Volkswagen își face planuri pentru închiderea unor fabrici din Germania, ca parte a tranziției la automobilele electrice, relatează Bloomberg. Compania a început să producă în 1937 și nu a încetat fabricarea automobilelor în Germania vreme de 87 de ani. Motivele invocate de VW sunt concurența din partea Chinei, costul mare al energiei și ”un mediu economic dificil”.
Două dintre aceste cauze ale deciziei fără precedent a VW sunt autoinduse. Compania s-a bazat mult pe exporturile pe piața chineză și a neglijat îmbunătățirea condițiilor economice din Germania, unde salariile au fost ținute foarte jos comparativ cu alte economii mari din Europa. Apoi, șefii VW nu au părut conștienți că atragerea producției lor în China va face ca transferul tehnologic inerent să ajute companiile chineze să construiască automobile asemănătoare, chiar mai performante, la prețuri mult mai competitive. Asta s-a întâmplat și cu industria germană a panourilor fotovoltaice, și cu automobilele electrice.
Problemele industriei auto europene nu au apărut de nicăieri, ci sunt consecința unei politici a Germaniei și a UE care a pus pe primul loc obiectivul ideologic al tranziției energetice, ignorând competitivitatea și inovația. VW și ceilalți mari producători germani au mizat pe o creștere a vânzărilor de automobile electrice în acest an, ca urmare a unor măsuri coercitive ale Bruxellesului si Berlinului, precum interzicerea motoarelor cu ardere interna în relativ scurt timp. Se adaugă și subsidiile pentru cumpărarea mașinilor electrice. Însă, când aceasta subvenționare a încetat, consumatorii au refuzat să se supună măsurilor coercitive, iar vânzările s-au prăbușit. Automobilele electrice „made in China” sunt mult mai atractive, datorită prețului mai mic, pentru cei care vor să facă ”tranziția verde”.
Iar aceea ce se întâmplă cu la VW poate fi doar începutul unei etape de dezindustrializare a Germaniei, din motivele amintite mai sus: preț mare al energiei, concurența Chinei și o tranziție energetică pripită. În 2022 (anul invaziei ruse în Ucraina și al decuplării Germaniei de la energia ieftină din Est), un sondaj al Camerei de Comerț și Industrie a Germaniei efectuat pe 3.300 de companii arăta că 16% aveau în vedere reducerea producției în Germania sau mutarea în străinătate. În 2023, procentul a ajuns la 31%, iar în 2024 este de 33%. Iar 45% din companiile mari consumatoare de energie au în vedere reducerea semnificativă a producției sau relocarea.
Lucrurile devin grave pentru Germania din cauză că modelul economic este construit pe salarii ținute cât s-a putut de jos, pe gaz rusesc ieftin și pe excelență în inginerie mecanică, în special în producția de mașini cu motoare cu ardere internă. Fostul ministru grec de Finanțe Yanis Varoufakis avertiza, în 2022, că exporturile germane și-ar putea reveni, ținând valoarea euro cât mai jos, însă ”ceea ce nu se va mai întoarce niciodată este eficiența modelului german: o mare parte din veniturile Volkswagen vor merge în China, de unde provin tehnologiile bateriilor, iar munți de bani se vor muta de la industria chimică la sectoarele legate de Inteligență Artificială”.
”Mesajul meu pentru prietenii germani e simplu.
Renunțați la doliu. Depășiți mânia, negarea și depresia. Nu trageți de timp și începeți să proiectați un nou model economic. Spre deosebire de greci, voi mai aveți suficientă suveranitate pentru a face acest lucru fără presiunea creditorilor.
Dar mai întâi, trebuie să rezolvați o dilemă politică esențială: doriți ca Germania să-și păstreze suveranitatea politică și fiscală? Dacă da, noul tău model nu va funcționa niciodată în zona euro. Dacă nu vreți să vă întoarceți la marca germană, aveți nevoie de un model ancorat într-o federație europeană democratică, cu drepturi depline. Orice altceva va continua Marea Minciună pe care acum începeți, dureros, să o conștientizați”.
