la arat costa mult mai putin niste MIG-uri. Doar nu vreti sa va bateti cu tara aceea care se intinde pe 12 fusuri orare !? Doar $4 mlrd puteti economisi din neamestecul americanilor in constructia de 2 grupuri nucleare cu chinezii la Cernavoda. Doar din doua prostii cu americanii se pot obtine $7 mlrd. Unde au gasit americanii asa prosti, tradatori de tara ???
din moment ce la aparare sunt 2.5 % si suma e prea mica sa putem lua corvete,avioane,…chestii care costa miliarde ar trebui temporar .. 0.7% redirectionate spre metrouri ..ca mijloc de aparare civila a economiei !
trebuie sa avem transporturi -mai ales sigure- sa nu mai aiba nazistii AUSTRIA ce spune/ argumenta
Baronii Psd/Pnl de unde credeti ca au case de milioane de euro in Monaco, Florida??
La cat s-a ciordit din Romania in 34 de ani se faceau 100 Km de linie metrou.
Metroul groazei
2008 ‧ Groază/Film de mister ‧ 1 h 43 min.
The Midnight Meat Train este un film de groază american din 2008, bazat pe nuvela cu același nume a lui Clive Barker din 1984, care poate fi găsită în volumul unu din colecția lui Barker Books of Blood. Wikipedia (Engleză)
M4 Gara de Nord – Gara Progresu: Licitație proaspăt lansată pentru două loturi de 12 kilometri, 13 stații plus depou, valoare estimată de 2,1 miliarde euro.
-blesteme lu B@lutză!
Nu vă mai văicăriți! Zdrobiți-i cu ștapila de vot cât mai puteți. S-ar putea să fie ultima dată când mai puteți, data viitoare probabil că veți fi obligați să „alegeți” candidați unici veniți în plic ca pe vremea conuniștilor!
Numerologia, ca semne pt inițiați nu ca putere a numerelor, e tare cu această veste, poveste: lipsesc 3,3 miliarde de euro (33), România are la dispoziție 9,6 miliarde de euro (96, 66), lungime de 6,6 km (66).