Automobilul electric este moartea industriei auto germana, moarte datorata de la minciuna Diesel. Pana la urma, face puscarie un escroc de la ei sau tot inginerii sunt de vina ?
Este numai începutul. Vin acumulatorii electrici, pentru automobile și alte utilizări, de 10 ori mai ușori, chiar dacă au capacitate mai mare, și se încarcă rapid. Motorul termic devine necompetitiv.
Europa nu ține pasul cu inovația tehnologică.
Sistemul socialist a esuat din cauza economiei centralizate facute la ordin si necompetitivitatii.Acum Europa se afla in aceias situatie cu ordine venite de sus de la Bruxell de la tipi si tipe la fel de mintosi ca si fostii secretari de partid.Repet din nou:am stat 35 de ani meditind la posibilitatea de a trece Dunarea pt a ajunge in ”lumea libera”.Acum ma intrb cum naiba o sa o taiem spre Rusia sau China.
se afirma in articol…asta au realizat prin politica pe care ne-au impus-o si noua, obligandu-ne sa platim cat ”casa” au sapat ei pe altii apoi le-a venit randul cand ”s-a spart” teava…
Imi curge VW prin vene,dar MARE DREPTATE a avut grecu’ ! Alo,tanti Ursula ! Ai bagat ceva la cap ?
VW să o pupe pe Merkel și Ursula, electricul e o păcăleală progresistă pe bani mulți similar cu vaxinul pandemiei.Când vor face avioane pe acumulatori și vapoare asemenea, ca sa nu pomenesc de masini de razboi pe MOTORINĂ, gargara progresisya e pentru prostit proștii. Lumea doarme pe ea si progresistii iși fac de cap, treziți-vă până nu e prea târziu !
ba si daca as fi neamt as lua sfaturi de la fostul de ministru de finante grec. Daca nu vor de la greci, pot veni si la noi.
„Ideologia” le-a spus să-si facă fabrici în China unde prețul de producție le-a ridicat profitul.Au câstigat bătălia.
… va pune pe butuci toata Europa Occidentala.
Toți hot shots-ii se umflau în pene, mai să crape, de ce jmekeri au fost ei.Acu au pierdut războiul, precum Phillips mai antărț.
Dacă ne mințim în continuare, nu doar că nu putem opri rostogolirea la vale a economiei europene, o accelerăm.
Numărul de absolvenți ai facultăților de inginerie în China este de vreo 5 ori mai mare decât cel din SUA (de vreo 15 ori mai mare decât cel din DE și decalajele cresc) așa că șansele ca UE (cu sau fără SUA) să mai prindă China (singură, dacă adăugăm și RU – care are la fel de mulți absolvenți ca SUA – scad și mai mult) sunt la minimele istorice și scad vertiginos.
Europa nu are energie mai deloc deci fără Rusia devine irelevantă la nivel industrial (în DE producția industrială scade de peste 1 an încontinuu) ir diferența de piață – Asia are 4 mld de clienți potențiali + 1,5 mld în Africa – în timp ce Europa are doar 0,5 mld (SUA deja lovește crunt) și ce resturi mai găsește prin Africa.
Green dealera sefa a fost triumfal realeasa. O fi ea ginecoloaga, dar actiunile sale ne duc la groapa economica si sociala. Dorintza de thanatos?
Excrocheria Diesel este cauza decaderii VW shi a industriei auto Germane in general. Francezii au spus meru cinstit ca incearca sa produca motoare Diesel nepoluante dar cifrele pe care le pretinde VW sunt deocamdata irealizabile. Nu pentru poluare va fi distrus VW ci pentru minciuna shi excrocherie.
„Și nu dați comorile voastre porcilor, ca să nu se întoarcă împotriva voastră în și să vă rupă”.(Noul Testament).Dacă nu erau eliții mândrii atei, mai îmvățau câte ceva.Inclusiv boardul VW.
Cand am spus acum 10 ani ca CHINA e pe cale sa devina JAPONIA … n-am fost crezut !
Cand am zis ca saraliile mic la nemti sunt ordonate din USA …se stia dat nu se voia a crede ca vor duce la saracirea GERMANIE ca stat intreg (acum economiile nemtilor in FIOAT MONEY sunt devalorizate abrupt …toata mulnca lor harnica , dezinuta de patronat nu investitiv de cetateni si dezvoltarea Germaniei din comertul obligat de salarii mai mari se duce in MEGA-CRIZE pe apa sambetei )
JAPONIA a fost prasti dupa Hiroshima si Nagasaki insa si-a revenit prin EXORT si FURT DE TEHNOLOGIE !
… sunt inca de pomina ruginiturile Toyota si Mitzubishi din ani 70 ale japonezilor … radiourile lor de 2 bani, cu tranzistori !
DEJA CHINA E prea departe ! LACOMIA VESTULUI e de vina !
APROPOS cum arata GERMNAIA de azi daca muncitorimea de la ei avea ultimii 10 ani salariile de 3x mai mari ?
Aveu alte fabrici si alte oportunitati daca nu se TEZAURIZAU absurd banii in loc sa …SALARII MINIME la NEMTI !
USA PIERDE GERMANIA ! (ea a silit IN SPATELE TUTUROR ASTA de teama concurentei unui stat german puternic …vezi si NORDSTREAM care-a pus capac !)
UKRAINA e cuiul la cosciugul NATO ! Deja sholobolanii parasesc corabia BLACKROCK ! 🙂
SHALOM ! Noroc ca in Israel e OK ! ❤️❤️❤️👌
Prin SALARII MICI (lacomie capitalist OPTIMIZANTA de moment) nu s-a facut decat mentinerea consumului redusa FORTAT la NEMTI fara a se lua in calcul ca o reducere a consumului prin SALARII MICI nu face decat sa diminueze prin reducerea foretei nationale de cumparare INTERNE a nemtilor …sa fie redusa in TIMP si capacitatea lor economica !
Ce-au facut cu banii ECONOMISITI DIN SALARII MICI … nemtii (case , fabrici si educatie ?)
DE-DOLLARIZAREA si DE-EURIZAREA nu va face decat ca banii …TRILIOANE economisiti in ultimii 10 ani prin SALARIILE MICI sa-si piarda valoare … PROPBELEMA e ca ce-au pierdut din lipsa cresterii economiilor si ACARETURILOR cetatenesti prin SALARII MICI
Pierd azi prin DEVALORIZAREA …economiilor harnic si TEMBEL stranse NEMTESTE !
SHALOM ! 👌❤️✡️
vom intoarce la motoarele termice. Jucarioarele au dat chix.
Dacă ne uităm cu stă șituația în Ucraina putem afirma că este o victorie a motoarelor diesel indiferent de ce ”parte” le folosește. Cam tot ce mișca ca utilaj sau armament greu pe front este propulsat de un motor diesel…. Asțeptăm tancurile și transportoarele cu motoare electrice …
Cât despre cum s-a transferat tehnologia europeană și nord-americană în Asia , concluzia trasă de articol nu e corectă. Doar lăcomia a stat la baza acestor transferuri. Cei care învârteau banii în companii au vreut mai mulți bani , așa că au decis reducerea masivă a salariilor prin mutarea producției în Asia. mai mult a fost și reducerea hârțoagelor , occidentul a înventat prea multă birocrație care practic a ucis în fașă orice ptroiect nou.
MOTOARE DIESEL inseamna dependenta de RUSSIA ca mega-producator de HIDRICARBURI
asta duce in timp la o RUSSIE imbogatita de nevoile de ENERGIE ale VESTULUI …
De ce crezi c-a fost EXPLODAT NORDSTREAM-ul daca nu pentru a PREMEDITAT DISTRUGE GERMANIA …acum cand USa e la ananghia CADERII ISTORIC-IMPERIALE ?
INTREB:
– Nu vezi care-si situatia dezastruoasa de la yankei (si-au incalacat constitutia) prj desfiintarea PLAFONULUI INTATORIRILOR INTEREN …
acu in USA DATORIA fara PLAFON CONSTITUTIONAL creste cu 1 TRILION la 6 luni 😀 😀 😀
CAT CREZI CA VA FUNCTIONA ASTA pana nu va papa COLATERAL FIOAT-MONEY-cesc economiile pop-ulatiei si face
REVOLUTII SOCIALE ? (USA a mai avut probleme GOMUNISTE pe vreme lui MCCARTHY 😉 deci nu e ca la ei GOMUNISMUL nu e periculos …vezi recent TAXA pe ultr-a bogabti si urmalile LUPTEI DE CLASA …electoral 😛 )
MAGA ! 😀
(CREDEI vreodata ca marxist se va ajunge la REDISTRIBUIREA AVERILOR in USA prin … TAXE facute de democrati ? 😛 )
QUO VADIS USA ? 🙁
SHALOM !
Exista, in cercetate, oficial tancuri electrice autonome mici de 5-6t, fata cele clasice, dar care lucreaza si fac munca in echipa. Lucreaza impreuna cu clasice. La inaintare sunt trimise cele autonome sa nu riste vietile propriilor soldati.
Europa se autodistruge in vazul tuturor ! Poate lumea a orbit, stand pe retele de socializare !
Mă bucur că prostia establishmentului european promotor a tuturor acestor idei fanteziste din Green Deal începe să dea primele rezultate. Dar ce mă bucură cel mai mult este că ponoasele le vor trage cei tineri , susținătorii cei mai fervenți ai acestui establishment și a politicilor acestea „verzi” . Am constatat deseori în discuții cu tinerii care majoritari au viziuni pro-europene dar în sensul acesta „ultra-progresist” și au o raportare aproape religioasă la aceste trăsnăi și la promotorii lor. Doamne ferește să spui o vorbă împotriva religiei progresiste că imediat ești pus la zid, umplut cu zoaie de tot felul, acuzat că ești cam prost, cam conspiraționist, cam putinist , cam primitiv de către tot tineretul activist. Ei bine eu personal am ajuns la concluzia că este cel mai bine ca tinerii aceștia cu care nu poți purta un dialog normal , care nu vor să înțeleagă nimic în afară de predicile preoților progresiști și pun urechea surdă la toate avertismentele, să primească ceea ce își doresc totuși…
Iar acum îngroapă Germania.
Și Europa, măR🤮g …
● mElena PoMpa 1 – 🌈Ba ●
De unde a scos-o autorul cu salariile mici la nemti? Si toata sleahta de cititori se ia dupa el. Te pomenesti ca se castiga mai bine in Grecia. Sau Franta, sau Italia. Sau poate are in vedere pe amaratii de romani care castiga 2000 si muncesc de dim pana seara.
In America nimeni nu cumpara VW doar osenii romanesti si arabii saraci. De alte masini nu au auzit.
Oricum incepusera de 20 de ani sa faca doar masini foarte scumpe,cu o calitate indoielnica si o fiabilitate praf!
Problema r simplă, când nu-i cap, vai de picioare
Atât au tot”optimizat” profitul până n-a mai rămas nimic din firmă.S-au visat stăpâni în China și au luat bot. „Globaliștii” nu s-au mai trezit din visul lor prostesc.Sunt stăpânii unui dezastru pe care l-au creat și care îi va înghiți cu grămada lor de hârțoage și aiurelile lor cu tot.
Aceasta tara de sasalai o gena degenerata si diluata niste naivi si sclavi ai Diavolului drogat si criminal ,toata planeta vrea sa puna Germania si colhozul putred UE in faliment total ,si trebuie adus i zeci de milioane de emigr@nti care sa i a controlul in colonia Eurlprlopa SLAVA BRICS. U E si Na to go to HELL
Automobilul nu este o opțiune de viitor.. Electricitartea se produce cu poluare și efect de seră, deocamdată incă ceva decenii,.. In rest să arunci la fier vechi o industrie axată pe motoare termice, la fel e o tîmpenie.. Soluția e incă in viitor ,iar idei ar fi. Realizarea e incă deficitară..Insă gîndește-te și la aviație, la nave și la altele, inovații care in primul rînd trebuie să-și aibe utilitatea in sectorul militar..Ergo mașina ta diesel, sau de care o fi, trebuie să fie de măcar euro 5,..Altfel,. o duci la fier vechi..
Mishteaux, doar în capul tău salariile zise mici au generat probleme la nemți. Iar gazul rusesc e cumplit de scump, căci a venit mereu cu obligația de a întreține grămezi de firme- căpușă rusești, ceea ce făcea gazul mai scump și decît cel american adus cu vaporul! Și în China, salariile minuscule, de pina în 100 de euro, au menținut economia, în vreme ce în Germania salariul e între 3000 și 4000 de euro!
TEORETIC e correct ce zici
practic vezi DOAR … scandalul MACELARIILOR NEMTESTI versus salarii !
Nu te contrazic !
Daca asta crezi tu … sa fi sanatos ! 🙂 *
SHALOM … totusi !
PS: Nu crezi ca e differnta ca inaintea unei crize valutare de DEVALORIZARE prin TIPARNITA e bine sa ai marfa decat sa ai CASH fiatmoneycesc ?
ce folos avea nemtii daca aveau salariile mai mari si-si facea ceva de ei in loc ca „STATUL” a faca economie colaterala prin salarii „mici” si sa tina banii la ciorap sau …INVESTITI IN CHINA ?!
Nu se devalorizeaza la SUB-ZERO proasta economie a salariilor „mici”
nu era mai bine ca poporul dsa-si fi facut ceva in ultimi 20 de ani de ECONOMII si STRANS-CUREA ceva de banii in exces decat sa se devalorizeze cine-stie in ce ACTIUNI PE BURSA sa investitii in CHINA ?
MDA ! Merci ca m-ai intels 😀 la ce faceam apropos prin SALARII „MICI” ! Te rog nu-mi mai raspunde lasa-ma in greselile mele ! OK ?
IQ=?
😉
Dorane, până acu’ ceva ani, românii aveau salarii de milioane în timp ce germanii abia ridicau câteva mii; numărul sau tipul banilor încasați ca salariu (adică venit) sunt irelevante, ce contează este valoarea pe care o obții atunci când vrei să schimbi banii cu produse sau cu instrumente (adevărate) de tezaurizare.
Altfel spus, 1000€ în București astăzi valorează mai puțin decât 1000€ în Fălciu Gară sau 1000€ în Bucureștii din 2000.
Excelent erticol, excelent descris
Este o luptă acerbă între cei care dețin materiile prime pentru carburanți și cei care nu vor să mai fie la mâna lor, dar pentru asta au ales cea mai tâmpită variantă : motoarele electrice !
Și când te gândești că motorul cu apă este ținut la secret ! 😉
O altă cauză a ceea ce se întâmplă acum în partea noastră de lume este frica americanilor, conduși de ceva timp doar de străini, vis-a- vis de o alianță ruso-germană ce le-ar fi fatală !
Și până la urmă le va fi ! 😎
CORRECT ! EUROASIA e AZI, terestru de neinvins de-o putere marina (portavioane si marina militara + submarine), cum a fost USA pana la aparitia rachetelor moderne hypersonice !
USA se duce buu taman pentru ca la armamentul modern (vezi razboiul russo-ukran, care desi colateral 100% NATO efectiv n-a reusit sa distruga RUSSIA 🙂 )
MAI GRAV VESTULUI e faptul ca BRICS-ul a garantat supravietuirea ECONOMIC a RUSSIEI dupa cele mai multe si mai aspre SANCTIUNI ECONOMCE vestice … + anularea SWIFT-ului bancar la rusi …de facto un act de SINUCIDERE si de cotitura a vestului bancar ! (urmeaza DE-DOLLARIZAREA ! 🙁 )
RECENT a fost un vanticel, un ZEFIR pe BURSE si s-au topit sute de miliarde …deocamdata totul e amanat DUPA alegerile din „5 noiembrie” …pana atunci VESTUL traieste pe datorie …dupa:
„dupa noi potopul” ! 🙁
IQ=?
😉
„NINGE PE FED!” -> la nemti deja e in curs: „URAGANE LA BERLIN” ! 🙁 SHALOM ! Israelul e ca efect-mondila dupa „8 octombrie” prashtie … au pierderi ECONOMICE ca stat de cateva sute de miliarde 🙁 ! UKRAINA e DEZASTRU si o POVOARA pentru UE 🙁 !
Nimic din ce si-a propus vestul n-a reusit ! 🙁 SEMNE CA IMPERIUL YANKEU se auto-prabuseste -> DIN INTERIOR 🙂 !
MAGA !
Cine i-a invatat pe iranieni sa-si faca o rezerva IN SUBTERANE de 120 000 de drone pentru „in caz de ceva”
si rachete straniu identice celor russnace la fel ca cele coreene care distruba JAPONIA si increderea ei in bazele marine americane !
NUMARUL … numarul dronelor, rachetelor e el insusi un avantaj in LUPTA … tarile BRICS se inarmeaza massiv chiar acum !
🙁
USA are probleme fundamentale de CADERE DE IMPERIU din INTERIOR …exac ce-i mai grav stabilitatii unui IMPERIU !
POLITIC in USA e dezastru si REALA URA !
Kamala Harris vrea REDISTRIBUTIA AVERILOR PLUTOCRATILOR YANKEI (adica taman a DEEP STATE-ului ce-o conducea lobby-istic pana acum 🙁 ! VREA 500 de miliarde ANUAL din PROFITUL multi-mialirdarilor ei 🙁 ! GOMUNISM pe paine ? !
TRUMP el insusi miliatrdar nu vrea sa platesca taxe de REDISTRIBUTIA AVERILOR !
USA traieste intern din cauza PARADIGMEI unei ECONOMII PUR-RENTIERE (dupa GLOBALISM) necazuri de ne-mai-rezolvat in vechea PARADIGMA !
MISHTEUAX spune cun tristete ca sigur VIN VREMI IMPUTITE ! -> „NINGE PE FED!” 🙁
Aventura NULANDIER-BIDENISTA in URKANIA a fost …CIREASA DE PE TORT … manevra rusilor colateral in OM e „punctul pe i !”
SHALOM !
„Radu Humor spune:
05 sept. 2024 la 21:50
Este o luptă acerbă între cei care dețin materiile prime pentru carburanți și cei care nu vor să mai fie la mâna lor, dar pentru asta au ales cea mai tâmpită variantă : motoarele electrice !…”
la faptul ca MAREA BRITANIE prin MOTOARE ELECTRICE, pierde sursa de venit din MAREA NORDULUI te-ai gandit ?
PS: Ce mai fac britanicii acum avand interdictie RUSSNACA de-a pescui pentru „FISH AND CHIPS” gratis din OCEANUL INGHETAT dar plin de petrol al rusilor ?
🙂 🙂 🙂 !
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI ! 😐
„Are balta peste ?”
Oricum se zvonea SUBTERAN, ca ZACAMINTELE DE PETROL ale englezilor, din MAREA NORDULUI sunt secatuite ! De aia „electrice” !
Nu pierd din vanzari de petrol, englezii pentru ca mass-mediatic tacut oricum nu mai aveau petrol sa-l piarda din MAREA NORDULUI, cum nu mai avem noi petrolul ce ni-l doarea candva Hitler si americanii , de nu-l luau rusii dupa 23 august !
CREZI, sincer(!) Radule, ca daca BRITANICII mai aveau PETROL in ZACAMINTELE (candva uriase, acum goale) din MAREA NORDULUI erau de acord, LA INCA PUTEREA LOR DE MONDIALA DE DECIZIE, cu tranzitia actual-nebuna pe „electricitate” ? AUD ?
IQ~155
Insemna ca viitoriul VESTULUI e mai sumbru decat „anticipau” unii !
ANGLO-SAXONII chiar pierde meciul cu … LUMEA !
Bravo IQ-ule ca ne mai luminezi !
Castiga TRUMP ! MAGA ! Ridica toate sanctiunile USA pe dollar , impuse cu regretat azi insucces FIAT-MONETAR ?
IQ=?
(esti straniu, rau -> cand pari prost prostilor pari destept istetzilor si cand pari istetz prostilor pari prost istetzilor ! I❤️love your 🤣 !)